Τα νέα για τον Ελληνικό Τουρισμό

-

Early booking: Τουριστικοί παράγοντες μιλούν για τα θετικά και τα αρνητικά των προκρατήσεων στον τουρισμό της Ελλάδας

Early booking: Τουριστικοί παράγοντες μιλούν για τα θετικά και τα αρνητικά των προκρατήσεων στον τουρισμό της Ελλάδας

Για τα μηνύματα από τις πρόσφατες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις μίλησαν στον Κώστα Συλιγάρδο ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Χερσονήσου κ. Ευθυμης Μουντράκης και ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδος της ΤΕΖ TOUR κ. Μανώλης Απλαδενάκης.

Τα θετικά και τα αρνητικα του early booking ανέλυσαν στην εκπομή “Πυξίδα” του Κώστα Συλιγάρδου στο Ράδιο Κρήτη ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Χερσονήσου κ. Ευθυμης Μουντράκης και ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδος της ΤΕΖ TOUR κ. Μανώλης Απλαδενάκης.

Λίγες μέρες πριν ανοίξει η τουριστική περίοδος και εν αναμονή των πρώτων τσάρτερ στο Ηράκλειο οι τουριστικοί φορείς ερμηνεύουν τις τεράστιες αυξήσεις που σημειώθηκαν στις προκρατήσεις από ξένους επισκέπτες στα ξενοδοχεία της χώρας μας.

“Πολλά είναι τα ξενοδοχεία στην Κρήτη, που έκαναν stop sales λόγω πληρότητας” ανέφερε ο κ. Μουντράκης, “μην ξεχνάμε όμως πως τα τελευταία χρόνια ακούμε για μεγάλες αυξήσεις χωρίς όμως να έχουμε δει και τα αντίστοιχα χρήματα στις τσέπες μας”.

Ο κ. Μουνράκης τονίζει πως προκρατήσεις σημαίνει μεγαλες εκπτώσεις άρα και μείωση τζίρου για τους ξενοδόχους. “Τα προηγούμενα χρόνια με εκπτώσεις της τάξης του 20 έως 30% το early booking έφτανε το 22% των κλινών. φέτος όμως που οι προκρατήσει άγγιξαν το 70 – 75%, θα πρέπει να αντιληφθούμε πως αυτόματα μιλάμε για πτώση τζίρου κατά 20%”.

Επίσης ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου χερσονήσου τόνισε πως δεν πρέπει να μπερδεύουμε τις προκρατήσεις, δηλαδή την τάση, τη επιθυμία των ξένων επισκεπτών να βρεθούν στη χώρα μας με τα τελικά νούμερα τα οποία κάθε χρόνο τα βλέπουμε στο τέλος της σεζόν.

Ξεκαθάρισε πως το early booking αφορά κυρίως μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και η Κρήτη είναι ένα νησί με πολλές μικρά ξενοδοχεία, άρα δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το πως θα πάει η χρονιά συνολικά για τον τουρισμό στο νησί.

Τέλος ο κ. Μουντράκης ανέφερε πως φορείς και επιχειρηματίες του ελληνικού τουρισμού θα πρέπει να δίνουν το παρόν σε όλες τις τουριστικές εκθέσεις, να διεκδικούν στις νέες αγορές, αν συνεχίζουν να έχουν παρουσία στις παλαιότερες αλλά βασικότερα να υπενθυμίζουν την παρουσία τους σε αγορές που ως χώρα έχουμε χάσει.

“Δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε το early booking”, ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Απλαδενάκης. “Το early booking δεν είναι λάθος, είναι μια πάγια τακτική σε όλο τον κόσμο. Μην ξεχνάμε πως δίνει τη δνατότητα σε ξενοδοχεία να γεμίζουν τα δωμάτιά τους από τον Απρίλη και να παίρνουν ένα ποσοστό των χρημάτων νωρίτερα. Εξασφαλίζει ρευστότητα στους ξενοδόχους”.

Ο διευθυντής της ΤΕΖ ΤOUR τόνισε πως χωρίς early booking η χώρα μας θα μείνει εκτός αγορών, ωστόσο επεσήμανε πως ο τρόπρος που φορείς και επαγγελματίες δουλέυουν στις εκθέσεις πρέπει να αλλάξει.

“Εμείς πρέπει να καθορίζουμε την τάση. Είμαστε η Ελλάδα, θα έπρεπε να παίρνουμε μεγάλο κομμάτι της πίτας απλά και μόνο γιατί πουλάμε ένα τέτοιο προϊόν. Πρέπει να ανεβάσουμε τον πήχη, να πουλάμε επιτέλου ποιότητα και Ελλάδα. Επαναλαμβάνω πως εμείς θα έπρεπε να ακθορίζουμε την τάση και όχι να ακολουθούμε τις αγορές”.

Ο κ. Απλαδενάκης σημείωσε επίσης πως, ειδικά για τις ανατολικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η ΤΕΖ ΤOUR, είμαστε ένας ακριβός προορισμός. Συγκεκριμένα ένα πακέτο στη χώρα μας μπορεί να είναι 60-90% ακριβότερο σε σχέση με την Τουρκία γεγονός που σημαίνει πως δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις τιμές είδικά στη Ρωσική αγορά, αφού οι Ρώσοι δεν ενδιαφέρονται τόσο για “ασφαλείς” προορισμούς, ακι επομένως πρέπει να εστιάσουμε στην ποιότητα που έχουμε.

Αναφορικά με τις προκρατήσεις από την αγορά τις Ρωσίας τόνισε πως σύμφωνα με υπολογισμούς στη χώρα μας φέτος αναμένεται να έρθουν 800.000 και σίγουρα όχι πάνω από 850.000 Ρώσοι αφού η Ελλάδα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει περισδσότερους λόγω κλινών.

Ο γενικός διευθυντής της ΤΕΖ TOUR τόνισε πως δεν θα πρέπει να πανηγυρίζουμε με τις προκρατήσεις αλλά να προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε μακροπρόθεσμα την τάση αυτή. “Δεν καταλαβαίνω τους διθυράμβους. Αντί να πανηγυρίζουμε πρέπει να δουλέψουμε για να μπορούμε κάποια στιγμή να πάρουμε μεγαλύτερο ερίδιο της αγοράς. Φέτος για παράδειγμα οι κρατήσεις δεν θα φράσουν το ποσοστό των προκρατήσεων καθώς δεν εχουμε κλίνες κα δεν υπάρχουν χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια για να προσγειωθούν τα τσάρτερ”.

Have your say!

0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

AAA

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.