Τα νέα για τον Ελληνικό Τουρισμό

-

Ο Ευθύμης Μουντράκης για την WTM

Ο Ευθύμης Μουντράκης για την WTM
Με το τέλος της WTM στο Λονδίνο, κλείνει ουσιαστικά ο κύκλος των μεγάλων τουριστικών εκθέσεων για το 2018.
Είναι λοιπόν η έκθεση που εξάγονται τα συμπεράσματα για την σεζόν που μόλις τελείωσε… και αρχίζει ο σχεδιασμός για την επόμενη και μεθεπόμενη αυτές του 2019 και 2020.
Για το 2019 έχουν ήδη γίνει τα συμβόλαια μέσα στη σεζόν, τα οποία να τονίσουμε οτι πλέον δεν αποτελούν κάποια “δυνατή” εγγύηση, καθώς αποτελούν μία συμβολική, τυπική αν θέλετε συμφωνία, χωρίς να διασφαλίζουν κάποιες πωλήσεις, ούτε καν κι αν είναι σε βάση commitment η guarantee, όπως ήταν παλαιότερα, …άρα μιλάμε για συζητήσεις και  συμφωνίες του 2020 ίσως και ’21, ως επί το πλείστον.
Απολογιστικά λοιπόν, σχετικά με την φετινή σεζόν…
Ήταν μία καλή σεζόν, απλά καλή, χωρίς φανφάρες αλλά ούτε και καταστροφολογία, και μιλάω γενικά για το σύνολο των επιχειρήσεων.
Οι κρατήσεις ήταν καλές, οι τζίροι υψηλότεροι, τα κέρδη όμως, που ενδιαφέρουν τον επιχειρηματία, μειωμένα, σε μερικούς μάλιστα, κατά πολύ!
Και φυσικά φταίει η “φορολογική κόλαση”, της Ελλάδας, σε αντιδιαστολή  του “φορολογικού παραδείσου” που υπάρχει σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες, αλλά ας δούμε και άλλους παράγοντες…
“Φταίει” η επάνοδο τεράστιων (και οικονομικότερων) επιλογών διακοπών στην Μεσόγειο, όπως αυτών της Τουρκίας, Τυνησίας, Αιγύπτου… οι οποίες μας αναγκάζουν να πουλάμε φθηνότερα η μας οδηγούν σε χαμηλότερες πληρότητες.
“Φταίνε” οι καιρικές συνθήκες σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, που ήταν θαυμάσιες, σχεδόν καθ όλη την διάρκεια του καλοκαιριού, άρα δεν υπήρχε λόγος να ταξιδέψει κάποιος προς τον ήλιο.
“Φταίει” η τιμή του Ρωσικού νομίσματος που έκανε την Ελλάδα μία λιγότερο ελκυστική επιλογή, οικονομικά.
Φταίει όμως και η πλεονεξία μας, όταν αρχίσαμε να κάνουμε STOP SALES βλέποντας τις προ κρατήσεις να πηγαίνουν “σφαίρα”… αρχές του έτους.
Ως αποτέλεσμα δεν υπήρχαν κρεβάτια προς πώληση, άρα δεν υπήρχε διαθεσιμότητα στα συστήματα κρατήσεων, άρα γιατί να κρατάνε οι τουρ-οπερέιτορς τις αεροπορικές θέσεις, εφόσον δεν υπήρχαν δωμάτια προς πώληση και ούτω καθεξής! Αποτέλεσμα ο Αύγουστος να είναι από τους χειρότερους μήνες της φετινής σεζόν.
Για το 2019 τώρα…
Θα δούμε την Μ. Βρετανία, εφόσον είμαστε εδώ, και μιλάμε για αυτήν την αγορά.
Οι Βρετανοί ξαναγνώρισαν την Τουρκία, ειδικότερα, μαζί με την Αίγυπτο, ως άριστη επιλογή διακοπών, καθώς για πολλούς Τ.Ο. οι κρατήσεις προς Τουρκία ξεπέρασαν και αυτές της Ισπανίας, τον “κλασσικό” προορισμό των Βρετανών τουριστών.
Αποτέλεσμα οι Ισπανοί να τιμωρηθούν το 2018 για τις υψηλότατες αυξήσεις τιμών των τελευταίων ετών, εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα των άλλων χωρών της Μεσογείου. Εδώ να σημειώσουμε οτι αν έχει πρόβλημα πληρότητας η Ισπανία “το ακούμε” και εμείς εδώ στην Ελλάδα, άρα μας επηρεάζει στο μέγιστο!
Άρα, σκεπτόμενοι τα παραπάνω, Ισπανία, Τουρκία, Αίγυπτο… τιμές, πτήσεις, κλπ, τα συμπεράσματα για το 2019 δικά σας! (το θετικό πάντως είναι ότι οι περισσότεροι τοπικοί πράκτορες βλέπουν τις προ κρατήσεις να είναι σε πολύ καλά επίπεδα!)
Από την άλλη…
η πανέμορφη χώρα μας, με τους φιλόξενους κατοίκους της, το εξαιρετικό προσωπικό της, την φιλοξενία της, τις πολύ καλές υποδομές των επιχειρήσεών της, την εξαιρετική κουζίνα της, την διάσημη μουσική της, τους φανατικούς φίλους της, τα θαυμάσια μέρη και τοπία της,τα αμέτρητα αξιοθέατα, και τόσα άλλα…
Πάντα θα παραμένει μία ΜΕΓΑΛΗ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΑΞΙΑ στον παγκόσμιο επιχειρηματικό, τουριστικό χάρτη!
Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί ενωμένοι να κάνουμε το καλό που έχουμε, ακόμα καλύτερο.

Have your say!

0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

AAA

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.