Τα νέα για τον Ελληνικό Τουρισμό

-

Με το… αριστερό ο πρώτος μήνας του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας

Με το… αριστερό ο πρώτος μήνας του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας

Με το… αριστερό ξεκίνησε ο πρώτος μήνας του 2019 για τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας, μετά την αύξηση που καταγράφηκε πέρσι και στους τρεις βασικούς δείκτες, δηλαδή πληρότητα, μέση τιμή δωματίου  (Average Room Rate-ARR) και μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (Revenue Per Available Room- RevPAR). Το ενδιαφέρον όμως πλέον επικεντρώνεται στο να διατηρηθεί ζωντανός ο ανταγωνισμός κόντρα στην κάμψη που ήδη καταγράφεται στην ζήτηση από το εξωτερικό, όχι μόνο για την πρωτεύουσα αλλά και στους υπόλοιπους προορισμούς, και επίσης να μην γίνουν μειώσεις στις τιμές κράτησης.

Τη χρονιά που πέρασε, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού, η μέση τιμή δωματίου έφτασε τα 105 ευρώ από 97 το 2017 (άνοδος 8,3%), ενώ η πληρότητα ήταν πάνω κατά 1,5%, αγγίζοντας το 80%. Το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν 84 ευρώ το 2018, σημειώνοντας αύξηση 10%.

Τα δεδομένα εντούτοις αντιστράφηκαν το φετινό Ιανουάριο που έκλεισε με σημαντική πτώση της τάξης του  8,7% στην πληρότητα,  10,1% στο RevPar και του 1,8% στη μέση τιμή δωματίου. Έντονο προβληματισμό προκαλεί επίσης το γεγονός πως η Αθήνα σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση πληρότητας και τη μεγαλύτερη πτώση RevPar σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, ενώ βρίσκεται κάτω από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Βιέννη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Βερολίνο, το Μόναχο, τη Ρώμη, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη και το Άμστερνταμ.

Επιχειρηματίες της ξενοδοχειακής αγοράς σημειώνουν πως το ζητούμενο είναι να μην πέσουν οι τιμές και να διατηρηθούν όσα αποκομίστηκαν κατά την προηγούμενη τουριστική σεζόν. Με την ζήτηση όμως να είναι μέχρι στιγμής μειωμένη από τις βασικές για τον ελληνικό τουρισμό αγορές, κυρίως τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, και τον ανταγωνισμό από την Τουρκία να γίνεται όλο και πιο έντονος, θεωρείται δύσκολο να διατηρήσουν τα ξενοδοχεία την ανταγωνιστικότητά τους.

Κάτι που πλέον έχει να κάνει και με την υπερπροσφορά κλινών. Σύμφωνα με την ένωση ξενοδόχων της Αθήνας, έχει προστεθεί πλήθος νέων τουριστικών κλινών, διαφόρων τύπων και κατηγοριών, κυρίως μέσα από πλατφόρμες ενοικίασης ακινήτων (τύπου Airbnb), σημειώνοντας πως μεγαλώνει η ψαλίδα μεταξύ αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας και πληρότητας των ξενοδοχείων.

Όπως σημειώνουν οι ξενοδόχοι, τα προηγούμενα χρόνια και λόγω της κάμψης της τουριστικής κίνησης, η χαμηλή τιμολογιακή πολιτική των ξενοδοχείων της Αθήνας – με μέση τιμή πολύ χαμηλότερη των ανταγωνιστών της – οδήγησε στην άνοδο του αριθμού των επισκεπτών για την Αθήνα και σταδιακά και στην άνοδο του check-in. Με την ζήτηση όμως να μειώνεται και την προσφορά επιλογών στα καταλύματα να ανεβαίνει, παράγοντες της αγοράς διαπιστώνουν τα πρώτα σημάδια κάμψης, που κατά περίπτωση φτάνει έως και 30%.

capital.gr

Have your say!

0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

AAA

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.