Με ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τα μέλη της ζώνης Σένγκεν, να επεκτείνουν την εφαρμογή των ταξιδιωτικών περιορισμών, έως τις 15 Μαΐου.
Η Επιτροπή επιδιώκει μια συντονισμένη προσέγγιση, καθώς η επέκταση θα είναι επιτυχής, μόνο εάν η απόφαση εφαρμοστεί από όλα τα κράτη της ΕΕ και τη ζώνης Σένγκεν.
Η ταξιδιωτική απαγόρευση εφαρμόζεται στην περιοχή «EU+», η οποία συμπεριλαμβάνει όλα τα μέλη της ζώνης Σένγκεν (μαζί με τη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο και τη Ρουμανία) καθώς και την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και τη Σουηδία.
Ο Αντιπρόεδρος της Προώθησης του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, Μαργαρίτης Σχοινάς, αναφέρει:
«Όλα τα κράτη-μέλη έχουν εφαρμόσει μέτρα κοινωνικής απομόνωσης, ώστε να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας ενώ έχει εφαρμοστεί και ταξιδιωτική απαγόρευση εισόδου από τρίτες χώρες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η επέκταση των ταξιδιωτικών περιορισμών είναι απαραίτητη για να μειωθεί περαιτέρω ο κίνδυνος της μετάδοσης του Κορωνοϊού».
Η Επίτροπος Εσωτερικών Υποθέσεων, Ylva Johansson, προσθέτει:
«Η παρούσα κατάσταση μας υποχρεώνει όλους να επεκτείνουμε την ταξιδιωτική απαγόρευση. Χρειάζεται να συνεργαστούμε στα εξωτερικά και τα εσωτερικά μας σύνορα, ώστε να διασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία των αγορών μας και την παροχή ζωτικών προμηθειών, όπως τα τρόφιμα και ο ιατρικός εξοπλισμός, χωρίς καθυστερήσεις. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τα κράτη-μέλη στους παραπάνω τομείς».
Ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού αξιολογείται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Πρόληψη και τον Ελέγχο των Ιών (ECDPC) και θεωρείται ήπιος σε περίπτωση που τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας εφαρμοστούν σωστά. Σε περίπτωση μη χρηστής εφαρμογής των μέτρων ο κίνδυνος μετάδοσης χαρακτηρίζεται πολύ υψηλός, ενώ τα εθνικά συστήματα υγείας και κοινωνικής ασφάλισης πρόκειται να αντιμετωπίσουν τεράστιες πιέσεις στις ερχόμενες εβδομάδες.
Από την εφαρμογή των ταξιδιωτικών περιορισμών στα μέσα Μαρτίου, η αεροπορική κίνηση επιβατών έχει μηδενιστεί και πραγματοποιούνται μόνο πτήσεις μεταφοράς cargo και επαναπατρισμού. Μια παρόμοια τάση παρατηρείται και στους κλάδους των ακτοπλοϊκών, των λεωφορείων και των τρένων.