Το “άνοιγμα” της Κίνας στον κόσμο (08/01) μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και της κατάργησης της πολιτικής μηδενικού Covid, έχει άμεσο αντίκτυπο στον κλάδο των μεταφορών αλλά και στους εργαζομένους του.
Πιο συγκεκριμένα, στο πολυπληθέστερο έθνος του κόσμου είναι αναπόφευκτη η αύξηση στην κατανάλωση των καυσίμων (jet fuel), ενώ την ίδια ώρα για τους διευθυντές πληρωμάτων αποτελεί μία ανακούφιση καθώς για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν τρία χρόνια γίνονται πολύ πιο εύκολες οι αλλαγές (πληρώματων).
Επίσης, αξιωματούχοι των μεταφορών αποκάλυψαν ότι τα πληρώματα που αναχωρούν ή επιβιβάζονται σε πλοία στην Κίνα δεν θα χρειάζεται πλέον να τεθούν σε καραντίνα. Ενώ όσον αφορά στους ναυτικούς που προέρχονται από το εξωτερικό πρέπει πλέον να υποβάλλονται σε τεστ Covid μόνο 48 ώρες πριν από την αναχώρηση του τελευταίου λιμανιού τους και πριν εισέλθουν στη Λαϊκή Δημοκρατία.
Την ίδια ώρα μια σειρά αεροπορικών εταιρειών δήλωσαν ότι θα αυξήσουν πλέον τον όγκο των πτήσεων εντός και εκτός χώρα, ανεξάρτητα από τα αυξανόμενα ποσοστά των μολύνσεων από Covid που παρουσιάζονται σε ολόκληρη τη δημοκρατία.
Παρόλα αυτά τα ποσοστά μόλυνσης που υπάρχουν στη χώρα επηρεάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού με λιμάνια να είναι υποστελεχωμένα τις τελευταίες εβδομάδες και η διαθεσιμότητα φορτηγών είναι περιορισμένη, ενώ τα ναυπηγεία αγωνίζονται να ολοκληρώσουν τις εργασίες νεότευκτων πλοίων και επισκευών σύμφωνα με τα χρονοδιαγραμματα καθώς χιλιάδες προσωπικό είναι άρρωστο.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης, ότι η κινεζική ζήτηση πετρελαίου μειώθηκε πέρυσι για πρώτη φορά σε 20 χρόνια. Την τρέχουσα χρονιά, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αναμένει να δει άνοδο κατά 800.000 βαρέλια την ημέρα, που αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης πετρελαίου.