Μάλλον περιέπλεξε περισσότερο, παρά έλυσε τα προβλήματα αδειοδότησης του υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο, το νέο νομικό πλαίσιο που κατέθεσε το υπουργείο Μεταφορών στη Βουλή.
Ο αγώνας δρόμου στον οποίο είχαμε επιδοθεί για να μη χαθεί ακόμα μία τουριστική περίοδος για τα υδροπλάνα, φαίνεται πως πάει στράφι.
Επιπρόσθετα, ανασταλτικά για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο λειτουργεί η απουσία τους και για το σύνολο του λιμένα καθόσον έχει δημόσιο.
Από την μέχρι σήμερα πρακτική έχει διαπιστωθεί πως οι επενδύσεις που γίνονται στα δημόσια λιμάνια υλοποιούνται με πολύ αργούς ρυθμούς καθόσον τα προαπαιτούμενα δημιουργούν καθυστερήσεις. Αυτό έχει άμεση εφαρμογή και στη Ζάκυνθο αφού η μη έγκριση μέχρι αυτή τη στιγμή του master plan του λιμανιού τα κρατά και φέτος το καλοκαίρι προσθαλασσωμένα χωρίς την απαιτούμενη αδειοδότηση.
Από το Λιμενικό Ταμείο
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η σύνταξη των σχετικών μελετών προκειμένου η διαδικασία για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου στο νησί να έχει, σύμφωνα με τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου, ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Φλεβάρη.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου όπου τη διαδικασία αυτή ανέλαβε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, στην περίπτωση της Ζακύνθου, η ανάθεση για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, κυρίως αυτή του θορύβου, έγινε στην εταιρεία Hellenic Seaplanes, η οποία είχε υπογράψει σύμβαση με την απερχόμενη διοίκηση. Ωστόσο, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία βρισκόμαστε σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά.
Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, αλλά και συνολικά για τη χώρα, καθώς θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν και θα αναδείξει νέες τουριστικές τάσεις.
Δίκτυο
Ωστόσο, θα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σε ολόκληρη την περιοχή του Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας. Σύμφωνα, πάντως με το χρονοδιάγραμμα, εντός των επομένων δύο ετών θα έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη εκδοθεί η πρώτη άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, ενώ στο τελικό στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται και εκείνο στο Λιμένα των Παξών. Επομένως, εάν αδειοδοτηθούν Πάτρα και Ζάκυνθος, καθίσταται προφανές ότι το αρχικό δίκτυο των υδροπλάνων θα εκκινήσει από το Ιόνιο.
Ελπίδα…
Μια σπίθα ελπίδας αποτελεί η απόφαση να επισπευστεί η διαδικασία έγκρισης του master-plan του λιμανιού την οποία έλαβαν ομόφωνα οι συμμετέχοντες στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Η σύσκεψη αυτή ήταν μια πρωτοβουλία του υπουργού Δικαιοσύνης και Βουλευτή Ζακύνθου, Στ. Κοντονή και σε αυτήν συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών & Δικτύων Χρ. Σπίρτζης, ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής , Π. Κουρουμπλής, ο ΓΓ Λιμένων Χρ. Λαμπρίδης, ο ΓΓ Υποδομών Γ. Δέδες, ο ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Δ Καλαματιανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Λ. Νιοτόπουλος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Άκης Ζήβας, και η μελετήτρια του master plan, Μ. Φράγκου.
Εκείνο που τονίστηκε ιδιαίτερα ήταν σημασία του master plan στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του νησιού και διαπιστώθηκε πως η Ζάκυνθος είναι από τα ελάχιστα ελληνικά νησιά των οποίων το λιμάνι δεν έχει υποστεί την παραμικρή βελτίωση ή εκσυγχρονισμό από τη δεκαετία του 50 και πρέπει άμεσα να ξεκολλήσει από την γραφειοκρατία.