ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ζητούν άμεση αξιοποίηση του αεροδρομίου Μαριτσών

Αίτημα ιδιωτικών εταιρειών στις τοπικές αρχές μετά την υπέρογκη αύξηση των μισθωμάτων στο αεροδρόμιο Παραδεισίου από την Γερμανική Εταιρεία

Τη στήριξή τους στην προσπάθεια αξιοποίησης του αεροδρομίου των Μαριτσών, με τη φιλοξενία σε αυτό δραστηριοτήτων της γενικής αεροπορίας, ως εναλλακτική μορφή τουρισμού, ζήτησε από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο και το Δήμαρχο Ρόδου Φώτη Χατζηδιάκο, ο γενικός διευθυντής και ιδιοκτήτης της εταιρίας «Φανουράκης Αεροπορικές Επιχειρήσεις», Στέλιος Φανουράκης.

Η εταιρία δραστηριοποιείται στη Ρόδο εδώ και 17 χρόνια και προσφέρει υπηρεσίες αεροπορικής εκπαίδευσης για επαγγελματίες πιλότους με μαθητές από όλο τον κόσμο και επίσης ως αεροπορική εταιρία δραστηριοποιείται στον τομέα των αερομεταφορών στην κατηγορία των αεροταξί, μεταφορά ασθενών και στις ιδιωτικές πτήσεις.

Πραγματοποιώντας χτες συνάντηση τόσο με τον Περιφερειάρχη όσο και με το δήμαρχο, παρουσία μαθητών της σχολής πιλότων, ο κ. Φανουράκης έθεσε το φλέγον ζήτημα της υπέρογκης αύξηση των μισθωμάτων που έχει επιβάλει η Fraport στο αεροδρόμιο της Ρόδου με αποτέλεσμα οι νέες τιμές να λειτουργούν αποτρεπτικά για τις επιχειρήσεις όπως η συγκεκριμένη, η οποία από τις 11 του Απρίλη έχει αναστείλει τις δραστηριότητές της στο νησί μας εν αναμονή συνάντησης με τους μισθωτές.

Ο ίδιος λόγω των εξελίξεων αυτών ζήτησε από τις τοπικές αρχές να στηρίξουν την προσπάθεια να αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο των Μαριτσών ως μία εναλλακτική λύση στο πρόβλημα, ώστε να συνεχίσει η εταιρία τη δραστηριοποίησή της στο νησί μας και να προσελκύσει και πολλές άλλες αεροπορικές δραστηριότητες.

Αμέσως μετά τις συναντήσεις ο κ. Φανουράκης μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης τόνισε ότι αυτές έγιναν για να τεθούν τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από την καινούρια διαχείριση του αεροδρομίου της Ρόδου από την ιδιωτική εταιρία Fraport και τις επιπτώσεις που έχουν οι διαδικασίες στη λειτουργία και ύπαρξη της αεροπορικής σχολής.

«Όμως δεν ήρθαμε με άδεια τα χέρια, φέραμε λύσεις και προτάσεις που όμως έχουν ειπωθεί ξανά αλλά τώρα έφτασε ο κόμπος στο χτένι, και θα πρέπει κάποια στιγμή όλοι μας και ειδικά οι άρχοντες αυτού του τόπου να αναλογιστούν τις ευθύνες τους και να δούμε πως θα αξιοποιήσουμε αυτές τις πλουτοπαραγωγικές πηγές του τόπου για να δώσουμε λύσεις και να μη στεκόμαστε μπροστά στα αδιέξοδα που δημιουργούνται από τις καινούριες συνθήκες.

Η νέα τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει η Fraport, και που τελείως τυπικά για να μην πω κυνικά μας έχει γνωστοποιήσει μέσω του σάιτ που έχουν, αρνούνται πεισματικά να βρεθούμε να συζητήσουμε  και να μας διευκρινίσουν τι ακριβώς έχουν στα σχέδιά τους για τη λειτουργία μίας εταιρίας σαν τη δική μας, φτάνοντας στο σημείο να προβούμε σε εξώδικη δήλωση για να ενημερωθούμε υπό ποιες συνθήκες θα λειτουργήσει μία εταιρία που έχει βάση τη Ρόδο και λειτουργεί τόσα χρόνια» δήλωσε ο κ. Φανουράκης και πρόσθεσε «Η τιμολογιακή πολιτική που εντελώς τυπικά έχουν κοινοποιήσει μέσω του σάιτ είναι απαγορευτική για τη λειτουργία της αεροπορικής σχολής.

Είτε τα τέλη για τη μίσθωση των εγκαταστάσεων που έχουν εξαπλασιαστεί στην κυριολεξία, ή τα τέλη προσγείωσης των αεροσκαφών είναι απαγορευτικά και μας θέτουν εκτός ανταγωνισμού και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Οι μαθητές μας ή θα κληθούν να πληρώσουν ένα δυσανάλογο ποσό για την εκπαίδευσή τους ή η εταιρία μας θα πρέπει να αναλάβει το κόστος δεδομένων των νέων συνθηκών οπότε και θα έχει μία τεράστια ζημιά.

Έχουμε παγώσει τις δραστηριότητές μας από 11 Απριλίου στη Ρόδο με σκοπό να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο όπως προκύπτει από τα καινούρια δεδομένα και να δούμε με ποιες συνθήκες μπορούμε να συνεχίσουμε τη λειτουργία μας ή να βρούμε άλλες λύσεις.

Όλα αυτά τα συζητήσαμε με τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη, τους ευχαριστώ για τη φιλοξενία και για τη θετική ανταπόκριση στο πρόβλημα.
Ήταν πολύ σημαντική και η αντίδρασή στους στην πρόταση που κάνουμε ξανά δηλαδή της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου των Μαριτσών.

Το θέμα το έχουμε συζητήσει εδώ και πολλά χρόνια, όμως δεν μπορεί να λειτουργεί ένα αεροδρόμιο με μία νέα φιλοσοφία όπως είναι της Ρόδου κάτω από μία αυστηρή διαδικασία τυποποίησης και εμπορικής εκμετάλλευσης από μία εταιρία όπως η Fraport που δεν μπορώ να σχολιάσω αν είναι σωστό ή λάθος, το θέμα είναι πολιτικό και να μην υπάρχουν άλλα μικρότερα αεροδρόμια που να εξυπηρετούν την κατηγορία των αεροσκαφών και των πτήσεων των δικών μας».

Σύμφωνα με τον ίδιο λύσεις υπάρχουν, δεν ψάχνουμε να κατασκευάσουμε αεροδρόμιο, αεροδρόμιο υπάρχει. Και υπάρχει και στα Μαριστά και στην Κάλαθο ακόμα και στην Καταβιά, και δε μιλάμε για εμπορικά αεροδρόμια που θα έρχονται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα της Fraport αν αυτά θίγονται που και αυτό θέλει διερεύνηση, όπως είπε.

Αυτό που προτείνεται είναι οργάνωση και εκμετάλλευση του αεροδρομίου των ΜαριτσώνΝ έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει υπηρεσίες πολιτικής προστασίας, πυρόσβεσης, πολεμικής αεροπορίας, στρατού και γενικής αεροπορίας όπου μπορούν να φιλοξενηθούν όχι μόνο η δική του σχολή, αλλά και άλλες σχολές από όλη την Ελλάδα, αερολέσχες.

Μάλιστα τόνισε ότι, το αεροδρόμιο Μαριτσών μπορεί να γίνει η αεροπορική μαρίνα της Ρόδου.
«Φανταστείτε ένα αεροδρόμιο γεμάτο με μικρά ιδιωτικά αεροπλάνα… οργανωμένο που θα μας δώσει την ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε τους χώρους του με την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ως μία εναλλακτική μορφή τουρισμού που είναι η γενική αεροπορία.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο της δικής μας επιχείρησης. Είναι πρόβλημα της Ρόδου, αν παραμείνουμε σε αυτή την κατάσταση άλλη μία δράση του νησιού θα πάψει να λειτουργεί. Χάσαμε μία τράπεζα, μία ναυτιλιακή εταιρία, δύο σχολές, ας μη χάσουμε και τη σχολή πιλότων της Ρόδου.

Είναι χρέος όλων μας να το στηρίξουμε για να μπορούν όχι μόνο τα Ροδιτόπουλα να ονειρεύονται να γίνουν πιλότοι και να γίνονται αλλά και παιδιά από όλο τον κόσμο να έρχονται στη Ρόδο.
Ένας φοιτητής είναι ο καλύτερος πρεσβευτής για τον τόπο μας.

Οι αρχές και οι φορείς ελπίζω να το δουν θετικά και να αγκαλιάσουν την προσπάθεια, υπάρχει θετική ανταπόκριση από το ΓΕΑ που είναι σύμφωνο στην οργάνωση και εκμετάλλευση του αεροδρομίου Μαριτσών.

Αυτό που πρέπει να… ξεκολλήσουμε είναι η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και το Υπουργείο συγκοινωνιών, ώστε να δώσουν το πράσινο φως.

Πηγή : εφημερίδα Η ΡΟΔΙΑΚΗ / rodiaki.gr

Σχολιάστε