Στην λίστα με τα πιο σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια που θα ενταχθούν στο πακέτο της Fraport, χωρίς να χρειαστεί να επενδύσει η ίδια ούτε ένα ευρώ, συγκαταλέγεται το αεροδρόμιο Ι. Δασκαλογιάννης στα Χανιά, το οποίο ολοκληρώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου και παραδίδεται τις επόμενες μέρες.
Eίναι από τα έργα που σίγουρα δεν είχε στο μυαλό του ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece κ. Alexander Zinnel, όταν προ ημερών δήλωνε ότι υπάρχουν ελληνικά αεροδρόμια που δεν έχουν γίνει επενδύσεις τα τελευταία 20 χρόνια.
Πρόκειται για εργασίες πλήρους αναβάθμισης του αεροδρομίου που το καθιστούν ένα από τα πιο μοντέρνα και καλαίσθητα κτίρια στην ελληνική επικράτεια και για το οποίο το ελληνικό δημόσιο κατέβαλλε συνολικά 50 εκ. ευρώ.
Το έργο ανακατασκευάστηκε εν λειτουργία, γεγονός που δυσχέρανε τις εργασίες αλλά και με γενναία παράταση του χρονοδιαγράμματος καθώς αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης την περίοδο της τραπεζικής αργίας και των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων που ανάγκασαν τον Άκτωρα, να διακόψει τις εργασίες ουκ ολίγες φορές.
Οι κτιριακές υποδομές άρχισαν να παραδίδονται τμηματικά, από το περασμένο καλοκαίρι, όταν δόθηκε στους επιβάτες η επέκταση του τμήματος των αναχωρήσεων, δίνοντας τέλος στις ατελείωτες ουρές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ήδη, λειτουργούν οι χώροι του νέου αμαξοστασίου συνολικής επιφάνειας 2.556 τ.μ., το νέο κτήριο φύλαξης απορριμμάτων 483 τ.μ. και οι νέοι χώροι στάθμευσης για 56 λεωφορεία και 213 επιβατικά, ο νέος πύργος Ελέγχου, επιφάνειας 1.872 τ.μ κ.α.
Προβλήματα προκάλεσαν στο έργο και οι τεχνικές δυσκολίες στην θεμελίωση των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων.
Η διενέργεια των απαιτούμενων εργαστηριακών ελέγχων, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και η εκπόνηση σχετικής μελέτης για την αντιμετώπιση του προβλήματος ολοκληρώθηκε μετά από χρονικό διάστημα 94 ημερολογιακών ημερών, οπότε και επανεκίνησαν οι εργασίες, επιφέροντας αντίστοιχη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου. Αρχικά, το υπουργείο Υποδομών είχε υπογράψει την παράταση του έργου έως τον περασμένο Οκτώβριο. Ωστόσο, ο ανάδοχος ζήτησε την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης για τον Φεβρουάριο του 2017, όπως και έγινε.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Άκτωρας ανέλαβε την κατασκευή του έργου μετά από σφοδρό δικαστικό αγώνα με την Κυπριακή Νέμεσις που αρχικά είχε κερδίσει το έργο, η οποία έκλεισε το 2013, με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Πηγή: newmoney.gr