Πάνω από 700 εκθέτες από 40 χώρες συμμετείχαν στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Λατινικής Αμερικής «WTM Latin America» που πραγματοποιήθηκε στο Σάο Παόλο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού της Βραζιλίας και της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων και Επιχειρήσεων της χώρας.
Την έκθεση επισκέφθηκαν περισσότερα από 7.500 άτομα μεταξύ των οποίων, επαγγελματίες του τουρισμού, influencers, τουριστικοί πράκτορες, διεθνείς εταιρείες τουρισμού. Συγκρατείται η παρουσία με εθνικά περίπτερα σχεδόν όλων των χωρών της Ν. Αμερικής (Χιλή, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Παραγουάη, Βολιβία, Κολομβία, Περού) καθώς και χωρών της Κ. Αμερικής, (Μεξικό, Δομινικανή Δημοκρατία) Από την Ευρώπη με εθνικό περίπτερο συμμετείχε η Ιταλία και από την Μ. Ανατολή η Αίγυπτος και το Ισραήλ.
Η θεματική της φετινής διοργάνωσης αποτέλεσε ο «υπεύθυνος και βιώσιμος τουρισμός» με έμφαση στις πρακτικές και πολιτικές προστασίας του περιβάλλοντος, οικονομικής και κοινωνικής ένταξης στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης.
Στην φετινή WTM Latin America, συμμετείχαν δύο ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις που ειδικεύονται στην πώληση τουριστικών πακέτων σε Βραζιλιάνους τουριστες. Συγκεκριμένα, η Hellenic Travel Network S.A. και η Tourist Club International S.A. έλαβαν μέρος στην έκθεση με δικά τους περίπτερα, παρουσιάζοντας ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς (Αθήνα, Πελοπόννησο, Κυκλάδες, Κρήτη κ.α).
Επισημαίνεται ότι ο εξερχόμενος τουρισμός από τη Βραζιλία αντιπροσωπεύει θετική προοπτική για την Ελλάδα, δεδομένου ότι αφορά ταξιδιώτες μεσαίου και υψηλού εισοδήματος οι οποίοι εμφανίζουν σημαντική ροπή προς κατανάλωση κατά την διάρκεια των ταξιδιών τους. Συγκρατείται ότι κάθε χρόνο περισσότεροι από 10 εκατ. Βραζιλιάνοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
Από τις αρχές του 2022, καταγράφεται σημαντική άνοδος (+70%), του αριθμού των Βραζιλιάνων που επισκέπτονται ξένους προορισμούς συγκριτικά με τα δύο προηγούμενα έτη. Η Κεντρική Τράπεζα της Βραζιλίας (Banco Central do Brasil) εκτιμά ότι οι Βραζιλιάνοι ξόδεψαν 9 δισ. δολ. σε ταξίδια στο εξωτερικό το πρώτο 9μηνο του 2022. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει αύξηση 172,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, όταν οι δαπάνες αυτές αντιπροσώπευαν μόλις 3,3 δισ. δολάρια. Όσον αφορά τους προορισμούς, οι Βραζιλιάνοι ταξιδεύουν πρώτα στο Μπουένος Άιρες (λόγω γεωγραφικής εγγύτητας) και στη συνέχεια στις ΗΠΑ, κυρίως Μαϊάμι, Ορλάντο και Νέα Υόρκη. Πολλοί επίσης επιλέγουν την Ευρώπη και δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Πορτογαλία (λόγω γλωσσικής και πολιτισμικής εγγύτητας), η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό από την Βραζιλία στην Ελλάδα και σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι αφίξεις των Βραζιλιάνων τουριστών, το τελευταίο έτος πριν την πανδημία (2019), ανήλθαν σε 82.608 επισκέπτες. Σημειώνεται ότι πολλά τουριστικά πακέτα για την χώρα μας προωθούνται μέσω συνδυαστικών προσφορών με γειτονικές χώρες και κυρίως με την Τουρκία. Επίσης σημαντικός αριθμός Βραζιλιάνων επιλέγει την κρουαζιέρα για την επίσκεψη σε ελληνικούς προορισμούς, εξαιτίας του γεγονότος ότι αυτό διευκολύνει την περιήγηση τους καθώς δεν υφίσταται απευθείας αεροπορική σύνδεση Βραζιλίας – Ελλάδας.
Τα κυριότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που εξυπηρετούν transit επισκέπτες από και προς Βραζιλία είναι του Λονδίνου, Φρανκφούρτης, Ζυρίχης, Παρισίων, Άμστερνταμ, Κωνσταντινούπολης, Μαδρίτης, ενώ μέσω του αεροδρομίου της Λισσαβώνας εξυπηρετείται ο μεγαλύτερος αριθμός πτήσεων από και προς προορισμούς της Βραζιλίας.
Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σάο Πάολο.