ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

“Ταξίδια εκδίκησης”: Τι είναι η νέα τάση στον τουρισμό στη μετά κορονοϊού εποχή;

Μια νέα λέξη έρχεται να προστεθεί στο λεξιλόγιο των ταξιδιωτικών πρακτόρων ανά τον κόσμο αλλά και των ταξιδιωτών: Εκδίκηση ή καλύτερα “ταξίδια εκδίκησης” στη μετά κορονοϊού εποχή, όταν οι άνθρωποι θα μπορούν πλέον να ταξιδεύουν ελεύθερα.

Ο κόσμος ήδη επιθυμεί διακαώς να ταξιδέψει και από τώρα προγραμματίσουν οι περισσότεροι τα ταξίδια τους, κοντινά ή μακρινά, δεν έχει σημασία, αρκεί, όπως τα πουλιά που επιθυμούν να απελευθερωθούν από τα κλουβιά τους, να βρεθούν σε αγαπημένους προορισμούς που στερήθηκαν λόγω κορονοϊού και απαγορεύσεων.

“Αυτό που δεν σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό” και η ανάγκη να ταξιδέψουμε ξανά έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημικής περιόδου. Το “ταξίδι εκδίκησης” είναι μια τάση που εμφανίστηκε τους τελευταίους μήνες, περιγράφοντας την σχεδόν “τρομακτική” ανάγκη που έχουμε οι περισσότεροι να ταξιδέψουμε.

Τι είναι τα ταξίδια “εκδίκησης”;

Η ιδέα βασίζεται στην πεποίθηση ότι το ταξίδι είναι δώρο και οι ταξιδιώτες θα προσθέσουν περισσότερους προορισμούς στη λίστα τους, ταξιδεύοντας ακόμα περισσότερο όταν όλο αυτό με την πανδημία λάβει τέλος.

Πρόκειται για ταξίδια με στόχο οι καταναλωτές να «εκδικηθούν» τον κορονοϊό για όσα τους στέρησε. Ως εκ τούτου, μόλις οι περιορισμοί στις μετακινήσεις το επιτρέψουν, οι ταξιδιώτες οργανώνουν ταξίδια για να γιορτάσουν ειδικές περιστάσεις στη ζωή τους.

Πιο συγκεκριμένα τα ταξίδια αυτά θα περιλαμβάνουν, επιπλέον προορισμούς, και όχι μόνο έναν, αλλά και την ανάγκη να καταναλώσουμε ακόμα περισσότερο σε ό,τι έχει σχέση με ταξίδι: Από φαγητό και διαμονή μέχρι εκδρομές και ψώνια. Και φυσικά αυτά είναι τα μέρη που ψάχνουν πιο πολύ οι ταξιδιώτες, σύμφωνα με την Airbnb.

Η ιδέα δεν είναι νέα. Έχει ρίζες στις αρχές της δεκαετίας του 1980 στην Κίνα, κατά τη διάρκεια της μεγάλης φτώχειας που έφερε η Πολιτιστική Επανάσταση, όπου εμφανίστηκαν οι «δαπάνες εκδίκησης» από τους καταναλωτές. Ήδη, στο Guangzhou της Κίνας, ένα κατάστημα της Hermès κέρδισε 2,4 εκατομμύρια ευρώ την πρώτη μέρα που άνοιξε, δείχνοντας ότι (πλούσιοι) άνθρωποι επιθυμούν να αντισταθμίσουν τον χρόνο που έχασαν ξοδεύοντας ξανά.

ταξίδια εκδίκησης νέα τάση τουρισμός 2021

Νέες προτεραιότητες

Η μανία του καταναλωτισμού στη μετά κορονοϊού εποχή μπορεί να μην εκπλήσσει, λόγω της στέρησης και του εγκλεισμού για μεγάλο χρονικό διάστημα, ωστόσο δείχνει μια έντονη διαφορά στις προτεραιότητες των ανθρώπων και στα κίνητρα που πλέον αλλάζουν.

Για παράδειγμα, στην προ κορονοϊού εποχή θέλαμε να χαλαρώσουμε και να κάνουμε ένα break από την πίεση και το άγχος της εργασίας, αλλά στο τρέχον σενάριο πιο πολύ θέλουμε να βρεθούμε σε έναν τόπο όπου η πανδημία δεν φαίνεται να είναι τόσο έντονη.

Οι ερευνητές ανακαλύπτουν ότι μαζί με την αύξηση της κρίσης, η επιθυμία να ταξιδέψει κανείς έχει αυξηθεί επίσης, κάτι που είναι φυσικό, δεδομένου ότι οι άνθρωποι ήταν πάντα κοινωνικά πλάσματα, απαιτώντας ανθρώπινη επαφή, ενώ έχουν και έμφυτη την επιθυμία να εξερευνήσουν.

Μια πιθανή έκρηξη ταξιδιού προκαλεί προβληματισμό, καθώς το πιο ανησυχητικό σενάριο έχει να κάνει με την πρόκληση ασυνήθιστα υψηλής αύξησης εκπομπών άνθρακα από τις αεροπορικές εταιρείες. Σε τελική ανάλυση, μόνο και μόνο επειδή η παγκόσμια ανάκαμψη αυξάνεται, αυτό δεν σημαίνει ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη θα επιβραδυνθεί. Το καλό σενάριο, έχει να κάνει φυσικά με την αύξηση της επισκεψιμότητας και την ανάσα στον τουρισμό.

Σχολιάστε