ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Τουρισμός: Πληρότητα μέχρι 80% για τις γιορτές στους χειμερινούς προορισμούς

Iκανοποιητική πληρότητα για τα τρία διήμερα των φετινών εορτών, αλλά όχι και για το σύνολο του εορταστικού δεκαπενθημέρου, αναφέρουν οι χειμερινοί τουριστικοί προορισμοί.

Αν και η εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά από προορισμό σε προορισμό, η μέση πληρότητα για τα διήμερα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων κινείται αυτή την περίοδο στα επίπεδα του 70% με 80%.

Ομως, επειδή σε αντίθεση με άλλες χρονιές οι γιορτές φέτος πέφτουν Σαββατοκύριακα και δεν βοηθούν οι ημερομηνίες σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα αδειών, η μέση πληρότητα για το σύνολο των δύο εβδομάδων των φετινών γιορτών βρίσκεται χαμηλότερα από το 50%, όταν το 2019 βρισκόταν στα επίπεδα του 80% με 85%.

Την ίδια ώρα, δημοσιευμένα στοιχεία δείχνουν ότι τα τουριστικά καταλύματα και ξενοδοχεία εν γένει ανταγωνίζονται πλέον ευθέως οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων τύπου Airbnb, η πληρότητα των οποίων αναφέρεται ως ακόμα υψηλότερη των ξενοδοχείων για τις γιορτές.

Εκτιμάται ωστόσο πως καθώς η πληρότητα αυτή αφορά μόνο τα ενεργά ακίνητα στις πλατφόρμες και τα ανοιχτά καταλύματα και ξενοδοχεία, η εικόνα δεν είναι πλήρως συγκρίσιμη με τα μεγέθη του 2019, αφού φέτος παραμένουν ακόμα πολλά κλειστά. Το 2019 ανήμερα στις γιορτές η πληρότητα ήταν κοντά στο 100% στους περισσότερους προορισμούς, ενώ για το σύνολο του δεκαπενθημέρου στο 80% με 85%, όπως προαναφέρθηκε.

Αξίζει να επισημανθεί πως τα ξενοδοχεία στους ορεινούς και ημιορεινούς προορισμούς είναι 1.500, ενώ άλλα τόσα περίπου είναι τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, σύμφωνα με τον κ. Καλλία, ο οποίος είναι και έφορος δημοσίων σχέσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Σημαντική είναι και η διαφοροποίηση σε σχέση με τη γεωγραφική κατανομή. Για παράδειγμα, Αράχωβα και Καλάβρυτα εμφανίζουν υψηλότερη δυναμική από τον μέσο όρο, ενώ στα 3-5 Πηγάδια στη Νάουσα τα νούμερα είναι πολύ χαμηλότερα.

Βεβαίως ακόμα και εκεί που τα στοιχεία είναι θετικά η αισιοδοξία εξαντλείται γύρω στις 10 Ιανουαρίου, αφού κατόπιν οι κρατήσεις είναι πρακτικά ανύπαρκτες, συμπληρώνει. Και εξηγεί πως κανονικά οι χειμερινοί προορισμοί έχουν μια σεζόν διαρκείας 120 ημερών, που φέτος εξαιτίας της πανδημίας, όπως και πέρσι, έχει περιοριστεί σε μερικά διήμερα αργιών.

Η συντριπτική πλειονότητα των κρατήσεων αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, ενώ η παρουσία ξένων ταξιδιωτών στους χειμερινούς προορισμούς είναι πολύ μικρή.

Σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να απαντήσει –κατά το δυνατόν– πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού που θα πραγματοποιήσει καμπάνια προώθησής τους ένθεν και ένθεν των ελληνικών συνόρων. «Θέλουμε να προμοτάρουμε και τον χειμερινό τουρισμό. Αξίζει ο ταξιδιώτης να έρθει να γνωρίσει τη γαστρονομία, τα κρασιά μας, τα τσίπουρά μας, τα υπέροχα γλυκά μας και τα παραδοσιακά έθιμα της εποχής ανά περιοχή», δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, προσθέτοντας πως «ο στρατηγικός στόχος μας της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της στήριξης των χειμερινών προορισμών και του city break, νομίζω ότι θα ευοδωθεί φέτος».

Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να βγει άμεσα στον αέρα καμπάνια του ΕΟΤ για τους χειμερινούς προορισμούς σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά. Θα ακολουθήσει καμπάνια και για το city break, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες πόλεις.

Σχολιάστε