Πότε φτάνει Ελλάδα το μεγαθήριο από την Ιαπωνία
Το μεγαθήριο της κινεζικής Grand Shipping Line (WANFANG INTERNATIONAL SHIPMANAGEMENT), GRAND SPRING, αγόρασε –σύμφωνα με πληροφορίες που μας έρχονται από την Ανατολή- η ANEK LINES έναντι 8-8,5 εκατ. δολάρια.
Το εν λόγω πλοίο, ήταν παροπλισμένο στο κινεζικό λιμάνι του Weihai (Shandong Province) τα τελευταία 3 χρόνια, με σημαία Sierra Leone και αρχικά είχε τεθεί προς πώληση έναντι 8,75 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό και μεγάλο πλοίο, ναυτικό, με πολύ μεγάλες δυνατότητες και χωρητικότητα που αναμφίβολα θα καλύψει τις ανάγκες της ακτοπλοΐας μας. Ταυτόχρονα, όμως, είναι το πρώτο ιαπωνικής κατασκευής πλοίο -αυτού του μεγέθους- που έρχεται στην Ελλάδα –μετά από 10 χρόνια- για λογαριασμό της ANEK LINES. Γεγονός, που φανερώνει ότι η ελληνική εταιρεία επιμένει στα second hand γιαπωνέζικα σκαριά, καθώς αποδεδειγμένα έχουν αποδείξει την αξία τους στην ακτοπλοΐα μας.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το εν λόγω πλοίο ναυπηγήθηκε -ως ISHIKARI– το Μάρτιο του 1991 στα Mitsubishi Heavy Industries στο Kobe της Ιαπωνίας για λογαριασμό της φημισμένη Taiheiyo Ferry.
Υπήρξε ο αντικαταστάτης του δικού μας ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (23.870gt/1974) στην Ιαπωνία και βραβεύτηκε ως το πολυτελέστερο και πιο άνετο Ferry της εποχής του. Εξυπηρέτησε αδιάκοπα τη γραμμή Nagoya-Sendai-Tomakomai για 20 χρόνια, ενώ σε αυτό το διάστημα χρησιμοποιήθηκε και για κρουαζιέρες στα νησιά Ogasawara, που αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή τουριστικό προορισμό στην Ιαπωνία.
Το 2011, το μεγάλο πλοίο αντικαταστάθηκε από το νεότευκτο ISHIKARI (15.000gt/2011) και πουλήθηκε στην κινεζική WANFANG INTERNATIONAL SHIPMANAGEMENT που το μετονόμασε σε GRAND SPRING και το δρομολόγησε στη διεθνή γραμμή μεταξύ Κίνας (Qingdao) -Νοτίου Κορέας (Incheon). Στη γραμμή αυτή παρέμεινε μέχρι το 2014 και στη συνέχεια παροπλίστηκε.
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά του κρίνεται ιδιαίτερα θετική καθώς αναμένεται να καλύψει σχετικά σύντομα τις ανάγκες της ελληνικής εταιρείας στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή της Βενετίας, μετά την αποχώρηση του Ro/Pax ΑΣΤΕΡΙΩΝ (26.500gt/2007) που μας φεύγει για τη Βόρεια Ευρώπη.
Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί αναμφίβολα αναβάθμιση για τη γραμμή, αν και εφόσον τελικά δρομολογηθεί σε αυτή, καθώς είναι μεγαλύτερο και πιο καλοτάξιδο από τον προκάτοχό του, πιο οικονομικό και διαθέτει πολυτελέστατο ξενοδοχειακό που τόσο έχει ανάγκη η συγκεκριμένη γραμμή. Επιπλέον, είναι πλήρως συμμορφωμένο με τους διεθνείς κανονισμούς ναυσιπλοΐας, ενώ θα απαιτηθούν μικρής κλίμακας εργασίες μετασκευής για την επαναδραστηριοποίησή του. Γεγονός, που ευνοεί την σχετικά σύντομη δρομολόγησή του στη γραμμή. Από την άλλη πλευρά, όμως, η μεγάλη ακινησία του σίγουρα θα απαιτήσει αρκετά για μηχανικές επισκευές και βελτιώσεις.