Σε σημαντικές τουριστικές εκθέσεις θα έχει παρουσία η Ρόδος αυτό το διάστημα, αρχής γενομένης από τη μεγαλύτερη παγκοσμίως για τον θαλάσσιο τουρισμό, την περίφημη «Seatrade» στο Μαϊάμι, με στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των εταιριών κρουαζιεροπλοίων για το 2018 και το 2019.
Για το πρόγραμμα των εκθέσεων που θα συμμετάσχει η Ρόδος, μίλησε χθες η Αντιδήμαρχος Τουρισμού κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου η οποία αναφέρθηκε καταρχήν σ’ αυτήν στο Μαϊάμι, που θα πραγματοποιηθεί 13-16 Μαρτίου.
Εκεί, συγκεντρώνονται όλες οι Εταιρίες που σχετίζονται με τον κλάδο της κρουαζιέρας και των περιηγήσεων που γίνονται δια θαλάσσης. Όπως είπε η Αντιδήμαρχος, είναι από τις μεγαλύτερες εκθέσεις παγκοσμίως στο χώρο της κρουαζιέρας, μια και η πλειονότητα των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο, έχουν τη βάση και την έδρα τους στο Μαϊάμι.
Φέτος, όπως και πέρυσι, ο χώρος της έκθεσης βρίσκεται γύρω στα 50 χλμ. από το Μαϊάμι σε μία από τις πιο πλούσιες περιοχές εκεί. Βέβαια, διοργανώνονται και διάφορες παράλληλες εκδηλώσεις που έχουν να κάνουν και με άλλες υπηρεσίες που σχετίζονται με το θαλάσσιο τουρισμό.
Το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ως μέλος της ΕΛΙΜΕ, μετέχει μέσω του ΕΟΤ στο χώρο που έχει δεσμευτεί στην έκθεση μαζί με άλλα έξι λιμάνια της Ελλάδας. Στόχος τους φέτος είναι, ανανεώνοντας και το έντυπο υλικό για την κρουαζιέρα που είχε εκδώσει πριν πολλά χρόνια ο ΠΡΟΤΟΥΡ, να προσπαθήσουν να προσεγγίσουν ξανά τις εταιρίες και να δημιουργήσουν τις προοπτικές για τα επόμενα χρόνια.
Πάντως, η κα Χατζηλαζάρου, δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι τα στοιχεία και οι προκρατήσεις για φέτος δείχνουν μείωση στην κρουαζιέρα για όλη τη χώρα και ειδικά η Ρόδος, λόγω και των γεωπολιτικών θεμάτων, θα έχει μείωση. Και δήλωσε:
«Στόχος μας βέβαια είναι, πηγαίνοντας στην έκθεση, και ενημερώνοντας τους φορείς της κρουζιέρας για τις νέες εξελίξεις, τα νέα προγράμματα και τους νέους σχεδιασμούς που έχουμε στο χώρο του λιμανιού και της κρουαζιέρας, να μπούμε στα προγράμματα των εταιριών για το 2018 και το 2019».
Είπε, ακόμη, ότι ο χώρος της κρουαζιέρας, οι κρατήσεις και ο προγραμματισμός των δρομολογίων γίνεται δύο χρόνια πριν. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό τώρα που είμαστε σε μία φάση που οι εταιρίες προσπαθούν να δουν που θα κατευθύνουν τα πλοία, να δώσουμε το «παρών» και να τους ξανακεντρίσουμε το ενδιαφέρον, προκειμένου να τους φέρουμε και με άλλες προτάσεις που θα γίνουν κατ’ ιδίαν, να τους κερδίσουμε στον ευρύτερο χώρο.
Όσο αφορά στο υλικό που θα έχουν μαζί τους, ανανέωσαν τον οδηγό κρουαζιέρας που είχε γίνει από τον ΠΡΟΤΟΥΡ, με νέο φωτογραφικό υλικό, επικαιροποιημένα στοιχεία, όπως και διαφημιστικό υλικό αλλά και με τα πλάνα, είτε τον καινούργιο σχεδιασμό που κάνουν με τη συγκοινωνιακή μελέτη μέσα στο λιμάνι ή και με άλλες προτάσεις που σχεδιάζει ο Δήμος, που έχουν να κάνουν και με το κόστος κάποιων υπηρεσιών που παρέχουν.
Οι άλλες εκθέσεις
Καταρχήν, αυτές τις ημέρες η Ρόδος εκπροσωπείται στην ITB του Βερολίνου, που γίνεται 8-12 Μαρτίου, από το στέλεχος της Διεύθυνσης Τουρισμού κ. Βλάσση Φακιόλη ο οποίος πήρε αρκετό έντυπο υλικό μαζί του, τόσο του Δήμου όσο και επιχειρηματιών που ήθελαν να έχουν παρουσία στη συγκεκριμένη έκθεση και στο περίπτερο της περιφέρειας η Ρόδος κάνει αισθητή την παρουσία της μια και οι προκρατήσεις που έχουν καταγραφεί μέχρι τώρα κινούνται σε διψήφια νούμερα και ευελπιστούν μέχρι το τέλος της σεζόν να κρατήσει και να πάμε και σε νέο ρεκόρ αφίξεων για το νησί.
Ακολουθεί η έκθεση στο Παρίσι που είναι στις 16-19 Μαρτίου, όπου και εκεί πάλι η Ρόδος θα έχει παρουσία μέσω του περιπτέρου της Περιφέρειας, θα υπάρχει και υλικό και εκπρόσωπος από τη Διεύθυνση.
Από εκεί και μετά, έχει προγραμματίσει να συμμετάσχει και στην έκθεση της Μόσχας, τη MIT, 14-16 Απριλίου, και εκεί στέλνουν ενημερωτικό υλικό και διάφορα τοπικά προϊόντα, μελεκούνι κτλ. Θα εκπροσωπηθεί από το στέλεχος κα Αναστασία Σαββιού.
Ακολουθεί το Mediterranean panorama στη Στοκχόλμη όπου επίσης θα είναι δυναμική η παρουσία της Ρόδου και βέβαια το Μιλάνο στις αρχές Απριλίου, κλείνοντας έτσι το πρώτο τετράμηνο των εκθέσεων και των προγραμμάτων.
Ήδη, η Διεύθυνση Τουρισμού ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα νέο τουριστικό οδηγό στα ελληνικά και τα αγγλικά που θα πάρουν μαζί τους στις περισσότερες από αυτές τις εκθέσεις και θα το παρουσιάσουν με την επιστροφή τους μετά το Μαϊάμι, για ν’ ανανεώσουν λίγο και το υλικό αλλά και τα διαφημιστικά που έχουν για τη Ρόδο.
Τέλος, η Αντιδήμαρχος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι, φέτος, ο προγραμματισμός με τον ΠΡΟΤΟΥΡ έχει καθυστερήσει, παρ’ όλα αυτά η Διεύθυνση Τουρισμού έχει δώσει το «παρών» ήδη στη σημαντική έκθεση του Ισραήλ το Φεβρουάριο και θα συνεχίσουν προσεγγίζοντας πλέον και νέες αγορές, είτε της Κίνας είτε των Αραβικών χωρών ή και άλλες θεματικές εκθέσεις και workshop προκειμένου, αν όλα είναι ομαλά, να πάμε και σε επιμήκυνση της σεζόν που είναι η επόμενη στόχευση και που κατάφεραν φέτος από το Μάρτιο με δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα με απευθείας πτήσεις από το Ισραήλ.
Πηγή: εφημερίδα “Η ΡΟΔΙΑΚΗ”