ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΦΟΡΕΙΣ

Ο Ευθύμης Μουντράκης στο Ηolidaynews.gr: “Καλά τα μηνύματα από Βερολίνο και Mόσχα, αλλά η Ελλάδα συνεχίζει να δουλεύει ευκαιριακά”

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Απασχόλησης του δήμου Χερσονήσου μιλά στο Ηolidaynews.gr για τα μηνύματα από τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του Βερολίνου και της Μόσχας για την Κρήτη και πως αυτά θα …έπρεπε να μεταφράζονται

Συγκρατημένα αισιόδοξος δήλωσε ο κ. Ευθύμης Μουντράκης, Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Απασχόλησης του δήμου Χερσονήσου, ο οποίος μίλησε από την ΜΙΤΤ της Μόσχας στο Ηolidaynews.gr.

«H Tετάρτη ήταν η δεύτερη ημέρα της έκθεσης, υπάρχει αισιοδοξία και καλή κινητικότητα στο περίπτερο της Κρήτης. Η αποστολή μας έλαβε θετικά μηνύματα ωστόσο καλό θα ήταν να περιμένουμε 2-3 ημέρες για να ξεκαθαρίσει το τοπίο», ανέφερε ο κ. Μουντράκης και συνέχισε:
«Θα προτιμούσα όμως να μιλήσουμε για την ΙΤΒ του Βερολίνου. Εκεί που είχαμε μια αύξηση προκρατήσεων της τάξεως του 60% και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ακόμη και 82%. Και θέλω να ξεκαθαρίσω πως μιλάμε για προκρατήσεις και όχι για κρατήσεις».

Ο Αντιδήμαρχος εμφανίστηκε ιδιαίτερα ενοχλημένος όχι από την αισιοδοξία όσων συμμετείχαν στις εκθέσεις αλλά από τους πανηγυρισμούς για τη θεαματική αύξηση στα τουριστικά πακέτα.

«Οι προκρατήσεις δεν είναι κρατήσεις», επανέλαβε ο κ. Μουντράκης ο οποίος ξεκαθάρισε πως δεν έχουμε ακόμη φτάσει τον τελικό στόχο αλλά και πως αυτή η αύξηση δεν βασίζεται δυστυχώς στις δυνατότητες του ελληνικού προϊόντος αλλά στις κρίσεις άλλων χωρών της Μεσογείου αλλά και τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις που γίνονται.

Σύμφωνα με τον Κ. Μουντράκη τα νούμερα σε τζίρους δεν θα είναι αυτά που περιμένουμε παρά τις τεράστιες αυξήσεις στις προκρατήσεις.

«Δυστυχώς στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Κρήτη, θυσιάζουμε το κέρδος στο βωμό της πληρότητας. Δεν προσπαθούμε να γίνουμε ποιοτικός προορισμός. Κοιτάμε τα «κεφάλια» και όχι τα χρήματα που θα αφήσουν στο νησί».

Όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό του νησιού πρέπει επιτέλους να αποφασίσουν τί είδους τουρισμό επιθυμούν στην Κρήτη, επεσήμανε ο κ. Μουντράκης.

 «Η ποιότητα είναι μονόδρομος. Έχει βέβαια ένα αυξημένο κόστος αλλά σου φέρνει και ποιοτικό τουρισμό που σημαίνει αυξημένους τζίρους.
Στην Ελλάδα πουλάμε τιμή και όχι προϊόν με ποιότητα και έπειτα τιμή. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο διαπραγματευόμαστε, στην υπάρχουσα κατάσταση, είναι οι τιμές μας αλλά όσο το κάνουμε αυτό δεν θα γίνουμε σωστός προορισμός. Δεν εκμεταλλευόμαστε ούτε την ποιότητά μας ούτε τις υποδομές στα ξενοδοχεία μας», ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Χερσονήσου.

Μάλιστα, όπως ο ίδιος δήλωσε, πολλά ξενοδοχεία έχουν κάνει stop sales για να προλάβουν αυτό το χείμαρρο προκρατήσεων που προϋποθέτουν γενναίες εκπτώσεις.

Ο κ. Μουντράκης τόνισε πως δυστυχώς η χώρα μας περιμένει κάθε φορά μια κρίση σε μα γειτονική χώρα για να έχουμε μια καλή τουριστική σεζόν.

«Εδώ και 30 χρόνια δεν έχουμε καταφέρει να κεφαλαιοποιήσουμε καμία κρίση, δυστυχώς δουλεύουμε ευκαιριακά με μεγάλες εκπτώσεις .
Παίρνουμε ότι έχει μείνει από τους σοβαρούς προορισμούς με εκπτώσεις, κάποια στιγμή πρέπει να προβληματιστούμε γιατί πάμε καλά και να κάνουμε τις συγκυριακές καταστάσεις σταθερές για τον τουρισμό μας».

Αναφορικά με τον δήμο Χερσονήσου εξέφρασε την πεποίθησή του πως οι τοπικοί επιχειρηματίες βλέπουν ότι το προϊόν πρέπει να αναβαθμιστεί.

Ο Αντιδήμαρχος ανέφερε πως τόσο η Περιφέρεια, όσο και οι φορείς προσπαθούν για το καλύτερο, ωστόσο το δημόσιο δυστυχώς λειτουργεί με αργούς ρυθμούς

«Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα κολλάμε πάντα στη διαδικασία και χάνουμε την ουσία. Έχει συμβεί και σε μένα. Για να βγάλουμε μια καμπάνια περιμένουμε τις εγκρίσεις 8-9 μήνες και χάνουμε το τραίνο σε μια βιομηχανία όπως αυτή του τουρισμού που οι αντιδράσεις πρέπει να είναι άμεσες. Πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα να αντιδράσουμε σε μια ώρα το πολύ σε μια ημέρα όμως οι διαδικασίες του κράτους δεν επιτρέπουν δυστυχώς κάτι τέτοιο», κατέληξε.

Σχολιάστε