ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΦΟΡΕΙΣ

Χάρης Θεοχάρης: Ανακοινώσεις για καμπάνια «Plastic – Free Santorini» και ψηφιακή εφαρμογή VisitGreece

Στις κυριότερες πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Τουρισμού, αναφέρθηκε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Σαντορίνη, ο υπουργός Χάρης Θεοχάρης.

1. Πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους».

2. Εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic – Free Santorini».

3. Ψηφιακή εφαρμογή VisitGreece.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη: «Εξίσου υπερήφανοι είμαστε όμως και για την επόμενη δράση που αρχίζει στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού. Μιλώ για την εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic – Free Santorini». Το υπουργείο Τουρισμού, σε στενή συνεργασία με το Δήμο Σαντορίνης, αλλά και τη Lidl Ελλάς και το Ίδρυμα Λασκαρίδη, προβάλλουν σε όλο τον κόσμο τη Σαντορίνη ως «Το Πρώτο Νησί στο Αιγαίο Ελεύθερο Από Πλαστικό».

Η καμπάνια «Plastic – Free Santorini» απαντά στη σύγχρονη οικουμενική τάση της οικολογικής ευαισθησίας και την προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα. Η Lidl Ελλάς, στην πρώτη μεγάλη σύμπραξη με φορείς του ελληνικού δημοσίου, επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της καμπάνιας «Plastic – Free Santorini». Σε πρώτη φάση, η εκστρατεία περιλαμβάνει ειδικά διαμορφωμένη επικοινωνία σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, επιβατικά πλοία κ.λπ. καθώς και στο διαδίκτυο. Σε δεύτερη φάση, η πρωτοβουλία «Plastic – Free Santorini» περνά στην προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εδώ στη Σαντορίνη, καθώς και άμεσες παρεμβάσεις στις παραλίες, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λασκαρίδη, το οποίο έχει αναπτύξει συστηματική και εκτενή δράση για την προστασία ακτών σε όλη την Ελλάδα.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι για το γεγονός ότι το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού από αύριο συμπίπτει με την έναρξη υλοποίησης της καμπάνιας «Plastic – Free Santorini». Και ελπίζουμε ότι η εφαρμογή της θα λειτουργήσει σαν πρότυπο, ώστε να ξεκινήσουμε ανάλογες δράσεις σε άλλα νησιά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Αν το «Plastic – Free Santorini» εναρμονίζεται με τις σύγχρονες τάσεις, η επόμενη πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού τοποθετείται απευθείας στην καρδιά της ψηφιακής εποχής. Αναφέρομαι στην εφαρμογή VisitGreece, το επίσημο application για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (E.O.T), με αποκλειστικούς χορηγούς τη Eurobank και τη Mastercard.

H εφαρμογή Visit Greece προσφέρει μοναδικές καινοτομίες σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ταξιδιωτική εφαρμογή. Αναφέρω επιγραμματικά τα βασικά στοιχεία λειτουργίας της: 1. Ερωτηματολόγιο προς τον ταξιδιώτη, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρως εξατομικευμένο προφίλ. 2. Δυνατότητα επικοινωνίας με τους ταξιδιώτες, μέσω προσωποποιημένων ειδοποιήσεων τύπου push notification, με βάση το προφίλ τους. 3. Δυνατότητα αποστολής push notification αναλόγως της περιοχής στην οποία βρίσκεται κάθε φορά ο ταξιδιώτης.

Είναι το λεγόμενο geolocation, η αυτόματη ανίχνευση γεωγραφικής θέσης μέσω δορυφόρου. Κατ’ αυτό τον τρόπο, προτείνοντας δηλαδή συγκεκριμένα σημεία φιλοξενίας, εστίασης, αξιοθέατα κ.λπ. προωθούνται και επωφελούνται οι τοπικές επιχειρήσεις. 4. Η εφαρμογή Visit Greece συνδέεται με την Mastercard Priceless cities, μια υπηρεσία η οποία προσφέρει στους ταξιδιώτες εκλεκτές και αποκλειστικές εμπειρίες. 5. Στην εφαρμογή Visit Greece έχουν πρόσβαση οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, ώστε να μπορούν οι ίδιες να διαχειρίζονται το περιεχόμενό τους και να το προσαρμόζουν ανάλογα με τις ανάγκες τους. Φυσικά, η εφαρμογή Visit Greece είναι πολύ-γλωσσική και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει κάθε είδους λειτουργικά πλεονεκτήματα στους τουρίστες και τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι μεν ταξιδιώτες βρίσκουν στο Visit Greece, απευθείας στο κινητό τους τηλέφωνο ή στην ταμπλέτα, συγκεντρωμένα όλα όσα τους ενδιαφέρουν.

Και μαζί με τις πληροφορίες, βρίσκουν επίσης προτάσεις για τους καλύτερους προορισμούς, ειδικά προσαρμοσμένες στις ατομικές τους προτιμήσεις. Πολύ σημαντικό: Ο φιλοξενούμενος μέσω του Visit Greece μπορεί να ενημερώνεται για όλα όσα ισχύουν σχετικά με τον COVID-19 και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, ώστε να νιώθει απολύτως ασφαλής στην οπουδήποτε στην Ελλάδα.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων, το Visit Greece παρέχει, εντελώς δωρεάν, έναν πολύτιμο δίαυλο προβολής. Με το κοινό των χρηστών της εφαρμογής να είναι στ’ αλήθεια απέραντο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις διαφημίζονται σε ολόκληρη την υφήλιο. Και χωρίς το παραμικρό κόστος συμμετοχής.

Επιπλέον, το Visit Greece παρέχει στους επαγγελματίες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν προωθητικές ενέργειες και να στοχεύσουν ακριβώς στις προτιμήσεις συγκεκριμένου κοινού, μέσω των εξατομικευμένων push notification.

Γενικά, θα έλεγα ότι η εφαρμογή Visit Greece είναι ένα ψηφιακό εργαλείο τελευταίας τεχνολογίας, εξαιρετικά πλούσιο σε περιεχόμενο, με κάθε είδους πληροφορίες, χάρτες, προτάσεις κ.λπ. Ως «Εργαλειοθήκη Διαχείρισης Προορισμού», Destination Management Toolkit, το Visit Greece διασυνδέει άμεσα εμπόρους και επισκέπτες. Και άρα συμβάλλει:   – Στην αύξηση της κίνησης στις τοπικές επιχειρήσεις – Στη δημιουργία μιας συνολικής δεξαμενής δεδομένων CRM (Customer relationship Management), για όλους τους επισκέπτες.

Όπως όλοι καταλαβαίνουν, μια βάση δεδομένων με τις προτιμήσεις εκατομμυρίων τουριστών, είναι πολύτιμη για την αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών του κλάδου αλλά ακόμη και της πολιτικής μας, σε θεσμικό επίπεδο. Πέραν αυτών, η εφαρμογή Visit Greece εξυπηρετεί τους ίδιους τους τουρίστες, αναβαθμίζοντας πολύπλευρα τη συνολική τους εμπειρία από το ταξίδι στην Ελλάδα».

Σχολιάστε