Από το 2018 και το 2019 η Costa Navarino, το πολυτελές τουριστικό συγκρότημα της Μεσσηνίας, με γνωστή τη συμβολή του στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής θα λειτουργεί καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ οι νέες επενδύσεις, ύψους 240 εκατ. ευρώ, για τις νέες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αναμένεται να φέρουν 900 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Σημειωτέον ότι για το 2016 το σύνολο της μισθοδοσίας του συγκροτήματος ήταν 19 εκατ. ευρώ, με συνολικά 1.200 θέσεις εργασίας την περίοδο υψηλής κίνησης και 800 θέσεις εργασίας σε περίοδο χαμηλής πληρότητας.
Σύμφωνα με τον κ. Στέφανο Θεοδωρίδη, Αντιπρόεδρο διοικητικού συμβουλίου και διευθύνοντα σύμβουλος της ΤΕΜΕΣ Α.Ε., που «τρέχει» το συγκρότημα, η Costa Navarino «κάνει πράξη την επιμήκυνηση της τουριστικής σεζόν, με τις ξενοδοχειακές υποδομές του συγκροτήματος να λειτουργούν ήδη 10 μήνες και στόχο την δωδεκάμηνη λειτουργία».
Ο κ. Θεοδωρίδης ήταν την περασμένη Παρασκευή μεταξύ των ομιλητών στο δεύτερο επιχειρηματικό φόρουμ που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο για τον τουριστικό κλάδο. Παρουσιάζοντας τις αλλαγές που παρουσιάζονται στον κλάδο του τουρισμού και ειδικά τη θέση της Ελλάδος, ανέφερε ότι περί το 1,5 εκατ. Κινέζων επισκεπτών αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, με την Αθήνα να αποτελεί τον τρίτο πιο δημοφιλή προορισμό, την ίδια στιγμή που η Ρωσία επανέρχεται δυναμικά στον τουρισμό, ενώ δεκάδες νέοι προορισμοί ανοίγουν κάθε χρόνο, με εντατικοποίηση του ανταγωνισμού. Διεθνώς, οι νέες τάσεις έχουν να κάνουν με τη μεγάλη διείσδυση, διεθνώς, της τεχνολογίας στον ξενοδοχειακό κλάδο, τις δημογραφικές αλλαγές λόγω της αύξησης του προσδοκιμου ζωής (μέχρι το 2030 πάνω από το 20% του πληθυσμού θα είναι άνω των 55 ετών και τα ταξιδεύει περισσότερο, ενώ τα ταξίδια τριών γενεών αποτελούν μία από τις μεγάλες τάσεις παγκοσμίως), ενώ στον τομέα του περιβάλλοντος, η παγκόσμια μετάβαση σε χρήση πόρων χαμηλών σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα επηρεάσει και την τουριστική οικονομία.
Ο κ. Θεοδωρίδης στάθηκε ιδιαίτερα στην μετάβαση από το παραδοσιακό μοντέλο «ήλιος & θάλασσα» και έμφαση σε τομείς όπως η πολιτιστική κληρονομιά, η αυθεντικότητα, τα sports και την ευεξία, την προσωπική εξυπηρέτηση, αλλά και την περιβαλλοντική ευαισθησία. «Το μοντέλο ανάπτυξης της Costa Navarino αποτελεί υπόδειγμα με διεθνές επίπεδο, με ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, ενίσχυση της ελκυστικότητας και αναγνωρισιμότητας της Μεσσηνίας, δημιουργία κλίματος νέων τουριστικών επενδύσεων, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στήριξη της τοπικής οικονομίας, στήριξη τοπικών επιχειρήσεων, συμβολή στην απασχόληση όλο το έτος, προστασία και ανάδειξη του φυσικού πλούτου της Μεσσηνίας». Ειδικά ως προς την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, το 2016 οι αφίξεις επιβατών στην Καλαμάτα κατέγραψαν αύξηση 264% σε σχέση με το 2009, ενώ για το 2017 αναμένεται επιπλέον αύξηση κατά 13,6%, ενώ ως προς την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Μεσσηνίας, περισσότεροι από 600 δημοσιογράφοι διεθνών ΜΜΕ έχουν επισκεφθεί την Μεσσηνία από το 2010 με το 50% του προγράμματός τους να εστιάζει στην περιοχή με επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, γεύματα σε τοπικά εστιατόρια, εκδρομές. Αντίστοιχα, έχουν γίνει περισσότερα από 27.000 δημοσιεύματα από το 2010 έως σήμερα που προβάλλουν την Μεσσηνία και το πρότυπο ανάπτυξης της περιοχής, ενώ έχουν δημιουργηθεί μία σειρά παραδοσιακών προϊόντων σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς μέσω της τοποθέτησής τους σε κορυφαία σημεία πώλησης ανά τον κόσμο (π.χ. Harrods, Marks & Spencer κ.α.).
Στον τομέα της δημιουργίας κλίματος νέων τουριστικών επενδύσεων πέραν των άμεσων, νέων επενδύσεων της ΤΕΜΕΣ άνω των 240 εκατ. ευρώ για τις νέες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, που έχουν λάβει ήδη το ”πράσινο φώς” από την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων, «η βελτίωση της προσβασιμότητας και η αναγνωρισιμότητα οδηγούν σε νέες επενδύσεις με καταλυτική τη συμβολή στην αύξηση του ξενοδοχειακού δυναμικού της περιοχής, με ένα ποσοστό 13,5% σε νέες κλίνες την πενταετία 2009- 2013: από τις 7.294 το 2009, στις 8.285 το 2013 (χωρίς να υπολογίζεται η Costa Navarino)».
Ως προς την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, όπως ανέφερε ο κ. Θεοδωρίδης αυτή επιτυγχάνεται με μορφές τουρισμού που εμπλουτίζουν το προϊόν και δίνουν προστιθέμενη αξία στην Περιφέρεια (golf, σπορ, αγροτουρισμός, συνέδρια), αλλά και τη δημιουργία και την προσέλκυση μεγάλων διεθνών διοργανώσεων που αναδεικνύουν συνολικά την περιοχή (The ABTA Travel Convention, Έκθεση Volkswagen – Παγκόσμια παρουσίαση του νέου VW Passat, Lufthansa, Navarino Challenge – Ετήσιος μαραθώνιος με διεθνείς παρουσίες στην Πύλο και την Καλαμάτα κ.α.)
«Από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας αρχίζει και τελειώνει η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα με τις πρώτες πτήσεις να εκτελούνται από τον Φεβρουάριο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ενώ στόχος πλέον είναι ο δωδεκάμηνος τουρισμός».