ΕΡΕΥΝΕΣ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

IATA: Το 2023 θα επανέλθει η κίνηση στα επίπεδα του 2019|Τα σενάρια ανάκαμψης μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα

Νέα μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) καταγράφει τα σενάρια σχετικά με την ανάκαμψη σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Τα κύρια σημεία της μελέτης είναι τα εξής:

  • Αν και η ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών έχει αρχίσει, είναι αργή και ο αριθμός επιβατών αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 μετά από 3 χρόνια περίπου, το 2023.
  • Η ανάκαμψη θα είναι ταχύτερη για τις πτήσεις εσωτερικού, που ο αριθμός επιβατών του 2019 θα επιτευχθεί το 2022 και πιο αργή για τις διεθνείς, που η ανάκτηση του επιπέδου του 2019 αναμένεται να επιτευχθεί το 2024. Δεδομένου ότι ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αντιπροσώπευε περίπου το 90% των εσόδων του τουρισμού, μπορεί κανείς να αναμένει ότι και η πλήρης ανάκαμψη του θα διαρκέσει αντίστοιχα.
  • Ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας ή μια μεγαλύτερης έντασης κρίση μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω καθυστέρηση δύο ετών για την επίτευξη των επιπέδων του 2019.
  • Μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2020, υπάρχει μια σαφής ένδειξη καθυστέρησης της πρόθεσης του κόσμου να ταξιδέψει ξανά.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο παγκόσμιος αριθμός πτήσεων αυξάνεται αλλά παραμένει στο -60% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο
  • Η τοπική ανάκαμψη έχει μεικτά αποτελέσματα με μία πρόσφατη επάνοδο των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών
  • Τα ταξίδια εσωτερικού ανακάμπτουν πιο γρήγορα από τα διεθνή
  • Το χαμηλότερο σημείο της εναέριας κίνησης καταγράφηκε τον Απρίλιο και έκτοτε καταγράφεται μετριοπαθής ανάκαμψη
  • Οι 3 κύριοι παράγοντες που προκαλούν αβεβαιότητα και μείωση των διεθνών ταξιδιών είναι: οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η οικονομική αβεβαιότητα και η απώλεια ΑΕΠ, και η αποδυναμωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών
  • Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί θα αρθούν διαδοχικά
  • Η οικονομική ανάκαμψη θα ξεκινήσει το 2ο 6μηνο του 2020 αλλά θα υπάρξει σοβαρός αντίκτυπος
  • Προς το παρόν δεν υπάρχει μεγάλος αντίκτυπος όσον αφορά την ανεργία: Το μεγαλύτερο προβλεπόμενο ποσοστό ανέρχεται στο 14% στις ΗΠΑ, ακολουθεί ο Καναδάς στο 12% και η Ευρωζώνη με 9%
  • Ωστόσο, υπάρχει αυξανόμενη υποαπασχόληση
  • Η εναέρια διεθνής κίνηση θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019 κατά το 2023
  • Η ζήτηση των επιβατών για πτήσεις εσωτερικού θα ανακάμψει ταχύτερα από αυτή των διεθνών
  • Οι πτήσεις μικρών αποστάσεων και εσωτερικού θα είναι πιο σημαντικές καθώς έως το 2024 θα καταγράψουν μεγαλύτερη ζήτηση (από 70% έως 80%) από ότι οι διεθνείς (από 60% έως 70%).
  • Βάσει 3 σεναρίων ο αριθμός των επιβατών θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 κατά το 2023.
  • Τα RPKS θα ανακάμψουν κατά το 2024.
  • Μειώνεται το ποσοστό των επιβατών που θα ταξιδέψουν ύστερα από 1-2 μήνες με το πέρας της πανδημίας κατά 14%, ενώ αυξάνεται η αναμονή κατά 8% για διάρκεια τουλάχιστον 6 μηνών και κατά 6% για 1 έτος.
  • Στο αρνητικό σενάριο ο αριθμός επιβατών έως το 2038 θα ανέλθει στα 6.6 δισ. , στο βασικό σενάριο στα 7.3 δισ. και στο θετικό σενάριο στα 8.1 δισ.

 

Σχολιάστε