ΕΡΕΥΝΕΣ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Tripadvisor & Phocuswright: Οι νέες τάσεις στην παγκόσμια ζήτηση ταξιδιών και ο δρόμος για την ανάκαμψη

Η Tripadvisor, η μεγαλύτερη ταξιδιωτική πλατφόρμα στον κόσμο και η Phocuswright, ο ηγέτης στην παγκόσμια έρευνα αγοράς ταξιδιών, μόλις δημοσίευσαν από κοινού τα ευρήματα μιας ολοκληρωμένης έρευνας σχετικά με τις μεταβαλλόμενες τάσεις στην παγκόσμια ζήτηση ταξιδιού και τις συμπεριφορές των ταξιδιωτών, καταγράφοντας τον δρόμο της ανάκαμψης της βιομηχανίας μετά την τρέχουσα πανδημία κορωνοϊού.

Η έκθεση, με τίτλο «2020 – Ένας χρόνος ταξίδια: Χαρτογράφηση της πορείας της ανάκαμψης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας», αναλύει τα δεδομένα του Tripadvisor σχετικά με τις συμπεριφορές του ταξιδιού σε όλο τον κόσμο, καθώς και το συναίσθημα των καταναλωτών σε έξι μεγάλες αγορές, παρέχοντας μια μοναδική εικόνα σε παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις.

Μεταξύ άλλων, τα βασικά ευρήματα της έκθεσης περιλαμβάνουν τα εξής:

-Μετά από θετικά σημάδια ανάκαμψης στα εγχώρια ταξίδια αναψυχής κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η ζήτηση για ξενοδοχεία και καταλύματα μειώνεται πλέον σε ορισμένες αγορές, καθώς τα ποσοστά κρουσμάτων κορωνοϊού αυξάνονται.

-Η Ευρώπη γνώρισε την ισχυρότερη ανάκαμψη ταξιδιών αναψυχής κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τον αριθμό των ταξιδιωτών που ερευνούν τις εγχώριες ξενοδοχειακές διαμονές να φτάνουν τα επίπεδα αναζήτησης του 2019 στα τέλη Ιουλίου και Αυγούστου. Ωστόσο, η πρόσφατη επανεισαγωγή ταξιδιωτικών περιορισμών σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έριξε τη ζήτηση.

Στις ΗΠΑ, η εγχώρια ανάκαμψη ξενοδοχείων ήταν πιο αργή αλλά πιο σταθερή από τις μεγάλες αγορές στην Ευρώπη. Μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, οι χρήστες αναζήτησης ξενοδοχείων στις Η.Π.Α. ξεπέρασαν εκείνους της ίδιας εβδομάδας του 2019.

-Τα σημάδια ανάκαμψης στην Ασία-Ειρηνικό ήταν λιγότερο εμφανή σε ολόκληρη την περιοχή μεταξύ Ιουνίου και Οκτωβρίου, αν και ορισμένες αγορές – όπως η Σιγκαπούρη – είδαν μια αύξηση της ζήτησης για εγχώριες διαμονές.

-Η εμπιστοσύνη στο ταξίδι παραμένει εύθραυστη, αλλά με μεγάλες διαφορές ανά αγορά. Από τους καταναλωτές που ερωτήθηκαν σε έξι αγορές, η εμπιστοσύνη στο ταξίδι ήταν υψηλότερη μεταξύ των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ (48% δήλωσαν ότι αισθάνονται πιο σίγουροι ότι θα ήταν ασφαλές να ταξιδέψουν τους επόμενους τρεις μήνες σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις) και χαμηλότερη μεταξύ των ερωτηθέντων στην Ιταλία (μόλις 12%).

Οι ταξιδιώτες επανεξετάζουν τον τύπο των ταξιδιών που θέλουν να πραγματοποιήσουν:

Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων καταναλωτών (65%) δηλώνουν ότι η ικανότητα αποφυγής πολυσύχναστων χώρων όταν ταξιδεύουν είναι πλέον πιο σημαντικός παράγοντας στην επιλογή προορισμού από ό, τι ήταν πριν από την πανδημία και περισσότεροι από τους μισούς (52%) σημειώνουν ότι είναι πιο πιθανό να οργανώσουν το ταξίδι τους σε εξωτερικούς χώρους / φύση από ό, τι πριν από την πανδημία.

Μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου, οι υπαίθριες δραστηριότητες, η φύση και τα πάρκα αντιπροσώπευαν το 34% όλων των προβολών των σελίδων αξιοθέατων στο Tripadvisor, από 25% το 2019.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να αλλάζει και η επιλογή του προορισμού. Ανατρέχοντας στα από έτος σε έτος δεδομένα κατά την περίοδο του Οκτωβρίου, τα χιονοδρομικά και παραθαλάσσια θέρετρα, καθώς και άλλοι προορισμοί στη φύση, κυριάρχησαν στη λίστα με τους ταχύτερα ανακτήσιμους προορισμούς στην Ευρώπη για αναζητήσεις καταλυμάτων στο Tripadvisor, με τον Zermatt στην Ελβετία και τον Adler στη Ρωσία να βρίσκονται στην κορυφή των αναζητήσεων.

Κατά την ίδια περίοδο, προορισμοί όπως  είναι οι Key West, Myrtle Beach και Sedona ανέκαμψαν γρηγορότερα από τους μεγαλύτερους προορισμούς όπως η Νέα Υόρκη και το Λας Βέγκας στις Η.Π.Α., με βάση τις ετήσιες εγχώριες αναζητήσεις διαμονής.

Παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα των καταναλωτών, η επιθυμία ταξιδιού παραμένει πολύ έντονη.

Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των ερωτηθέντων εξακολουθούν να σκέφτονται πού θέλουν να ταξιδέψουν στη συνέχεια.

“Ενώ υπήρξε θετική πρόοδος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η επανεισαγωγή αυστηρότερων περιορισμών στα ταξίδια σε πολλές χώρες έχει σαφώς αντίκτυπο στη ζήτηση βραχυπρόθεσμα”, δήλωσε ο Steve Kaufer, διευθύνων σύμβουλος της Tripadvisor, ” Τα καλά νέα είναι ότι η επιθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν παραμένει απίστευτα ανθεκτική και ότι η καθαρή ζήτηση αποτελεί θετικό σημάδι μακροπρόθεσμα για τον ταξιδιωτικό κλάδο, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη τις προόδους που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα στην ανάπτυξη του εμβολίου. ”

“Η βιομηχανία έχει δείξει απίστευτη προσαρμοστικότητα και ανθεκτικότητα σε μια μακρά και δύσκολη χρονιά για τα ταξίδια”, δήλωσε η Charuta Fadnis, αντιπρόεδρος της στρατηγικής έρευνας και προϊόντων, Phocuswright. “Η έρευνά μας δείχνει με συνέπεια ότι τα ταξίδια παραμένουν βασικό μέρος του τρόπου ζωής των καταναλωτών και οι ταξιδιώτες θέλουν να απολαύσουν ξανά τις περιηγήσεις τους. Τα εμβόλια και η θεραπευτική αγωγή θα ενισχύσουν την αναδυόμενη ανάκαμψη και η βιομηχανία μπορεί να προσβλέπει σε φωτεινότερες μέρες.”

Σχολιάστε