Τη λήψη αναπτυξιακών μέτρων και την ταυτόχρονη μείωση των φορολογικών βαρών στο τουριστικό πακέτο, πρότεινε στον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, με τον οποίο συναντήθηκε την Παρασκευή 30 Αυγούστου, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Κωνσταντίνος Μίχαλος, συνοδευόμενος από τον υπεύθυνο Διεθνών Σχέσεων της Διοικητικής Επιτροπής του ΕΒΕΑ, Νίκο Βασιλείου. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ παρέδωσε υπόμνημα με τις προτάσεις και τις θέσεις του ΕΒΕΑ, ώστε η Ελλάδα να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την προστιθέμενη αξία του τουριστικού της προϊόντος.
Αναλυτικά στο υπόμνημα αναφέρονται (μεταξύ άλλων) τα εξής: «Τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, αποδείχθηκε περίτρανα ότι ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας. Είναι ο κλάδος που ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, δεν έπαψε να στηρίζει την οικονομία και την απασχόληση στον τόπο.
Δεν έπαψε να δημιουργεί θέσεις εργασίας και εισοδήματα ιδιαίτερα στην Περιφέρεια και να συμπαρασύρει στην ανάπτυξη πολλούς ακόμη κλάδους της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας. Σήμερα, η Ελλάδα υπερτερεί στις αξιολογήσεις των τουριστών σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες της Νότιας Ευρώπης, όσον αφορά το φιλόξενο χαρακτήρα και τη φιλικότητα των κατοίκων της, τη διαμονή, την αίσθηση ασφάλειας, τη γαστρονομία και την ομορφιά των τοπίων.
Υστερεί, ωστόσο, σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών, σε αρκετά άλλα κριτήρια όπως είναι η λειτουργικότητα των προορισμών, η ποιότητα της τουριστικής πληροφόρησης, οι μεταφορές, η προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και η διαθεσιμότητα επιλογών ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η τουριστική ανάπτυξη του τόπου, χρειάζεται σχέδιο, σοβαρότητα και προσοχή, ώστε η Ελλάδα να αξιοποιήσει σωστά τα πλεονεκτήματά της, να βελτιώσει αδυναμίες, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την προστιθέμενη αξία του τουριστικού της προϊόντος. Προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί σε δράσεις όπως: · Υλοποίηση του στόχου της κυβέρνησης για μείωση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24% που είναι σήμερα και στο 11% σε βάθος τετραετίας, με σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος. · Σχέδιο και κίνητρα για την ανάπτυξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως είναι ο γαστρονομικός, αλλά και ο θρησκευτικός, ο αγροτικός, αλλά και ο τουρισμός υγείας και ευεξίας. · Αναβάθμιση της παρουσίασης των πολιτιστικών πόρων της χώρας, με αξιοποίηση σύγχρονων μέσων, ώστε να γίνονται πιο ενδιαφέροντες για τον επισκέπτη · Βελτίωση της τουριστικής πληροφόρησης με ενίσχυση των κέντρων πληροφόρησης, αλλά κυρίως με την ανάπτυξη ποιοτικών ψηφιακών εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας. · Επιτάχυνση και ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής σε μεταφορές/συγκοινωνίες (οδικοί άξονες, αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομος, αεροδρόμια, λιμάνια), ψηφιακά δίκτυα, ενέργεια. · Αξιοποίηση των ΣΔΙΤ για την υλοποίηση ανταποδοτικών έργων δημιουργίας ή αναβάθμισης υποδομών σε όλη τη χώρα (αεροδρόμια, μαρίνες, λιμάνια κρουαζιέρας κτλ). · Ανάδειξη/αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Αθήνας. · Βελτίωση του πλαισίου χωροθέτησης και αδειοδότησης τουριστικών επενδύσεων. · Κίνητρα για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, με όρους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας: πράσινες επενδύσεις, με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα. · Επένδυση στην τουριστική εκπαίδευση, με αναβάθμιση των αντίστοιχων σχολών, για την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. · Οργανωμένη ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Τέλος, πέρα από τα επιμέρους μέτρα που λαμβάνει η Πολιτεία, η τουριστική ανάπτυξη προϋποθέτει πάνω από όλα ένα σταθερό και βιώσιμο επιχειρηματικό περιβάλλον: με ανταγωνιστικό και σταθερό φορολογικό σύστημα, με βιώσιμες συνθήκες χρηματοδότησης και κίνητρα για νέες επενδύσεις, με λιγότερη γραφειοκρατία και καλύτερη λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών».