Μέχρι τις αρχές Ιουνίου, σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com θα έχει ολοκληρωθεί η εξέταση της οικονομικής προσφοράς της ΚΞ TERNA-GMR για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι από το Υπουργείο Υποδομών.
Η προσφορά σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου θεωρείται ικανοποιητική και όπως όλα δείχνουν η διαδικασία από εδώ και πέρα θα τρέξει με σκοπό να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του έτους και να ξεκινήσει το μεγαλύτερο κατασκευαστικό project όλων των εποχών για την Κρήτη.
Να θυμίσουμε ότι η οικονομική άνοιξε στις 11 Απριλίου και τα βασικά μεγέθη ήταν τα παρακάτω:
– Προσφορά κατασκευής: 480 εκατ. ευρώ (αφορά το κατασκευαστικό κόστος)
– Ποσοστό για το Δημόσιο: 45,9%
– Απόδοση δεσμευτικής επένδυσης: 13,95%
– Χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου 180 εκατ. ευρώ (περιορίζει δηλαδή τη χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου κατά 40 εκατ. ευρώ)
– Ποσοστό «Σπατόσημου»: 64,8%
– Ποσό δεσμευτικής επένδυσης (ίδια κεφάλαια): 158,4 εκατ. ευρώ
– Χρόνος κατασκευής: 60 μήνες
-Μηδενικός δανεισμός για την εταιρεία παραχώρησης κάτι που σημαίνει ότι εκτός από φόρους θα παίρνει μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας
-Δευτερεύον χρέος (κεφάλαια από άλλους πιστωτές πλην Τραπεζών): 36 εκατ. ευρώ
Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως τα αεροδρομιακά τέλη από επιβάτη είναι χαμηλότερα από 20 ευρώ και μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 17 ευρώ. Αυτό σύμφωνα με πηγές της κοινοπραξίας σημαίνει πως το βασικό διεθνές Αεροδρόμιο της Κρήτης, θα είναι αισθητά χαμηλότερο από εκείνο των Χανίων που διαχειρίζεται πλέον η Fraport.
Μετά την ανάδειξη του αναδόχου θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος όπου η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και μετά να πέσουν οι υπογραφές προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος που εκτιμάται σε περίπου 5 χρόνια.
Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου, θα αντικαταστήσει το σημερινό Αεροδρόμιο Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού και που προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί η τύχη του.
Πηγή: ypodomes.gr