Ο νέος προϋπολογισμός της Ε.Ε. θα περιλαμβάνει ενισχυμένα κονδύλια για τον τουρισμό, είπε ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου
Το σημαίνοντα ρόλο του τουρισμού για την ελληνική οικονομία εξήρε χθες από τις Βρυξέλλες ο κ. Αντόνιο Ταγιάνι, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επισημαίνοντας παράλληλα ότι πρόκειται για τη βιομηχανία που στήριξε καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης την ελληνική οικονομία και «συνέβαλε ώστε να ξεπεράσει η χώρα πολλά προβλήματα και να ενισχυθεί το ΑΕΠ.».
Με αφορμή τη Διάσκεψη Υψηλού Επιπέδου για τον Τουρισμό στη βελγική πρωτεύουσα κατά την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου ο κ. Ταγιάνι παρουσίασε τις προτεραιότητες της Ε.Ε. για τον κλάδο συνολικά στην Ευρώπη, δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι ένας τομέας –κλειδί για όλα τα κράτη μέλη μας, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 10% του ΑΕΠ και των θέσεων εργασίας στην Ε.Ε. Ειδικά για την Ελλάδα, ερωτηθείς από Ελληνες δημοσιογράφους για το θέμα της υπερφορολόγησης- με δεδομένη την προοπτική της επιβολής του τέλους διαμονής από τις αρχές του 2018- ο ίδιος απέφυγε να το σχολιάσει αναφέροντας ότι το συγκεκριμένο θέμα «αποτελεί εσωτερικό ζήτημα, στο πλαίσιο της άσκησης εσωτερικής πολιτικής της χώρας. Ωστόσο από τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι ότι θα πρέπει να ενισχυθούν περαιτέρω οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα».
Πάντως το θέμα της (υπερ)φορολόγησης και της ενίσχυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτελεί όχι μόνο ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό ζήτημα, που θα πρέπει να μπει ψηλά στην ατζέντα της Ευρώπης κατά τον κ. Ταγιάνι, ώστε ο ευρωπαϊκός τουρισμός να γίνει πιο ανταγωνιστικός. Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκου Κοινοβουλίου ανέφερε επιπλέον ότι πρόθεση της Ε.Ε. είναι να υπάρξουν στον επόμενο προϋπολογισμό επιπλέον κονδύλια για τον κλάδο, ενθαρρύνοντας τις επενδύσεις και την κατάρτιση για την ανεργία των νέων, ενώ «θα πρέπει να καταλήξουμε και σε φορολογική εναρμόνιση για την πολιτική σε σχέση με τις ψηφιακές πλατφόρμες ώστε να υπάρχει ισοτιμία όσον αφορά τις συνθήκες που ισχύουν για όλους». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη δεσπόζουσα θέση που έχουν ορισμένες ψηφιακές πλατφόρμες κι έκρινε ως σωστή την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλλει κυρώσεις στην Google, η «οποία μέσω της διαφημιστικής της δραστηριότητας ελέγχει ποσοστό κοντά στο 90% των οn line κρατήσεων κι επιβάλλει χρεώσεις που επηρεάζουν τα ξενοδοχεία». Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η οικονομία του διαμοιρασμού, με δύο γνωστά επιχειρηματικά μοντέλα, της Airbnb και της Uber με ισχυρές κεφαλαιοποιήσεις στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά.
«Κατά τη διάρκεια της επόμενης 10ετίας ο αριθμός των διεθνών τουριστών αναμένεται να διπλασιαστεί διεθνώς χάρη στην αναδυόμενη νέα μεσαία τάξη, προερχόμενη κυρίως από την Ασία. Από τώρα έως το 2025, ο αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται την Ευρώπη μπορεί επίσης να διπλασιαστεί, σε επίπεδα άνω του 1 δις. επισκεπτών, δημιουργώντας πάνω από 5 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας. Αν θέλουμε να κάνουμε αυτή τη δυνατότητα… πραγματικότητα θα πρέπει να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, να δημιουργήσουμε συνέργειες και να προωθήσουμε συνολικά το brand «Ευρώπη» ως προορισμό και όχι μεμονωμένες χώρες γιατί ο ανταγωνισμός είναι αυτή την στιγμή σε επίπεδο ηπείρων και όχι –απλά- χωρών».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ταγιάνι ανέφερε ότι ο νέος προϋπολογισμός της Ε.Ε. θα περιλαμβάνει ενισχυμένα κονδύλια για τον τουρισμό γιατί «πρέπει να λάβει υπόψη τις ανάγκες των πολιτών για μείωση ανεργίας». Προγράμματα όπως το πακέτο Cosme έχουν συνδράμει ως ένα βαθμό αλλά υπάρχουν πολλές καινοτόμες ιδέες που ζητούν περαιτέρω χρηματοδότηση.
Ο Γιούρκι Κατάινεν, Επίτροπος Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας από την πλευρά του τόνισε κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης ότι πέρυσι ο κλάδος του τουρισμού «έτρεξε» με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 3%, ποσοστό που το χαρακτήρισε ικανοποιητικό. «Ο στόχος ήταν να αποδεσμευτούν 350 δισ. ευρώ για τον τουρισμό μέχρι το 2018. Μέχρι στιγμής έχουμε συγκεντρώσει 236 δισ. ευρώ για το σκοπό αυτό τα οποία έχουν επιμεριστεί σε διάφορα μικρότερα έργα σε κράτη μέλη σε όλη την Ευρώπη.»
Πηγή: newmoney.gr