ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΥ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ

Αναγνώριση στο πρόσωπο του Σέγκου για τα καλά αποτελέσματα στο τουριστικό ράλυ

Ο Δήμος χερσονήσου είναι παραδοσιακά ο ισχυρότερος τουριστικά Δήμος της Κρήτης και αδιαμφισβήτητα ένας από τους ισχυρότερους σε ολόκληρη τη χώρα.

Αυτό προκύπτει από τις χιλιάδες διανυκτερεύσεις, το σύνολο των κλινών στα ξενοδοχεία και καταλύματα της περιοχής, την μακρά περίοδο που κρατά από το Πάσχα και λίγο πριν, ως το τέλος του Νοέμβρη σε κάποιες περιπτώσεις.

Βεβαίως πρέπει να συμπεριλάβουμε τον διαχρονικό, ιστορικό, προσανατολισμό που η περιοχή έχει, ειδικά από τότε που η συνένωση των ΟΤΑ δημιούργησε ένα μεγάλο παραλιακό μέτωπο που εκτείνεται από τις παρυφές του αεροδρομίου Ηρακλείου, ως τα σύνορα με έναν άλλο τουριστικό Δήμο της ανατολικής Κρήτης στον Άγιο Νικόλαο.

Δεν είναι όμως μόνο το παραλιακό μέτωπο.

Και η ενδοχώρα είναι κοιτίδα πολιτισμού, ιστορίας και θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

Η μόνη αλήθεια είναι ότι ο Δήμος και οι επιχειρήσεις του δίνουν ότι τραβάει η ψυχή του επισκέπτη.

Από ξαπλώστρες πολυτελείας και water sports,ερημικά κολπάκια,εστιατόρια και ταβέρνες για όλα τα βαλάντια και όλες τις γαστρονομικές διαθέσεις,υπερπολυτελή resort και εναλλακτικά καταλύματα,μοναδικά σπίτια που διατίθενται μέσα από πλατφόρμες,ψυχαγωγία για κάθε γούστο και επιθυμία,πολιτισμό και θρησκευτικό χρώμα περιηγήσεων,ως και μονοήμερες θαλάσσιες κρουαζιέρες ή ειδικές διαδρομές στα βουνά.

Η Χερσόνησος ως Δήμος, η αλήθεια είναι, πως είναι πολλά πράγματα μαζί.

Γι αυτό άλλωστε επιλέγεται από τόσο μεγάλο και ευρύ φάσμα επισκεπτών.

Η παρούσα Δημοτική Αρχή, θυμάμαι, από το προεκλογικό πρόγραμμα της, είχε δώσει μεγάλη σημασία στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή.

Ο δήμαρχος Γιάννης Σέγκος έγινε ένας πιστός υπηρέτης της ιδέας για ένα δήμο, μοντέρνο, ανεπτυγμένο, ανταγωνιστικό, οχυρωμένο στα δύσκολα και τις προκλήσεις, με εξωστρέφεια και όραμα.

Η αλήθεια είναι ότι παρά το γεγονός ότι στενοί του συνεργάτες υποστήριξαν με θέρμη την προσπάθεια,όπως ο ΓΓ του Δήμου κ.Καρακατσάνης, ο Αντιδήμαρχος κ. Αναστασάκης και άλλοι,οι απαιτήσεις είναι τόσες πολλές που συνήθως θέλει δουλειά και ώρες ατέλειωτες για να καλύψεις κενά,να βρεθείς στον τόπο σου και αλλού (εσωτερικό και εξωτερικό) εκπροσωπώντας τον φορέα και διεκδικώντας γι αυτόν όλα όσα έχεις με την ομάδα σου σχεδιάσει!

Αν κάποιος ανατρέξει στην δημοσιογραφική μας ατζέντα και στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο θα βρει με μεγάλη ευκολία αμέτρητα ΔΤ για δράσεις,προσκλήσεις ένα σωρό σε εκδηλώσεις,φωτογραφίες από επαφές συναντήσεις και γεγονότα που έλαβαν χώρα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του δήμου.

Τουριστικά, Αθλητικά, Θρησκευτικά, Πολιτιστικά.

Γιατί να το πούμε και αυτό!

Η ισόρροπη δράση ήταν πάντα ένα λεπτό σημείο για να μην αδικηθεί καμία περιοχή του Δήμου και παράλληλα να υπάρχει ομοιομορφία στην ανάπτυξη και στις πρωτοβουλίες από την παραλία ως την ενδοχώρα και απ την Ανατολική πλευρά ως τα σύνορα με το Ηράκλειο στον Καρτερό.

Μπορεί να υπάρξουν κάποιοι που θα ασκήσουν κριτική για παραλείψεις ή αστοχίες στην Δημοτική Αρχή όπως συχνά συμβαίνει.

Όμως κανείς δεν θα πει ότι δεν υπήρξε προσπάθεια, εξωστρέφεια, μόχθος και όραμα σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Γιάννη Σέγκο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και για την επιλογή των φωτογραφικών στιγμιότυπων που βλέπετε, δυσκολευτήκαμε αρκετά, γιατί υπάρχει πλειάδα αυτών, που μαρτυρά σε όλες τις περιπτώσεις  του λόγου το αληθές!

Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο.

Προσερχόμενοι σε αυτήν την συνέντευξη με τον Δήμαρχο, ξέραμε εκ των προτέρων ότι για να τα πεις όλα, πρέπει να αφιερώσεις τόσο χρόνο όπου το κείμενο θα κινδυνεύσει να γίνει κουραστικό ή δυσανάγνωστο!

Ερώτηση : Φτάνουμε σιγά σιγά στο τέλος της τουριστικής περιόδου. Κάνοντας ένα απολογισμό πως κρίνετε την φετινή χρονιά για τον δήμο ;

Απάντηση : Η φετινή τουριστική σεζόν για το Δήμο Χερσονήσου κρίνεται ικανοποιητική. Από νωρίς διαμορφώθηκε μία ισχυρή δυναμική η οποία κορυφώθηκε τους μήνες αιχμής. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι προηγήθηκαν, λόγω πανδημίας, πολύ δύσκολες χρονιές γενικότερα για την οικονομία και ειδικότερα για τον τουρισμό, οπότε το πρόσημο εφέτος σε κάθε περίπτωση είναι θετικό. Καταφέραμε τα προηγούμενα χρόνια να χτίσουμε ένα πολύ καλό προφίλ στην υγειονομική διαχείριση της κρίσης και πλέον με τη σταδιακή επιστροφή στην «κανονικότητα» διεκδικούμε ρόλο πρωταγωνιστή στον τουριστικό χάρτη. Τα δεδομένα στον τουρισμό και οι τάσεις στις διεθνείς αγορές αλλάζουν. Στην εξίσωση του τουρισμού πρέπει να βάλουμε όρους ποιότητας, αειφορίας και βιωσιμότητας. Το όραμά μας είναι να μετατρέψουμε τον τόπο μας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, ο οποίος θα προσφέρει αυθεντικές θεματικές τουριστικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Είναι σκόπιμο, ο τουρισμός να επικεντρωθεί στην ποιότητα, παρά στην ποσότητα, βελτιώνοντας καθολικά σε όλη τη χώρα το παρεχόμενο προϊόν.

Ερώτηση : Πήρατε μέρος σε σημαντικές εκθέσεις ως τώρα και συναντήσεις για το 2023. Ποια είναι η εκτίμηση σας για την τουριστική κίνηση της επόμενης χρονιάς ;

Απάντηση : Είναι τόσοι πολλοί οι αστάθμητοι παράγοντες σήμεραπου κάθε εκτίμηση για τη νέα χρονιά είναι επισφαλής. Ο πόλεμος στη Ρωσία και η ενεργειακή κρίση διαμορφώνουν ένα θολό τοπίο για τον προσδιορισμό των τουριστικών τάσεων. Είναι όμως πολύ σημαντικό το γεγονός ότι τη νέα χρονιά θα ξεκινήσουμε από μία εντελώς διαφορετική αφετηρία. Η σεζόν που ολοκληρώθηκε και τα καλά νούμερα σε αφίξεις αποτελούν «προίκα» για το 2023. Αυτό είναι διακριτό και στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις. Το τελευταίο διάστημα έχουμε επαφές στο εξωτερικό με κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας αγοράς, στο πλαίσιο συμμετοχής του Δήμου Χερσονήσου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Υλοποιούμε πολιτικές εξωστρέφειας και ανάπτυξης σχέσεων με σημαντικούς φορείς και παράγοντες της τουριστικής αγοράς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είμαι αισιόδοξος ότι, παρά τις δυσκολίες, το 2023 θα είναι μία καλή χρονιά για τον τουρισμό ωστόσο δεν θα πρέπει να επαναπαυόμαστε. Χρειάζεται πολλή δουλειά και στοχευμένο στρατηγικό σχεδιασμό προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού στον τόπο μας.

Ερώτηση : Ποιο θεωρείτε το ιδανικό τουριστικό μοντέλο, που θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον για τον ελληνικό τουρισμό ;

Απάντηση : Διανύουμε μια εποχή κατά την οποία ο κλάδος του τουρισμού μετασχηματίζεται παγκοσμίως. Σε αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι απαραίτητη η προσαρμογή στις νέες τάσεις και ανάγκες της αγοράς. Χρειάζεται να υλοποιήσουμε μια εθνική στρατηγική για την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και βεβαίως για την αειφόρο και βιώσιμη διαχείριση των προορισμών. Στόχος δεν είναι μόνο η αύξηση των αφίξεων, αλλά κυρίως των εσόδων και της προστιθέμενης αξίας που παράγεται από τον τουρισμό. Χρειάζεται ένα τουριστικό μοντέλο με όρους βιωσιμότητας, ποιότητας, ανταγωνιστικότητας και καινοτομίας. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να ενισχυθούν στρατηγικές αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Ερώτηση : Είστε ικανοποιημένος από την συνεργασία και την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ ;

Απάντηση : Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει από την Περιφέρεια σημαντικά βήματα προόδου στην ενίσχυση του brand «Κρήτη». Είμαστε σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Περιφέρεια Κρήτης, το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και όλους τους φορείς του τουρισμού που έχουν όραμα την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Αν υπάρχει μία κοινή συνισταμένη, ένα πλαίσιο σύμπνοιας και κοινής παραδοχής για τη βαριά βιομηχανία της χώρας αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει τεράστια δυναμική και προοπτικές που δεν τις έχουμε δει να αναπτύσσονται στο σύνολό τους. Ωστόσο, είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες να κάνουμε το επόμενο βήμα. Να βάλουμε στο «τραπέζι» όρους βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Ο βιώσιμος τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα του Δήμου Χερσονήσου που έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να αποτελέσει προορισμό – πρότυπο 12 μήνες το χρόνο.

Ερώτηση : Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνετε φτάνοντας στο τέλος της η σαιζόν σε όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό στον μεγαλύτερο τουριστικό δήμο της χώρας ;

Απάντηση : Χτίζουμε το όραμα του βιώσιμου τουρισμού των επόμενων χρόνων ώστε να καταφέρουμε να περάσουμε πάνω από τον πήχη των προκλήσεων. Είναι απαραίτητη η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αλλαγή του τουριστικού μοντέλου. Χρειάζεται μία στροφή στρατηγικής στον ποιοτικό τουρισμό που θα έχει αποτελέσματα τόσο σε τοπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Έχουμε ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα και ξενοδοχειακές υποδομές που μας επιτρέπουν να κάνουμε το όραμα πράξη και να μετατρέψουμε τον τόπο μας σε προορισμό 12 μήνες το χρόνο. Διατηρώντας τον μεγάλο αριθμό τουριστών που επισκέπτεται την Κρήτη για τον ήλιο και τη θάλασσα, θα πρέπει παράλληλα να ενισχυθεί η προβολή και η αξιοποίηση της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς και της βιοποικιλότητας του τόπου μας, προσελκύοντας τα ανώτερα εισοδηματικά στρώματα της τουριστικής αγοράς, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα κατάλληλου επιπέδου υπηρεσίες και υποδομές.

Τις επόμενες ημέρες θα λάβει χώρα η μια απο τις δυο μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις για την Ελληνική αγορά.

Η World Travel Market (WTM) στο Λονδίνο,την οποία έχουμε καλύψει πολλές φορές στο παρελθόν με φυσική παρουσία.

Είναι ένα ακόμα στοίχημα που θα προσπαθήσει να κερδίσει ο Δήμος Χερσονήσου γνωρίζοντας καλά την βαρύτητα και την σπουδαιότητα αυτής της αγοράς που αποτελεί μετά την Γερμανική την δεύτερη μεγαλύτερη για τον τόπο.

Θα παρακολουθήσουμε από κοντά και αυτές τις εξελίξεις,και θα σας ενημερώσουμε με την ελπίδα ότι τα νέα για το 2023 μετά την χειμερινή περίοδο που έχουμε μπροστά μας, τους κινδύνους και τις ενεργειακές ή γεωπολιτικές προκλήσεις που έχουν «δέσει» για τα καλά στην μεγάλη εικόνα του τουρισμού,

θα κρύβουν τελικά…καλά νέα!

Μένει να το δούμε στην πράξη.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook

Σχολιάστε