Με περίπου 500 ξενοδοχειακές μονάδες, από τις οποίες οι 25 είναι 5 αστέρων και οι 40 είναι 4 αστέρων, καθώς και 2.000 επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων, ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της Χαλκιδικής.
Η συνεχιζόμενη τουριστική «άνοιξη» βοήθησε ώστε στα χρόνια της κρίσης να γίνουν νέες μονάδες και να επενδυθούν πάνω από 300 εκατ. ευρώ την τελευταία 5ετία, ενώ καινούργια ξενοδοχεία λειτουργούν φέτος, αρκετά έχουν ανακαινιστεί ή έχουν αναμορφωθεί και άλλα προγραμματίζεται να λειτουργήσουν τα επόμενα δύο χρόνια.
Δύο νέα μεγάλα, πεντάστερα ξενοδοχεία, πραγματικά στολίδια, ανοίγουν τον επόμενο μήνα και είναι έτοιμα να υποδεχτούν και τους πλέον απαιτητικούς πελάτες.
Η οικογένεια Τορνιβούκα πρόσθεσε το τέταρτο στη σειρά ξενοδοχείο στον όμιλό της, Tor Hotel Group, το Villas Eagles, με 42 πολυτελείς βίλες, δίπλα ακριβώς από το Eagles Palace στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής, ενώ ο όμιλος Sani/Ikos, ανοίγει το Sani Dunes, που φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν ξεχωριστό προορισμό για οικογένειες και παιδιά άνω των 12 χρόνων, στην περιοχή του Σάνη, στον ίδιο χώρο του μεγάλου συγκροτήματός της.
Το ολοκαίνουργιο Miraggio Thermal Spa Resort στο Παλιούρι, στην άκρη της Κασσάνδρας, που λειτούργησε πέρσι για πρώτη φορά, έκανε μικρές βελτιώσεις στο κτιριακό συγκρότημα ολοκληρώνοντας και τη μαρίνα. Ριζική ανακαίνιση έκανε το Ikos Oceania στα Νέα Μουδανιά, μικρή επέκταση έκανε το Ekies στη Βουρβουρού, όπως και στο Danai Resort and Villas στη Νικήτη, ενώ πλήρως αναμορφωμένο λειτουργεί το Portes Beach στην παραλία του Αγίου Μάμα, που ανήκει στον πρώην πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γεράσιμο Μπακογιάννη.
Αλλα δύο 5άστερα ξενοδοχεία θα λειτουργήσουν το επόμενο καλοκαίρι. Το πρώτο από την οικογένεια Μεντεκίδη στον Αγιο Ιωάννη Νικήτης Χαλκιδικής, σε μία έκταση 260 στρ., που παραχωρήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 50 εκατ. ευρώ που αφορά ξενοδοχείο και τουριστικές κατοικίες. Το δεύτερο είναι του Ομίλου Lagoon Princess στις Καλύβες Πολυγύρου και αφορά ένα ξενοδοχείο μόνο για ενηλίκους, δυναμικότητας 200 κλινών, μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 12 εκατ. ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι μεγάλος τουριστικός όμιλος ρωσικών συμφερόντων προτίθεται να αναγείρει ξενοδοχείο στην περιοχή Ξηροποτάμι, κοντά στην Τρυπητή.
Ο Ομιλος Tor Hotel Group επένδυσε περίπου 12 εκατ.€ για να δημιουργήσει το Villas Eagles. Στο συγκρότημα με τις 42 βίλες η μεταφορά των πελατών θα γίνεται με ειδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Η Χαλκιδική έχει όλα τα εχέγγυα για να αναδειχτεί σε τουριστικό προορισμό προστιθέμενης αξίας. Τα δύο μεγάλα της ατού είναι η αεροπορική σύνδεση μέσω του αεροδρομίου ?Μακεδονία? και το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, ο τουρίστας μπορεί να συνδυάσει διακοπές και επίσκεψη στην πόλη. Εμείς διαθέτουμε όλες τις ανέσεις, με μεγάλα ξενοδοχεία, πλήρως εξοπλισμένα.
Στόχος μας είναι να επιμηκυνθεί η τουριστική σεζόν από τον Μάιο μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, να λειτουργούμε δηλαδή ένα πλήρες εξάμηνο», λέει στην «Οικονομία» ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσσιος. Για το προσεχές εξάμηνο από τις μέχρι τώρα κρατήσεις, η πληρότητα είναι στο 65-70% -πέρσι την ίδια περίοδο ήταν στο 45%- και οι εκτιμήσεις είναι ότι φέτος θα υπάρξει αύξηση στον αριθμό των τουριστών περίπου 15%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.
• Ενα αυτόνομο συγκρότημα, το Eagles Villas με 42 βίλες μέσα στο πράσινο, με απεριόριστη θέα στον κόλπο του Αγίου Ορους εγκαινιάζει η οικογένεια Τορνιβούκα. Οπως μας λέει επικεφαλής του Ομίλου Tor Hotel Group, Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, «οι υπερσύγχρονες και πλήρως εξοπλισμένες βίλες, 70-140 τ.μ., με 1-3 δωμάτια, προσφέρουν όλες τις ανέσεις στις οικογένειες και επιπλέον εξασφαλίζουν ηρεμία και ιδιωτικότητα». Προσφέρουν επίσης butler service καθώς και 24ωρο club car sevice, καθώς η κίνηση αυτοκινήτων απαγορεύεται και η μεταφορά των πελατών γίνεται με ειδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 12 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ, ενώ παράλληλα έχει γίνει ένα ολοκαίνουργιο spa στο διπλανό, επίσης 5άστερο, Eagles Palace, του Ομίλου.
• Eπίσης, τον Ιούνιο ανοίγει το Sani Dunes, η νέα ξενοδοχειακή μονάδα του Ομίλου Sani/Ikos, σε μια έκταση 41 στρ. στον ίδιο χώρο του μεγάλου ξενοδοχειακού συγκροτήματος Σάνη. Το Sani Dunes που υλοποιήθηκε μέσα σε μόλις 8,5 μήνες, έχει 136 δωμάτια και σουίτες, τρία εστιατόρια, πισίνα και spa. Απευθύνεται σε ζευγάρια και οικογένειες με παιδιά ηλικίας άνω των 12 χρόνων. Οι επισκέπτες έχουν στη διάθεσή τους ιδιωτική παραλία και μια μεγάλη γκάμα από θερμαινόμενες εσωτερικές και εξωτερικές πισίνες. Ο Ομιλος Sani/Ikos έχει επενδύσει τον τελευταίο χρόνο κοντά στα 50 εκατ. ευρώ στον ξενοδοχειακό τομέα και από αυτά τα 25 εκατ. ευρώ αφορούσαν το Sani Dunes. Το υπόλοιπο ποσό διατέθηκε για τον εκσυγχρονισμό στις υφιστάμενες μονάδες στο Sani Resort.
Στο Miraggio Thermal Spa Resort, που λειτούργησε πέρσι, ολοκληρώθηκε η μαρίνα δυνατότητας ελλιμενισμού 88 σκαφών.
Η «Οφθαλμαπάτη» (Miraggio στα ιταλικά) του Ελληνο-ρώσου επιχειρηματία Ανδρέα Ραγότη, βρίσκεται στον δεύτερο χρόνο της λειτουργίας και έχει ανοίξει ήδη από το τέλος Μαρτίου.
Το Miraggio Thermal Spa Resort βρίσκεται σε μία έκταση 120 στρέμματα στο Παλιούρι και διαθέτει 300 δωμάτια, 4 εστιατόρια, 5 μπαρ, ενώ πόλος έλξης αποτελεί η εντυπωσιακή μαρίνα στην οποία έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες, μήκους έως και 40 μέτρων, με προβλήτα μήκους 110 μέτρων και δυνατότητα ελλιμενισμού 88 σκαφών.
• Για τρίτη χρονιά λειτουργεί στις Καλύβες Πολυγύρου το πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα Blue Laggon Princess, το οποίο διαθέτει 550 δωμάτια, 3 εστιατόρια, πισίνες, θέατρο, spa και πολλά μπαρ. Το ξενοδοχείο είναι all inclusive και λειτουργεί υπό την «ομπρέλα» του τουριστικού οργανισμού της TUI, κυρίως με Αγγλους, Βέλγους, Ολλανδούς, Γερμανούς και Ρώσους τουρίστες, δέχεται ωστόσο και αρκετούς άλλους.
Οπως δήλωσε στην «Οικονομία» ο Μιχάλης Χατζηανδρέου, εμπορικός διευθυντής του Ομίλου Blue Lagoon, που διαχειρίζεται επίσης 4 ξενοδοχεία στην Κω και 1 στην Κάρπαθο, τον Μάιο του 2018, θα λειτουργήσει στον ίδιο χώρο το Blue Lagoon Palace, δυναμικότητας 200 κλινών, αποκλειστικά για ενηλίκους και οικογένειες με παιδιά άνω των 18 ετών, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι συζητήσεις για την ανέγερση ενός νέου ξενοδοχείου 550 κλινών, που αν όλα εξελιχθούν ομαλά θα ανοίξει το 2019.
Για τρίτη χρονιά λειτουργεί το συγκρότημα Blue Laggon Princess, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις για την ανέγερση ενός νέου ξενοδοχείου 550 κλινών.
• Πλήρως ανακαινισμένο λειτουργεί το 4άστερο Portes beach στην παραλία του Αγίου Μάμα, δυναμικότητας 450 κλινών. Ο ιδιοκτήτης του, πρώτην πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γεράσιμος Μπακογιάννης, δαπάνησε περίπου 1,7 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών, ενώ οι κρατήσεις του είναι κυρίως από τουρίστες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Ο ίδιος έχει στα σκαριά μια νέα επένδυση στον ξενοδοχειακό τομέα, ωστόσο παραπέμπει για λεπτομέρειες στο μέλλον και πάντως μετά το τέλος της φετινής τουριστικής σεζόν.
Ανακαινίσεις
Με μια επένδυση που έφτασε στα 27 εκατ. ευρώ, το Ikos Oceania στα Νέα Μουδανιά ανακαινίστηκε πλήρως και τα 290 δωμάτιά του έχουν αλλάξει ριζικά, ενώ πέρσι είχαν ανακαινιστεί οι κοινόχρηστοι χώροι. Οι σουίτες απέκτησαν ιδιωτικό κήπο, τα δωμάτια έχουν επιπλωμένες βεράντες, ενώ αναβαθμίστηκαν και υπηρεσίες εξυπηρέτησης.
Μικρή επέκταση στις εγκαταστάσεις του έκανε το 5άστερο Ekies στη Βουρβουρού, η διεύθυνση του οποίου εμπιστεύτηκε το Studio CTRLZAK με έδρα το Μιλάνο. Στόχος ήταν να ενωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι για να φέρνουν τους πελάτες σε άμεση επαφή με τη θάλασσα και το μεσογειακό πεύκο, το οποίο είναι κατάφυτο στην περιοχή. Ανανεωμένο ξεκινά και το πολυτελές Danai Repost & Villas στη Νικήτη, καθώς έχουν ανακαινιστεί όλες οι σουίτες και οι βίλες της μονάδας, το γυμναστήριο, το spa και το κεντρικό μπαρ. Με ιδιωτική παραλία στη θάλασσα και έναν μεγάλο αριθμό luxurious παροχών, το Danai πρωταγωνιστεί στον καλοκαιρινό χάρτη της Χαλκιδικής και φέτος.
Με 38 καταστήματα
Ο Μουζενίδης χτίζει το πρώτο εμπορικό κέντρο
Μαζί με τα νέα, μεγάλα ξενοδοχεία η Χαλκιδική «υποδέχεται» φέτος και το πρώτο της εμπορικό κέντρο που απευθύνεται πρώτα απ’ όλα σε τουρίστες. Το Enigma Mall του Ομίλου Μουζενίδη εγκαινιάζεται στο τέλος του μήνα, στον κόμβο Νέων Μουδανιών με τον Νέο Μαρμαρά.
Από τα 38 καταστήματα τα 16 είναι με γούνες και δερμάτινα, ενώ υπάρχουν ακόμη κοσμηματοπωλεία, εμπορικά με ρούχα, βαλίτσες, οπτικά, καλλυντικά, σουβενίρ, ελληνικά προϊόντα (λάδι, βότανα, μπαχαρικά κ.ά.), καθώς επίσης εστιατόρια, καφέ, παιδική χαρά.
«Σε πρώτη φάση το εμπορικό κέντρο θα είναι ανοιχτό έξι μήνες τον χρόνο, αν οι ανάγκες αλλάξουν μπορεί να επιμηκυνθεί η περίοδος λειτουργίας του. Το υπόλοιπο διάστημα σκεφτόμαστε να λειτουργεί ως e-shop», δηλώνει ο υπεύθυνος marketing του ομίλου Μουζενίδης, Αρης Βαρταλάς.
Πηγή: ethnos.gr