ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος (Aldemar):”Μία γροθιά στο στομάχι της ξενοδοχίας,είναι μία κλωτσιά στο πρόσωπο της της Ελληνικής οικονομίας”

Οι εκθέσεις της Itb και της Mitt, οι σημαντικότερες εκθέσεις της άνοιξης επιβεβαιώνουν τις αυξημένες προπωλήσεις για την Ελλάδα, αλλά και την επιβράδυνση των κρατήσεων από τα τέλη Γενάρη και μετά. Είναι προφανές ότι η επάνοδος της Τουρκίας στην ελίτ των προορισμών της Μεσογείου θα προβληματίσει, κυρίως όμως θα δείξει ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητες της χώρας μας. Τα πρόωρα πανηγύρια πρέπει να σταματήσουν τώρα και να μετρήσουμε τις κρατήσεις που θα έρθουν με κανονικές τιμές και όχι εκπτωτικές.

Στη Γερμανία παρατηρείται επιβράδυνση των κρατήσεων, αν και το πρόσημο παραμένει θετικό. Προφανώς μετά την καθετοποίηση του προϊόντος τους, οι Γερμανοί προτιμούν τα δικά τους ξενοδοχεία αλλά και αυτά που είναι μέσης και χαμηλής τιμής. Πολύ πιθανό Λοιπόν η αυξημένη κίνηση να μην συνεπάγεται και αυξημένο τζίρο.

Η Ρωσία την άλλη είναι αντιμέτωπη τόσο με τις  προεδρικές εκλογές, στο τέλος των οποίων αναμένουμε άνοδο των κρατήσεων, όσο και με την ισοτιμία με το ευρώ που δεν είναι ιδιαιτέρως ευνοϊκή. Οι τουρ οπερέιτορ της Ρωσίας παραμένουν αισιόδοξοι, καταγράφουν όμως μείωση της ροής των κρατήσεων.

Συνολικά έχουμε να αντιμετωπίσουμε Σαφώς εντονότερο ανταγωνισμό από τις προηγούμενες χρονιές, αλλά και την δική μας ανετοιμότητα, αφού ήμασταν πεπεισμένοι ότι θα κάνουμε χρονιά ρεκόρ. Κάτι τέτοιο δεν διαφαίνεται, Αν και είναι ακόμα νωρίς.

Η αυξημένη φορολογία, έμμεση και άμεση, είναι γρίφος, Αν και απολύτως βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν αρνητικά τόσο ως προς την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος, όσο και προς το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα, που θα είναι υπέρ του κράτους, αλλά όχι υπέρ των ξενοδόχων και της τοπικής οικονομίας.

Κάποια στιγμή, όχι πολύ αργά, θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι ο τουρισμός δεν είναι τίποτα άλλο παρά η κορυφή του παγόβουνου, η ομπρέλα για μία τεράστια οικονομία, την οικονομία της φιλοξενίας

Φοβάμαι ότι Ακόμη και σήμερα Κανείς δεν έχει αντιληφθεί ότι μία γροθιά στο στομάχι της ξενοδοχίας είναι μία κλωτσιά στο πρόσωπο της της Ελληνικής οικονομίας. Προκύπτει άλλωστε από τα οικονομικά στοιχεία.

Σχολιάστε