ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Αποκλειστική συνέντευξη του Peter Fankhauser στο holidaynews.gr

*Συνέντευξη στον Κώστα Συλιγάρδο

 

Στα εγκαίνια του νέου ξενοδοχείου Cook’s Club Hersonissos της Thomas Cook (Δείτε εδώβρέθηκε  ο κος Peter FrankhauserCEO της εταιρείας,  για την τελετή εγκαινίων, που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο στην Κρήτη. Πρόκειται για μια κίνηση με συμβολισμούς από έναν στην κυριολεξία ηγέτη στον χώρο του τουρισμού όπως είναι η εταιρία Thomas Cook με τεράστια ιστορία στον Ευρωπαϊκό τουρισμό και όχι μόνο.

Η Κρήτη πάντως αυτήν την περίοδο φαίνεται όχι μόνο να έχει την τιμητική της για τις εξελίξεις στον κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας αλλά να αποδεικνύει έμπρακτα γιατί είναι η Ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού.

Ο κος Peter Frankhauser, CEO της εταιρείας Thomas Cook

1. Πώς είναι σημαντική η επένδυση στη Κρήτη για την Thomas Cook;

Η Ελλάδα είναι ο δεύτερος πιο ισχυρός προορισμός μας αυτή τη στιγμή και συνεχίζει να αναπτύσσεται γρήγορα. Εκτιμούμε ότι θα στείλουμε τρία εκατομμύρια παραθεριστές στη χώρα φέτος, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι είμαστε ο Νο1 οργανισμός διακοπών στην Ελλάδα.

Η Κρήτη «φιλοξενεί» 18 ιδιόκτητα ξενοδοχεία υπό το εμπορικό σήμα μας και δύο ακόμα ξενοδοχεία που ανήκουν στις πιο σημαντικές, καινοτόμες αλυσίδες μας, το Cook’s Club και το Casa Cook.

Το πρώτο μας ξενοδοχείο Cook’s Club άνοιξε αυτό το μήνα στη Χερσόνησο, το οποίο απομακρύνεται από τη φιλοσοφία του κλασικού ξενοδοχείου, εστιάζοντας σε όλα αυτά που έχουν ζωτική σημασία για τη νέα γενιά ταξιδιωτών: μοντέρνα σχεδίαση, υπέροχο φαγητό και ποτό, μουσική που διαμορφώνει ατμόσφαιρα και διαρκεί από το πρωί έως αργά το βράδυ και όλα αυτά σε μια άκρως ελκυστική τιμή, ώστε να προσελκύσει όσο το δυνατό περισσότερους επισκέπτες και ένα πιο ευρύ κοινό. Το ξενοδοχείο μας στην Κρήτη θα λειτουργήσει καταλυτικά και ελπίζουμε να έχουμε τουλάχιστον 10 ξενοδοχεία Cook’s Club στην Μεσόγειο, μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

Παράλληλα, στα Χανιά, ανοίγουμε το πρώτο μας ξενοδοχείο για οικογένειες, το Casa Cook – μία αλυσίδα ξενοδοχείων με χαρακτήρα boutique lifestyle, όπου πρωτοεμφανίστηκε στη Ρόδο, πριν από δύο χρόνια. Αντί για το παραδοσιακό kid’s club, δημιουργούμε μια πιο σύγχρονη εμπειρία παιχνιδιού και εκμάθησης με σκηνές ιδανικές ακόμα και για sleep over πάρτυ. Όταν το Casa Cook Χανιά ανοίξει αργότερα στα αρχές Σεπτεμβρίου, η Κρήτη θα είναι ο μοναδικός προορισμός, που θα προσφέρει τόσα ξενοδοχεία υπό το εμπορικό μας σήμα.

Στα αριστερά ο δημοσιογράφος και διευθυντής του Holidaynews.gr Κώστας Συλιγάρδος με τον Ceo της Thomas Cook Peter Frankhauser

2. Πώς εκτιμάτε πως θα είναι η Κρήτη ως τουριστική αγορά τα επόμενα χρόνια;

Λανσάραμε τη Σητεία αυτό το καλοκαίρι για τη δραστηριοποίησή μας από τη Γερμανία στο πλαίσιο της αφοσίωσής μας για βιώσιμο τουρισμό για να φέρνουμε τους επισκέπτες μας σε νέες περιοχές. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επεκταθούμε σύμφωνα με αυτό και σε άλλες αγορές στο μέλλον.

Η Κρήτη παραμένει ένας δημοφιλής προορισμός λόγω του συνδυασμού του ιδανικού κλίματος, της απαράμιλλης ιστορίας και πολιτισμού της και της φιλικής εξυπηρέτησης των κατοίκων και εργαζόμενων εκεί. Με το άνοιγμα του Cook’s Club και του Casa Cook ελπίζουμε να φέρουμε νέους επισκέπτες στο νησί, οι οποίοι δεν θα μπορούσαν στο παρελθόν να φανταστούν ότι θα απολαύσουν ένα κλασικό πακέτο διακοπών.

Το ξενοδοχείο της Thomas Cook στην Χερσόνησσο

3. Θα μπορούσατε να περιγράψετε τα επόμενα βήματα όσον αφορά την Ελλάδα;

Τα εγκαίνια του Cook’s Club στη Χερσόνησο αυτό το μήνα και αργότερα αυτό το καλοκαίρι τα εγκαίνια του τρίτου μας Casa Cook στα Χανιά είναι πραγματικά δύο πολύ σημαντικές εξελίξεις για την Thomas Cook. Θέλουμε επίσης να αξιοποιήσουμε το νέο μας ξενοδοχειακό επενδυτικό κεφάλαιο για να αποκτήσουμε ιδιοκτησίες σε κορυφαίους προορισμούς δίπλα στη θάλασσα, σε διάφορα μέρη της χώρας. Στόχος μας είναι να χρησιμοποιήσουμε τη δύναμη των οκτώ brand-αλυσίδων ξενοδοχείων μας και με επενδύσεις από το κεφάλαιο, να προχωρήσουμε στην ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό, ήδη υπαρχόντων ξενοδοχείων. Θα θέλαμε επίσης να προχωρήσουμε σε περισσότερες συμφωνίες διαχείρισης για ξενοδοχεία με τα εμπορικά μας σήματα, καθώς επίσης και σε franchise συμφωνίες με ξενοδόχους.

4. Ποια είναι η γνώμη σας για την τουριστική βιομηχανία και το ελληνικό κράτος γενικά, σχετικά με τις νέες επενδύσεις στην τουριστική βιομηχανία;

Εμπιστευόμαστε την ελληνική τουριστική βιομηχανία και οι διαρκείς επενδύσεις μας στην περιοχή, τους ανθρώπους και τα ξενοδοχεία της είναι η απόδειξη αυτού. Η απόφασή μας να λανσάρουμε δύο από τις πιο σημαντικές και πρωτοποριακές νέες αλυσίδες ξενοδοχείων στην Ελλάδα – το Casa Cook και πλέον το Cook’s Club – αποδεικνύει ειδικότερα την εμπιστοσύνη μας στον ελληνικό τουρισμό. Οι πελάτες μας πάντα επωφελούνται από τα νέα θέρετρα που προσφέρουμε στην Ελλάδα και είμαστε υπερήφανοι που είμαστε ο νούμερο ένα οργανισμός διακοπών στη χώρα.

Αναμένουμε από την κυβέρνηση να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να ενθαρρύνει τις ξένες επενδύσεις στη χώρα και να διασφαλίσει ότι θα λειτουργήσουμε σε πρόσφορο έδαφος και υψηλό επίπεδο.

Η Υπουργός και οι συνεργάτες της δεσμεύονται πραγματικά να διασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα συνεχίζει να αναπτύσσεται και να ευδοκιμεί, και ήταν χαρά μας να συνεργαστούμε μαζί της, για να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας στην Ελλάδα.

5. Τι θα λέγατε σε όσους θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα;

«Σίγουρα θα βρείτε κάτι που θα εξυπηρετεί κάθε προτίμηση και σε ανάλογη τιμή, ενώ πάντα θα υπάρχει κάτι νέο για να ανακαλύψετε.»

Έχουμε αυξήσει τις επενδύσεις στην Ελλάδα κάθε χρόνο για τα τελευταία τρία χρόνια και θέλουμε όσο το δυνατόν περισσότεροι πελάτες να επωφεληθούν από τα υπέροχα θέρετρα και ιδιοκτησίες που είναι ήδη διαθέσιμα για κρατήσεις.

6. Με την επιστροφή της Τουρκίας στην πρώτη γραμμή της τουριστικής σκηνής, ορισμένοι πιστεύουν ότι η Ελλάδα δεν είναι πλέον οικονομικά αποδοτική και ανταγωνιστική. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη?

Έχουμε, σίγουρα, δει την αύξηση της δημοτικότητας της Τουρκίας το 2018 μετά από μερικά δύσκολα χρόνια και δεν βλέπουμε κανένα λόγο να μην ευδοκιμούν και οι δύο χώρες σε μια αναπτυσσόμενη διεθνή αγορά αναψυχής. Οι δύο χώρες προσφέρουν κάτι εντελώς διαφορετικό στους επισκέπτες τους.

Εκεί που η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει περισσότερα είναι επενδύοντας σε καλύτερα οικογενειακά ξενοδοχεία. Έχουμε δει με την επιτυχία των ξενοδοχείων της εταιρείας στην Κρήτη και τη Ρόδο, τα Sunwing Resorts, ότι υπάρχει τεράστια ζήτηση για άνετα, οικογενειακά δωμάτια, εγκαταστάσεις υψηλής ποιότητας για παιδιά και άφθονο χώρο για οικογένειες, που θέλουν να απολαύσουν αθλήματα και δραστηριότητες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Θα θέλαμε πολύ να ανοίξουμε περισσότερα Sunwing Resorts σε όλη την Ελλάδα και να φέρουμε περισσότερους επισκέπτες εδώ για να έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν την ελληνική φιλοξενία.

Θέλουμε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων μας, εδώ με βιώσιμο τρόπο, δίνοντας ξανά ζωή σε ιδιοκτησίες που είναι ιδανικές για να τις απολαύσουν οι επισκέπτες μας. Ενώ η ελληνική κυβέρνηση κάνει τεράστια βήματα, θα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη η περαιτέρω εξομάλυνση των νομικών διαδικασιών, που θα επέτρεπαν στους ξένους επενδυτές να εκμεταλλευτούν περιουσίες που έχουν πτωχεύσει με νόμιμο τρόπο και διαφάνεια.

Επίσης, επιθυμούμε οι πελάτες μας με μεγάλη άνεση και ευκολία να ταξιδεύουν από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια, οπότε θα ήταν ευπρόσδεκτη και η περαιτέρω δέσμευση για επενδύσεις σε αερολιμενικές υποδομές και στην μείωση των καθυστερήσεων π.χ. από απεργίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας. Θα ενθαρρύνουμε επίσης την εφαρμογή σαφών σχεδίων βελτίωσης στους 14 αερολιμένες που πρόσφατα ανέλαβε η Fraport.

7. Ποια είναι η κεντρική φιλοσοφία και η στρατηγική της Thomas Cook σήμερα και ποιες είναι οι προτεραιότητές για την ευρωπαϊκή τουριστική σκηνή;

Η στρατηγική μας έχει στο επίκεντρο τους πελάτες μας. Επικεντρωνόμαστε στις υποσχέσεις που τους έχουμε δώσει για ποιότητα, εξυπηρέτηση και αξιοπιστία και τα δικά μας ξενοδοχεία αποτελούν βασικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα επιστρέφουν ξανά και ξανά, επειδή εμπιστεύονται ότι θα έχουν την ίδια υψηλής ποιότητας εμπειρία σε ένα από τα επώνυμα ξενοδοχεία μας, ανεξαρτήτως της τοποθεσίας. Αναπτύσσοντας το δικό μας χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων μέσω εξαγορών, συμφωνιών διαχείρισης και συμφωνιών franchise, μπορούμε να ελέγξουμε καλύτερα την εμπειρία διακοπών για τους επισκέπτες μας, ώστε να εξασφαλίσουν ότι θα απολαύσουν τις καλύτερες εβδομάδες του έτους μαζί μας.

 

Δείτε την συνέντευξη του Peter Fankhauser στην τηλεόραση Creta και στον δημοσιογράφο Κώστα Συλιγάρδο 

Σχολιάστε