ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Γιατί οι καινοτομίες στον τουρισμό αποτυγχάνουν- Οι 5 συνηθέστεροι λόγοι

Καθημερινά καινοτομίες κάνουν την είσοδό τους στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, ιδιαίτερα από το χώρο των τεχνολογιών, εφαρμογών, συσκευών, προϊόντων και online υπηρεσιών.

Ωστόσο, για κάθε τέτοιο επίτευγμα, ακολουθούν πολλές αποτυχίες και οι λόγοι για τους οποίους υπάρχει αυτή η εξέλιξη παραμένουν σχεδόν ίδιοι, και αποκαλύπτονται από ερευνητικό πρότζεκτ που χρηματοδοτεί η ΕΕ, στο οποίο εντοπίζονται 5 από τα πιο διαδεδομένα λάθη…

1. Έλλειψη πληροφόρησης

Σε αντίθεση με το τι πιστεύουν πολλοί επιχειρηματίες, ο τουρισμός είναι μια ιδιαίτερα περίπλοκη βιομηχανία, με διαφορετικά τμήματα αγοράς και διαχείριση πολλών διαφορετικών επιχειρήσεων.

Εκτός αυτού, ορισμένοι επιμέρους κλάδοι εντός της βιομηχανίας έχουν χαρακτήρα παραδοσιακό, αποτρεπτικό στις κρίσεις και χωρίς ενδιαφέρον για καινοτομίες.

2. Εξαιρετικά μεγάλη αισιοδοξία

Πολλοί επιχειρηματίες σχεδιάζουν καινοτομίες που δεν ταιριάζουν πάντα με τις πραγματικές ανάγκες που έχει το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Παίρνουν ως δεδομένο ότι ο στόχος τους είναι καλός και τα οφέλη εμφανή, και αρνούνται να συνεργασθούν με ερευνητές της αγοράς ή να διεξάγουν αξιόπιστες έρευνες.

Επομένως, καταλήγουν να συνειδητοποιούν πολύ αργά ότι οι καταναλωτές δεν έχουν την ίδια άποψη για το value μιας συγκεκριμένης καινοτομίας στον τουρισμό, καθώς αποτελεί τη λύση σε ένα πρόβλημα που ποτέ δεν είχαν.

3. Υποτίμηση του κινδύνου

Οι υπερβολικά αισιόδοξοι επιχειρηματίες μπορεί να αποτυγχάνουν να δουν την απόλυτη αλήθεια: οι καταναλωτές μπορεί να μην έχουν τον ίδιο ενθουσιασμό για καινοτομίες με τους ίδιους.

Η πραγματικότητα είναι ότι οι καταναλωτές φοβούνται τις αλλαγές και είναι ικανοποιημένοι με την τρέχουσα κατάσταση στα ταξίδια.

Φαίνεται ότι εκεί ακριβώς όπου οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν οφέλη και  πλεονεκτήματα για τους καταναλωτές, αναλαμβάνουν την ευθύνη για μια σειρά από κινδύνους:  ψυχολογικούς, ασφαλείας, χρόνου και χρήματος, καθώς και κινδύνους που συνδέονται με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε μία άγνωστη εταιρία. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ισχυρή αντίσταση από την αγορά.

4. Υπερβολικά περίπλοκες καινοτομίες

Είναι συχνό φαινόμενο οι επιχειρηματίες να μη δίνουν αρκετή έμφαση στα πραγματικά προβλήματα του καταναλωτή, αλλά στα δυνατά σημεία που έχουν οι ίδιοι.

Αυτό συμβαίνει συχνά στις τεχνολογικές καινοτομίες, όπου όλο και περισσότερες λειτουργίες προστίθενται στα προϊόντα σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί η τελειότητα, όμως η χρήση τους μπορεί να αποδειχθεί υπερβολικά σύνθετη ή να προσφέρονται περιττά στοιχεία που οι καταναλωτές δεν χρειάζονται ή δεν επιθυμούν.

5. Ακατάλληλη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Είναι σημαντικό τα νέα πρότζεκτ να διαθέτουν ικανή ομάδα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, εξοπλισμένη με τις αναγκαίες δεξιότητες, όμως κι εδώ παρατηρούνται πολλά λάθη.

Κάποιες φορές το προσωπικό προσλαμβάνεται στα αρχικά στάδια ανάπτυξης, ή προσλαμβάνονται άτομα χωρίς εμπειρία προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι, ή μια νέα εταιρία ανοίγει θέσεις απασχόλησης με μισθούς που δε μπορεί να καλύψει…

Σχολιάστε