ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΦΟΡΕΙΣ

Δύο χρόνια πρωταγωνιστεί στο θερινό τουρισμό η Κ. Μακεδονία

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με τελικό στόχο την καθιέρωση δωδεκάμηνου τουρισμού σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία, είναι ο βασικός στόχος της διοίκησης της περιφέρειας, η οποία θεωρεί ότι παράλληλα μπορούν να προωθηθούν και εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Η περιοχή πάντως, με βάση τα στοιχεία της τελευταίας διετίας, παραμένει πρώτος τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα στην καρδιά της θερινής περιόδου.

Στους στόχους και τις δράσεις της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό που υλοποιήθηκαν την τριετία 2014 – 2016, καθώς και στο νέο σχεδιασμό της για το επόμενο διάστημα αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής της πόλης, παρουσία των μελών της διοίκησής του.
«Προβάλαμε στοχευμένα όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στις οποίες η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο ιαματικός και ο ιατρικός τουρισμός, ο εκθεσιακός, ο συνεδριακός, ο τουρισμός city – break, ο γαστρονομικός, ο περιηγητικός, ο ορεινός, ο θρησκευτικός κ.ά.», σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας. Παρουσιάζοντας επιγραμματικά τα αποτελέσματα της τουριστικής πολιτικής της περιφέρειας, υπογράμμισε ότι η περιοχή παραμένει πρώτος τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα στην καρδιά της θερινής περιόδου για δύο συνεχόμενα έτη. Για το 2016 επιτεύχθηκε, όπως είπε, η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο στην Κεντρική Μακεδονία σημειώθηκε αύξηση κατά 30% του τουριστικού ρεύματος και μάλιστα αυξήθηκαν οι τουρίστες από τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιταλία, τρεις από τις λεγόμενες παραδοσιακές τουριστικές αγορές. Διατηρήθηκε, όπως είπε, για ακόμα μία χρονιά η πρώτη θέση ως προορισμός στους επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες.

Επίσης τα τελευταία δύο χρόνια (2015 – 2016) το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τόνισε ο περιφερειάρχης, είχε τη μεγαλύτερη αύξηση αφίξεων σε σύγκριση με όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια, με ποσοστό 33%. «Αύξηση 5% είχαμε τα τελευταία δύο χρόνια και στα λιμάνια της περιφέρειας. Αύξηση επίσης, κατά 65%, είχαμε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο σύνολο της πενταετίας, στις διανυκτερεύσεις επισκεπτών από το εξωτερικό. Όπως και αύξηση κατά 300% στις επισκέψεις μουσείων και αρχαιολογικών χώρων στην περιφέρειά μας, στο σύνολο και πάλι αυτής της πενταετίας. Τέλος, κατά το θερινό τρίμηνο έχουμε σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια περισσότερες από 5 εκατομμύρια οδικές αφίξεις» ανέφερε ο κ. Τζιτζικώστας.

Επικαλούμενος τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο περιφερειάρχης τόνισε ότι η Κεντρική Μακεδονία θα είναι η δεύτερη τουριστικά πιο ισχυρή περιφέρεια της Ελλάδας την επόμενη πενταετία, με 21% αύξηση αφίξεων και 15% αύξηση εσόδων. Ο οδικός τουρισμός, όπως είπε, θα συνεχίσει σταθερά να αναπτύσσεται, όπως επίσης ιδιαίτερη δυναμική θα έχουν ο city – break τουρισμός και ο yachting τουρισμός, ενώ μέχρι το 2021 οι επισκέπτες για τον πολιτιστικό τουρισμό αναμένεται να ξεπεράσουν τους επισκέπτες για τον ήλιο και τη θάλασσα.

«Η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της Κεντρικής Μακεδονίας, το άνοιγμα σε νέες αγορές-στόχους, η εξειδικευμένη προσέγγιση ειδικών κοινών που ενδιαφέρονται για συγκεκριμένες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, δηλαδή όλα εκείνα που συνιστούν τον πυρήνα της πολιτικής μας, όχι μόνο έχουν αποτέλεσμα αλλά διαμορφώνουν και την αναπτυξιακή βάση της επόμενης πενταετίας», εξήγησε ο κ. Τζιτζικώστας.

Σχετικά με την τουριστική πολιτική της περιφέρειας τα επόμενα χρόνια, σε πρώτη προτεραιότητα, όπως ανακοίνωσε, είναι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού (στοχευμένη ανάδειξη και περαιτέρω εξειδίκευση), για να υπάρχει σταθερή τουριστική ροή ειδικά στη λεγόμενη off-season περίοδο. Επίσης, ολοκληρώνονται σημαντικά έργα υποδομής που ενισχύουν τον τουρισμό και ειδικά τον οδικό, ο οποίος είναι εξαιρετικά ενισχυμένος στην Κεντρική Μακεδονία.

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος αναφέρθηκε στο σχεδιασμό των επόμενων βημάτων αναφορικά με τη διείσδυση σε νέες αγορές, την ανάπτυξη συνεργασιών και την προώθηση της τουριστικής προβολής της περιφέρειας, τονίζοντας εμφατικά τη σημασία των συνεργειών με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. «Ο καθένας μόνος του θα μπορούσε να τρέξει γρήγορα. Όλοι μαζί όμως μπορούμε να πάμε μακριά», υπογράμμισε.

Πηγή:  εφημερίδα «Μακεδονία»

Σχολιάστε