ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επαγγελματικά ταξίδια: 1,6 τρισ. δολάρια ο παγκόσμιος τζίρος- Οι κορυφαίες τάσεις

Η επιδίωξη των εταιριών από όλο τον κόσμο για μεγαλύτερη ικανοποίηση των εργαζομένων τους στα επαγγελματικά ταξίδια, για αυξημένη παραγωγικότητα και διατήρηση των κορυφαίων στελεχών τους, διαμορφώνει τις διεθνείς τάσεις στη διαμόρφωση των εταιρικών πολιτικών στα επαγγελματικά ταξίδια.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας διαχείρισης ταξιδίων, Egencia, (Σεπτέμβριος 2017) πολλές εταιρίες δεν εφαρμόζουν συγκεκριμένη πολιτική στα επαγγελματικά ταξίδια των εργαζομένων τους, αφήνοντάς τους ελεύθερου να κάνουν οι ίδιοι επιλογές κράτησης.

Δεδομένου ότι η παγκόσμια αγορά επαγγελματικών ταξιδίων αποτιμάται σε 1,6 τρισ. δολάρια, η έρευνα της Egencia αποκαλύπτει τις κορυφαίες τάσεις σε επίπεδο έγκρισης επιλογών κράτησης από την επιχείρηση, πρόσβασης στις θέσεις premium, χρόνου κράτησης και ημερών κράτησης και αναχώρησης για το ταξίδι.

1. Ελευθερία επιλογής-έγκρισης πολιτικών

Οι εταιρίες σε όλο τον κόσμο προσφέρουν στους ταξιδιώτες την ελευθερία να κάνουν δικές τους επιλογές στα ταξίδια χωρίς να ζητήσουν την έγκρισή τους. Μόνο το 45% των ταξιδιωτών συναντούν την απαίτηση συμμόρφωσης με συγκεκριμένη πολιτική έγκρισης. Οι εταιρίες αναζητούν την ισορροπία στη χρήση πολιτικών έγκρισης ως έναν τρόπο να περιορίσουν ανεπιθύμητες συμπεριφορές και να απλοποιήσουν τη διαδικασία κράτησης, απομακρύνοντας την ανάγκη να εγκρίνουν τις επιλογές ταξιδίου.

2. Τα ταξίδια σε οικονομικές θέσεις είναι ο κανόνας

Τα περισσότερα επαγγελματικά αεροπορικά ταξίδια γίνονται με οικονομικές θέσεις στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται οι premium economy. Ωστόσο πολλές εταιρίες δίνουν τη δυνατότητα και για πρώτες θέσεις ή business βάσει της διάρκειας πτήσης, από 4 έως 10 ώρες. Έτσι καταγράφεται υψηλότερο ποσοστό premium θέσεων στα διεθνή ταξίδια. Το 33% των διεθνών ταξιδιωτών έχουν την ελευθερία να επιλέξουν premium θέση έναντι 12% όσων ταξιδεύουν στο εσωτερικό της χώρας τους.

Αυτό δείχνει ότι η άνεση του ταξιδιώτη είναι βασικός λόγος για τον οποίο προσφέρεται πρόσβαση σε ακριβότερες θέσεις, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη απόδοσή του στο επαγγελματικό ταξίδι.

3. Όλα είναι θέμα χρονικής συγκυρίας

Ένα κλασικό χαρακτηριστικό των ταξιδιωτικών πολιτικών είναι η απαίτηση για αγορά των εισιτηρίων από πολύ νωρίς. Ωστόσο η κράτηση του 50% των εισιτηρίων συνεχίζει να γίνεται σε λιγότερες από 14 ημέρες πριν την αναχώρηση. Αυτό σημαίνει ότι παρά τις πολιτικές, συνεχίζει να υπάρχει «παράθυρο» για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

Στις αναβαθμισμένες πολιτικές αγοράς, το πλεονέκτημα κράτησης εισιτηρίου όταν αυτό είναι φθηνότερο μπορεί να μην είναι προτεραιότητα. Ωστόσο, στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής, η επιλογή της καλύτερης ημέρας για εξοικονόμηση κόστους μπορεί να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το επαγγελματικό ταξίδι, ιδιαίτερα εάν αφορά θέση premium.

Σύμφωνα με την Egencia και την ARC, η Κυριακή προσφέρει τις καλύτερες προσφορές στις θέσεις αυτές, όμως οι καλύτερες ημέρες για κράτηση premium θέσης είναι η Δευτέρα και η Τρίτη, αν και η τιμή θα είναι αυξημένη κατά μέσο όρο 25% σε σχέση με την Κυριακή.

Τα προγράμματα που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση όποτε θέλουν μπορεί να προσφέρουν δυνατότητες για μεγαλύτερη άνεση στο ταξίδι αν επιτευχθεί χαμηλή τιμή premium θέσης σε κράτηση το Σαββατοκύριακο.

4. Επαγγελματικό ταξίδι με διασκέδαση ή χωρίς;

Η Δευτέρα είναι η ιδανική ημέρα για ταξίδια, είτε σε θέση premium είτε σε οικονομική, και αυτό δίνει την άνεση χρόνου ώστε να ολοκληρώσουν τις εργασιακές υποχρεώσεις και να επιστρέψουν το Σαββατοκύριακο.

Όμως, τα ταξίδια που γίνονται κοντά στο Σαββατοκύριακο μπορεί να ωθήσουν τους ταξιδιώτες να συνδυάσουν τη διασκέδαση με εργασία (bleisure).

Το 68% των ταξιδιωτών σε επαγγελματικό ταξίδι κάνει τουλάχιστον ένα ταξίδι bleisure το χρόνο, και γι’ αυτό οι εταιρίες πρέπει να δημιουργήσουν πολιτικές που θα καθορίζουν τις υποχρεώσεις τους σε σχέση με το κόστος και την ασφάλεια κατά τη διάρκεια του ταξιδίου.

Οι ταξιδιώτες σε θέσεις Premium τείνουν 2 φορές περισσότερο να μένουν και το Σάββατο στο επαγγελματικό ταξίδι (23% έναντι 12%). Το 20% των διεθνών ταξιδιωτών μένουν στον προορισμό και το Σάββατο, έναντι μόλις 9% των ταξιδιωτών εσωτερικού.

Η διαμονή το Σάββατο, ιδιαίτερα στα διεθνή ταξίδια, μπορεί να προσφέρει στους εργαζομένους χρόνο για ξεκούραση και εξοικείωση πριν την έναρξη της εβδομάδας με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις στο εξωτερικό.

Οι εταιρίες μπορούν να επωφεληθούν από την τάση για bleisure καθώς τα ταξίδια το Σάββατο στις διεθνείς πτήσεις μπορεί να περιορίζουν το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου, επομένως, εάν ληφθεί υπόψη και η επιπλέον διαμονή στο ξενοδοχείο, το κόστος παραμένει το ίδιο και ο ταξιδιώτης μπορεί να ξεκουραστεί, να είναι πιο παραγωγικός και να έχει το χρόνο να εξερευνήσει την πόλη που επισκέπτεται. Αυτό προσφέρει ισορροπία ικανοποίησης ταξιδιώτη και εξοικονόμησης κόστους.

Σχολιάστε