ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

“Η κυβέρνηση εγκαταλείπει στην τύχη τους 23 περιφερειακά αεροδρόμια”

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία αναφέρεται στις συνέπειες που θα έχει για τον τουρισμό και την τοπική οικονομία, το «πάγωμα» των έργων στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, κατέθεσαν ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτής Σερρών, κ. Καραμανλής Αχ. Κωνσταντίνος.

Η κυβέρνηση με το πρόσχημα ότι εκκρεμεί η μελέτη βιωσιμότητας για το ποια από τα 23 αεροδρόμια των νησιών θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από επενδυτές, έχει παγώσει όλα τα έργα αναβάθμισης των υποδομών και των υπηρεσιών σε αυτά αεροδρόμια, μερικά εκ των οποίων είναι σε νησιά και τουριστικές περιοχές, αλλά και σε νησιά που έχουν υποστεί τις αρνητικές συνέπειες του μεταναστευτικού, όπως η Χίος και η Λέρος.

Όλα αυτά, τη στιγμή που το Δημόσιο εισπράττει έσοδα από το σπατόσημο, που θεωρητικά θα έπρεπε να διατίθενται για έργα σε αυτά τα αεροδρόμια.

Οι κκ. Κόνσολας και Καραμανλής θέτουν, επίσης, ερωτήματα:

α) για τη διάθεση των 140 εκ. ευρώ που εισπράττει η χώρα μας από το Eurocontrol, σε ετήσια βάση, και τα οποία πρέπει υποχρεωτικά να διατίθενται για τη βελτίωση των συστημάτων αεροναυτιλίας στα ελληνικά αεροδρόμια και την εκπαίδευση του προσωπικού.

β) για τη διαδικασία πιστοποίησης των ελληνικών αεροδρομίων σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.

Σε δήλωσή του ο κ. Κόνσολας, τονίζει:

«Με το πρόσχημα της εκκρεμότητας με τη μελέτη βιωσιμότητας και αξιοποίησης κάποιων από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση «παγώνει» όλα τα αναγκαία έργα σε αεροδρόμια νησιών που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, σε αεροδρόμια μικρών νησιών, αλλά και νησιών που έχουν πληγεί από το μεταναστευτικό, όπως η Χίος και η Λέρος.

Το συγκεκριμένο επιχείρημα δεν στέκει από τη στιγμή που το Δημόσιο εξακολουθεί να εισπράττει χρήματα από το σπατόσημο, τα οποία πρέπει να διατίθενται για έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υπηρεσιών των αεροδρομίων.

Η τουριστική ανάπτυξη περνάει μέσα από τη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών των αεροδρομίων. Δεν μπορεί να περιμένει».

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών:

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Πάγωμα των έργων εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, με αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό και τις τοπικές οικονομίες των συγκεκριμένων περιοχών»

Κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, πέραν των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν με μακροχρόνια μίσθωση στη Fraport, υπάρχουν 23 ακόμα περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης και αναβάθμισής τους.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης,  Άραξου,  Αστυπάλαιας,  Χίου,  Ικαρίας,  Ιωαννίνων,  Καλαμάτας,  Καλύμνου, Καρπάθου,  Κάσου,  Καστελόριζου,  Καστοριάς,  Κοζάνης,  Κυθήρων,  Λέρου,  Λήμνου,  Μήλου, Ν. Αγχιάλου,  Νάξου,  Πάρου, Σητείας, Σκύρου και Σύρου.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η λειτουργία αυτών των αεροδρομίων είναι καθοριστική για τον τουρισμό μας, ενώ όλα έχουν άμεση και διαρκή ανάγκη βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών τους.

Μπορεί να έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, και με την προοπτική να αξιοποιηθούν από το Νέο Υπερταμείο, η λειτουργία τους, όμως, παραμένει στην ευθύνη της ΥΠΑ.

Οφείλω να σας επισημάνω ότι η ΥΠΑ και κατ’ επέκταση το Ελληνικό Δημόσιο, εισπράττουν χρήματα από το σπατόσημο, τα οποία θα έπρεπε να διοχετεύονται σε έργα ανάπτυξης και αναβάθμισης των υποδομών και των υπηρεσιών των αεροδρομίων.

Πρόσφατα, ο κύριος Υπουργός ανακοίνωσε το πάγωμα των έργων εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των συγκεκριμένων αεροδρομίων, με το σκεπτικό ότι εκκρεμεί μελέτη από το ΤΑΙΠΕΔ για το ποια από αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν.

Το συγκεκριμένο επιχείρημα δεν στέκει από τη στιγμή που το Δημόσιο εξακολουθεί να εισπράττει χρήματα από το σπατόσημο, τα οποία πρέπει να διατίθενται για έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υπηρεσιών των αεροδρομίων.

Η χώρα μας, επίσης, εισπράττει σε ετήσια βάση ένα ποσό της τάξης των 140 εκ. ευρώ από το Eurocontrol για τέλη υπερπτήσης. Το ποσό αυτό, διατίθεται αποκλειστικά για τη βελτίωση των συστημάτων αεροναυτιλίας στα διάφορα αεροδρόμια, καθώς και για την εκπαίδευση του προσωπικού.

Ουδείς γνωρίζει, όμως, τα δύο τελευταία χρόνια πόσα χρήματα διατέθηκαν για τη βελτίωση των συστημάτων αεροναυτιλίας και σε ποια αεροδρόμια.

Η τουριστική ανάπτυξη, επίσης, περνάει μέσα από τη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών των αεροδρομίων και δεν μπορεί να περιμένει.

Επισημαίνουμε ότι μεταξύ των 23 περιφερειακών  αεροδρομίων, στα οποία «παγώνει» τα έργα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι και αεροδρόμια νησιών που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, αλλά και αεροδρόμια νησιών που έχουν υποστεί τις αρνητικές συνέπειες του μεταναστευτικού, όπως η Χίος και η Λέρος.

Επίσης, είναι δεδομένο ότι για κάποια από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια σε μικρά νησιά, όπως η Κάσος, η Κάρπαθος και η Αστυπάλαια, το Καστελόριζο και η Ικαρία, ενδεχομένως, δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον για την εμπορική αξιοποίησή τους από ιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να επιβεβαιωθεί αυτό, το Ελληνικό Δημόσιο θα τα εγκαταλείψει στο έλεος του Θεού;

Επιπρόσθετα, δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης όλων των αερολιμένων της χώρας, σύμφωνα με τα ισχύοντα για την πιστοποίηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

  1. Εάν αντιλαμβάνεται τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει για τον τουρισμό μας η αδυναμία αναβάθμισης των υπηρεσιών και των υποδομών στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια.
  2. Με ποια λογική παραδίδονται στη φθορά και στην απαξίωση τα 23 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια από τη στιγμή που δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα οι προθέσεις και οι εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και από τη στιγμή που το Δημόσιο εξακολουθεί να εισπράττει χρήματα από το λεγόμενο σπατόσημο, που θεωρητικά πρέπει να διοχετεύονται σε έργα σε αυτά τα αεροδρόμια.
  3. Πόσα χρήματα εισέπραξε το Ελληνικό Δημόσιο το 2015 και το 2016 από το σπατόσημο, τα οποία, υποτίθεται ότι διατίθενται για τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων; Τι ποσά διατέθηκαν για έργα σε αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια;
  4. Που διατέθηκαν τα 140 εκ. ευρώ που εισπράττει, ετησίως, το Δημόσιο από το Eurocontrol για τέλη υπερπτήσης; Τα χρήματα αυτά έπρεπε να διατίθενται για τη βελτίωση των συστημάτων αεροναυτιλίας στα αεροδρόμια. Σε ποια αεροδρόμια διατέθηκαν χρήματα το 2015 και το 2016;
  5. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία πιστοποίησης των ελληνικών αεροδρομίων σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς;

Σχολιάστε