ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Κανείς δεν θα ήθελε να πετάξει με αυτό το αεροπλάνο (Pics)

Έφερε την επανάσταση στις αερομεταφορές αλλά πλήρωσε ακριβά το κόστος της καινοτομίας

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρήκε τις αερομεταφορές να κερδίζουν συνεχώς έδαφος και τις ανάγκες για νέα αεροσκάφη να αυξάνονται.

Οι ΗΠΑ έχοντας αναπτύξει τη κατασκευή διάφορων μοντέλων για πολεμική χρήση, όλων ελικοφόρων, αξιοποίησαν τη τεχνογνωσία τους για την παραγωγή επιβατικών αεροσκαφών και έφτασαν να μονοπωλούν την παγκόσμια αγορά.

Στην άλλη πλευρά του ατλαντικού, η βρετανική βιομηχανία ήταν κατεστραμμένη από τους βομβαρδισμούς του πολέμου και χρειάστηκε χρόνια για να ανασυνταχθεί. Οι Βρετανοί γνώριζαν πως για να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στη νέα αυτή αγορά έπρεπε να πάνε ένα βήμα μπροστά. Για την ακρίβεια, ένα τεράστιο βήμα μπροστά.

Μέχρι τότε όλοι οι κινητήρες αεροσκαφών ήταν με έλικες, απέδιδαν πολύ λίγο καίγοντας πολλά καύσιμα και απαιτούσαν πολύ συχνή συντήρηση. Οι Βρετανοί έφεραν την επανάσταση δημιουργώντας το πρώτο αεριοθούμενο αεροσκάφος στον κόσμο, τον Comet της αεροβιομηχανίας de Havilland που πρωτοπέταηε το 1949.

Αδύνατο σημείο μάλιστα αποδείχθηκαν τα παράθυρα του αεροσκάφους που λόγω του σχήματος τους δημιουργούσαν αδύναμες γωνίες. Τα ατυχήματα άρχισαν να πολλαπλασιάζονται μέχρι που ήρθαν και τα πρώτα δυστυχήματα.

Οι τραγωδίες με εκατοντάδες θύματα υποχρέωσαν τις αεροπορικές εταιρείες να καθηλώσουν τον στόλο τους από de Havilland Comet στο έδαφος. Μέχρι η κατασκευάστρια εταιρεία να επανασχεδιάσει τα προβληματικά σημεία του αεροσκάφους, οι αντίπαλες αμερικανικές εταιρείες προχώρησαν με γοργά βήματα μαθαίνοντας από τα λάθη της βρετανικής.

Τo Boeing 727 και άλλα αεροσκάφη ήρθαν να αναπληρώσουν το κενό στη τεράστια ζήτηση για jet. Πλέον για τους Βρετανούς ήταν αργά.

Περισσότερα: Κανείς δεν θα ήθελε να πετάξει με αυτό το αεροπλάνο | E-Daily.gr

Σχολιάστε