Tις κορυφαίες τάσεις που επικράτησαν στα ταξίδια το 2022 και πρόκειται να επηρεάσουν το πώς ταξιδεύουμε το 2023 παρουσιάζει η πιο πρόσφατη έρευνα A Year in Travel της Γερμανικής ταξιδιωτικής πλατφόρμας eDreams ODIGEO.
-Οι μοναχικοί ταξιδιώτες περισσότεροι από ποτέ
Στην αντίστοιχη έρευνα του 2021, εντοπίστηκε ότι το 31% των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο προτιμούσαν να ταξιδέψουν μόνοι τους, σε μοναχικά ταξίδια, και ενώ οι μοναχικές πτήσεις φαίνεται ότι δεν είναι ο πιο προτιμώμενος τρόπος μετάβασης στον προορισμό για ορισμένους, οι διαδικτυακές αναζητήσεις για μοναχικά ταξίδια παρουσιάζουν προοδευτική αύξηση.
Τα μοναχικά ταξίδια αφορούν όσους επιθυμούν να έχουν την ελευθερία να διαμορφώνουν μόνοι τους το πλάνο των διακοπών ή όσους επιδιώκουν να βρεθούν σε συνθήκες «ευεξίας επιβίωσης» με σκοπό να αποκτήσουν ανθεκτικότητα και αυτοπεποίθηση μέσα από το ταξίδι.
Η εφετινή έκρηξη στα μοναχικά ταξίδια παρατηρείται κυρίως στις γυναίκες. Ακόμη και προ πανδημίας, το μερίδιό τους στα μοναχικά ταξίδια ήταν στο 65% και η ζήτηση πλέον αυξάνεται όλο και περισσότερο. Η διάθεση αυτή συνοδεύεται από την επιθυμία για μεγαλύτερη προστασία στα ταξίδια. Ενώ οι άνδρες ταξιδεύουν μόνοι χωρίς δεύτερες σκέψεις, οι γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες συχνά επιθυμούν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Οι ξενοδοχειακές κρατήσεις από μοναχικούς ταξιδιώτες από τη Γερμανία το 2022 διπλασιάστηκαν έναντι του 2021, ενώ από την Ιταλία και τη Μ. Βρετανία ξεπέρασαν το 100% (+109% και +181% αντίστοιχα) και ακολουθούν οι Γάλλοι (+66%), οι Αμερικανοί (+71%) και οι Ισπανοί (+88%).
Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Γερμανών μοναχικών ταξιδιωτών ήταν η Κωνσταντινούπολη, το Βερολίνο, το Αμβούργο, το Μόναχο και η Φρακφούρτη.
-Το bleisure πιο ισχυρό από ποτέ/ Ψηφιακοί νομάδες
Ο συνδυασμός εργασίας και ευχαρίστησης είναι μια αυξανόμενη τάση που έχει επίσης αντίκτυπο στα ταξίδια και είναι ένα εργασιακό όφελος που εκτιμούν ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές επειδή από την αρχή της πανδημίας του Covid 19 η εργασία και η ιδιωτική ζωή έγιναν όλο και πιο αλληλένδετα.
Η εξ αποστάσεως εργασία από το εξωτερικό εδώ και χρόνια δεν είχε σχέση με το παλιό μοντέλο “εργασίας και ταξιδιού”. Το Bleisure Work για παράδειγμα, αναφέρεται σε επαγγελματικά ταξίδια που μπορούν να παραταθούν περνώντας χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους – ήδη το 89 % των παγκόσμιων ταξιδιωτών που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους αξιοποιούν αυτό το πλεονέκτημα (7 στους 10 στη Γερμανία). Σύμφωνα με την έρευνα, η παραγωγικότητα και η δημιουργικότητα αυξάνονται ιδιαίτερα χάρη στο νέο εργασιακό περιβάλλον, ενώ μειώνεται το αίσθημα του στρες.
Η ζωή των ψηφιακών νομάδων γίνεται επίσης ολοένα και πιο δημοφιλής, κυρίως χάρη στα ευέλικτα μοτίβα εργασίας και στις ελεύθερα επιλέξιμες ώρες εργασίας. Η τουριστική βιομηχανία αντιδρά ήδη σε αυτό σήμερα: οι ξενοδοχειακές εταιρείες επεκτείνουν την προσφορά τους προς μια φιλική προς την εργασία υποδομή και ορισμένες χώρες όπως η Εσθονία, η Ελλάδα και τα Μπαρμπέιντος προσφέρουν πλέον «βίζα για ψηφιακούς νομάδες».
-Πρόσφατα ανερχόμενες μητροπόλεις
Οι Γερμανοί trendsetters προσελκύονται και πάλι από γνωστές και πρόσφατα ανακαλυφθείσες μητροπόλεις παγκοσμίως: Το 2022, ένας στους 4 ταξιδιώτες αποφάσισε να ταξιδέψει πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης (25%, έναντι 24% το 2021).
Ιδιαίτερα δημοφιλής για τέτοια ταξίδια είναι η Μπανγκόκ, η ζωντανή πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, η οποία αξίζει μια επίσκεψη με τα μοναδικά υδάτινα κανάλια της και το μείγμα πολιτισμού και νεωτερικότητας. Το 2022, ο αριθμός των κρατήσεων από τους Γερμανούς ταξιδιώτες αυξήθηκε κατά 1170% σε σύγκριση με το 2021, καθώς η Ταϊλάνδη τελικά άνοιξε ξανά τα σύνορά της σε διεθνείς επισκέπτες μετά από σχεδόν δύο χρόνια κλεισίματος λόγω Covid. Το Τελ Αβίβ συμπληρώνει την πρώτη 3άδα με πάνω από 470% περισσότερους επισκέπτες.
-Οι κρατήσεις γίνονται όλο και περισσότερο την τελευταία στιγμή
Μια ματιά στη συμπεριφορά κρατήσεων των Γερμανών δείχνει ότι οι κρατήσεις την τελευταία στιγμή εξακολουθούν να είναι η νέα κανονικότητα: οι περισσότεροι Γερμανοί ταξιδιώτες έκαναν κράτηση για τις επόμενες διακοπές τους το πολύ 15 ημέρες νωρίτερα (0-15 ημέρες πριν: 38%, έναντι 36% το 2021). Μόνο το ένα πέμπτο των Γερμανών ταξιδιωτών έκανε κράτηση για το επόμενο ταξίδι αρκετούς μήνες νωρίτερα (61+ ημέρες: 22%).
Φέτος, ωστόσο, ο βραχυπρόθεσμος χαρακτήρας του ταξιδιού ήταν επίσης τάση. Μόνο περίπου ένας στους πέντε Γερμανούς απόλυασε διακοπές άνω των δύο εβδομάδων (14-20 ημέρες: 10%, +21 ημέρες: 8%), ενώ το ένα τρίτο (3-4 ημέρες: 28%) έκανε απόδραση του Σαββατοκύριακου ή σε μιας εβδομάδας (7-13: 31%).
-Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για το 2023 για τους Γερμανούς
Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Γερμανών για τη νέ χρονιά είναι η Μπανγκόγκ, η Νέα Υόρκη, η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, το Πουκέ, το Denpasar (Ινδονησία), η Κωνσταντινούπολη, το Τόκιο, το Κέιπ Τάουν, το Μαϊάμι και η Σιγκαπούρη.