Αποστολή Μόσχα : Κώστας Συλιγάρδος
Τα υπερβολικά καλά νέα που κάποιοι περίμεναν από την Mitt 2018 στην Μόσχα μάλλον θα μείνουν ως προσδοκία.Κι αυτό γιατί οι δύο τάσεις που καταγράψαμε κατά την επίσκεψη μας στην Ρωσική πρωτεύουσα σε καμία περίπτωση όχι μόνο δεν συγκλίνουν αλλά απέχουν σημαντικά με τον μέσο όρο των εκτιμήσεων να είναι τελικά μάλλον κατώτερος των προσδοκιών.
Οι προσεκτικοί και συντηρητικοί παράγοντες της τουριστικής αγοράς που για μας είναι καλά δοκιμασμένες πηγές αναφέρουν μια οριακά θετική μεταβολή φέτος της τάξης του 4–8%.
Αυτό πρακτικά σημαίνει μια αριθμητική αύξηση γύρω στους 60 με 80 χιλάδες επισκέπτες για την χρονιά που τρέχει.
Οι αισιόδοξοι μεταξύ των οποίων και η Υπουργός Τουρισμού κα Κουντουρά κάνουν λόγο για αύξηση με διψήφιο ποσοστό που ίσως να φτάσει και το 15%.
Σε απόλυτα νούμερα αυτό μεταφράζεται σε 150.000 περίπου περισσότερους Ρώσους επισκέπτες από το 2017.
Η περσινή χρονιά κατέγραψε περίπου 940.000 αφίξεις συνεπώς φέτος σε ένα καλό μέσο ενδεχόμενο με βάση τα παραπάνω θα πάμε γύρω στο 1 εκατομμύριο επισκέπτες.
Και μπορεί να είναι η χρονιά Ελλάδας-Ρωσίας το 2018 αλλά ο μεγάλος νικητής απ ότι δείχνουν τα πράγματα θα είναι η Τουρκία που στοχεύει στα 5,5 εκατομμύρια Ρώσους από περίπου 4,5 που έκανε στο “προβληματικό” 2017 με όλα τα γνωστά πολιτικά και διπλωματικά ζητήματα ανάμεσα στις δύο χώρες. Η Τουρκία λοιπόν έχει επιστρέψει με δυναμικό τρόπο στην αγορά ,είναι φθηνότερη στην διανυκτέρευση, έχει ανταγωνιστικό καθεστώς στο θέμα της visa, προσφέρει τεράστια νούμερα κρεβατιών και είναι αχτύπητη σε κάποιες ειδικές κατηγορίες επιλογών.
Η Κρήτη δίνει την δική της μάχη μέσα σε όλο αυτό το αχανές γήπεδο και κρατά τα μερίδια της με τάσεις βελτίωσης.Ακολουθεί η Ρόδος όπως παραδοσιακά συμβαίνει και η Χαλκιδική.
Μιλώντας με φορείς της Ελληνικής τουριστικής αγοράς διακρίναμε μια συγκρατημένη παρ όλα αυτά αισιοδοξία για μια αγορά που μπορεί να μεγαλώσει , να γίνει ποιοτικότερη , και να αποφέρει καρπούς αρκεί να γίνουν οι σωστές από την μεριά μας κινήσεις γιατί πλέον στην Ρωσία όχι μόνο δεν έχουμε το κληρονομικό χάρισμα να φέρουμε τα πάνω κάτω αλλά όλο και περισσότερο οι ανταγωνιστές μας εισβάλουν επιθετικά προς το υποψήφιο για μας πελατολόγιο.