ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Πως το Kenshō στη Μύκονο κατέκτησε την κορυφή χρησιμοποιώντας το digital marketing

Παρόλο που το Marketing αποτελεί πυλώνα στον τουρισμό, εν τούτοις ο ξενοδοχειακός κλάδος υστερεί σε σχέση με άλλους τομείς να εντρυφήσει και κυρίως να επενδύσει επάνω στο σύγχρονο ψηφιακό marketing.

Οι δύο βασικοί λόγοι είναι ότι παραδοσιακά το marketing ήταν για δεκαετίες στα χέρια των Tour Operators και Travel Agents που είχαν την πρώτη επαφή με τον πελάτη και ότι η «ευθύνη» του ξενοδόχου, αρκούταν μόνο στο κατασκευαστικό κομμάτι και στη φιλοξενία.

Ως εκ τούτου, η παλιά γενιά ξενοδόχων εκπαιδεύτηκε σε μια λογική ότι η επιτυχία έγκειται στις εγκαταστάσεις και στο real estate.   Με την είσοδο του Internet στη βιομηχανία, αυτό άλλαξε και πλέον η επένδυση στην εικόνα, στην επικοινωνία και στη διαφήμιση είναι εφάμιλλη με την επένδυση στην κατασκευή του ξενοδοχείου, ενώ η αξία ενός ξενοδοχείου αλλά και τα έσοδα του είναι στενά συνυφασμένα με το marketing.

Αυτές τις έννοιες τις αντιλήφθηκε πολύ νωρίς το Kensho στη Μύκονο, ιδιοκτησία της NOISIS εταιρίας συμβούλων και δημιούργησε ένα πολύ δυνατό brand στον ξενοδοχειακό κλάδο, κατακτώντας την κορυφή μόλις σε δύο χρόνια λειτουργίας των δύο ξενοδοχειακών μονάδων.

Το Kenshō brand σήμερα διαθέτει έξι προϊόντα, ένα ξενοδοχείο 35 δωματίων στον Ορνό μαζί με ένα εστιατόριο, δύο luxury villas στον Ορνό και στην Παραλία της Ψαρού, ενώ ναυαρχίδα του πλέον αποτελεί το μοναδικό Kensho Psarou 40 σουιτών με το γνωστό Kenshō Psarou Beach Restaurant & Bar το οποίο μαζί με το γειτονικό Nammos, κυριαρχούν στο Jet Set και το κοινό υψηλής πολυτέλειας. Το Kenshō χάραξε μία στρατηγική επάνω σε τρεις βασικούς άξονες.

Υψηλή αρχιτεκτονική και ακριβή διακόσμηση, υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών και δυνατή προώθηση με κυρίαρχο εργαλείο το Digital Marketing. Εδώ να πούμε ότι το Digital Marketing του Kenshō το έχει αναλάβει η Ελληνική εταιρία Panadvert η οποία έχει πλούσιο πελατολόγιο και εμπειρία τόσο στην Ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά.

Μιλήσαμε με τον κ. Γιάννη Γιαννάτο, ιδρυτή της Panadvert σχετικά με το Project Kensho να μας πει τα αποτελέσματα της στρατηγικής όπως και το μυστικό της επιτυχίας αυτής και μας δήλωσε τα παρακάτω: «Το μεγάλο πλεονέκτημα του Kensho έναντι οποιουδήποτε ξενοδοχειακού Project είναι ότι είναι δημιουργημένο από μια εταιρία με τεράστια εμπειρία στην ανάπτυξη επιχειρήσεων. Η Noisis, σε μια δομημένη λογική «Corporate», γνώριζε εξ αρχής ότι για να κατακτήσεις την κορυφή θέλει γενναία βήματα και αποφασιστικά, κυρίως στην επένδυση τόσο του κατασκευαστικού όσο και του Marketing. Όταν ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας, ήξεραν εξ αρχής (εν αντιθέσει με τη μέση Ελληνική αντίληψη marketing) ότι όσο πιο πολλά επενδυθούν στο digital marketing, τόσο πιο δυνατό brand θα δημιουργηθεί.

Επιπρόσθετα εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι μεγάλο μέρος του Marketing budget αποσβένεται από απευθείας κρατήσεις και εξοικονομούνται δεκάδες χιλιάδες ευρώ από προμήθειες σε τρίτους. H Noisis από τη φύση της γνώριζε την αξία των Big Data κι έτσι μας ανατέθηκε και εργαστήκαμε επάνω σε μοντέλα ανάλυσης δεδομένων από όλες τις δυνατές πλατφόρμες. Αναλύσαμε τα δημογραφικά και ψυχολογικά προφίλ του προσδοκώμενου κοινού και διαπιστώσαμε ότι αυτό που δίνει μεγαλύτερη υπεραξία στο προϊόν της Μυκόνου είναι το Lifestyle. Παράλληλα δημιουργήσαμε μοντέλα πρόβλεψης του τουρισμού στη Μύκονο και με γνώση του Lead Time (το διάστημα του πότε κάποιος κάνει την κράτηση και το πότε είναι η ημερομηνία της κράτησης) προσαρμόσαμε με επιτυχία τις διαφημιστικές μας καμπάνιες με κύριο στόχο την ανάπτυξη του Brand Kensho και την αύξηση των απευθείας κρατήσεων.

Αξίζει να σημειώσω, ότι το 2016 που ξεκίνησε το Project, το κόστος προώθησης μέσω internet ήταν αρκετά φτηνό σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο, ενώ η ταχύτατη επένδυση στο Marketing, είχε και το πλεονέκτημα να προληφθεί η επερχόμενη αύξηση τιμών στο CPC και στις πλατφόρμες. Με λίγα λόγια, αν ξεκινούσε το project σήμερα (2019), θα χρειαζόταν 40% μεγαλύτερο marketing budget σε σχέση με πριν τρία χρόνια, επί του ιδίου αποτελέσματος. Ένα χρόνο μετά τον αρχικό σχεδιασμό ανακαλύπτοντας ότι τα keywords «Psarou» και «Psarou beach» ήταν από τα πιο δημοφιλή παγκοσμίως, το Kenshō, με άμεσα επιχειρηματικά αντανακλαστικά επέκτεινε την παρουσία του με ένα νέο ξενοδοχείο και ένα εστιατόριο / bar επάνω στην παραλία της Ψαρού δίνοντας ακόμη ένα ελκυστικό προϊόν στο κοινό του. Το τρίπτυχο, αναγνωρισιμότητα (brand awareness), δημοτικότητα (brand image) και πρόθεση αγοράς (trust), κατακτήθηκε σε χρόνο ρεκόρ. Σήμερα το brand Kensho έχει τεράστια δύναμη.

Μόνο να σας πω ότι οι αναζητήσεις για το όνομα «Kensho hotel» φτάνουν και τις χιλιάδες ημερησίως, ξεπερνώντας σε μεγάλα ξενοδοχειακά ονόματα πολλών ετών με τη δύναμη του «brand equity» να τείνει να ισοσκελίσει την αξία σε Real Estate. Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι είναι το απόλυτο success story και θα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τη σωστή χρήση του digital marketing στην ανάπτυξη ενός luxury brand». Αντίστοιχα η Marketing Manager του Kenshō, κα Αγγελική Μπιτσάνη σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί της μας είπε: «Το Kensho έχει σαφή προσδιορισμό και στόχευση κοινού, βασιζόμενο σε υψηλά standards. Απευθύνεται στο διεθνές luxury κοινό το οποίο το προσεγγίζουμε από τις ψηφιακές πλατφόρμες και τα Social Media. Xρησιμοποιούμε όλα τα δίκτυα ψηφιακής διανομής και επικοινωνίας, ενώ κάνουμε μεγάλη επένδυση στο content (φωτογραφία / video) το οποίο προβάλει τη μοναδική εμπειρία Kenshō στον υποψήφιο πελάτη».

Σχολιάστε