Μεγάλες επιπτώσεις στην πολιτική μάρκετινγκ των τουριστικών γραφείων στα social media αναμένεται να έχουν οι πρόσφατες αλλαγές στις οποίες προχώρησαν το Facebook και το Instagram, βάσει των οποίων μειώνεται η προσέγγιση χρηστών από τις επαγγελματικές αναρτήσεις.
Σε δημοσίευσή του, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, ανακοίνωσε στους χρήστες ότι τις επόμενες εβδομάδες και μήνες θα «βλέπουν» λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο από επιχειρήσεις, brand και ΜΜΕ.
Οι αλλαγές αυτές, τονίζει, ξεκίνησαν πέρυσι έτσι ώστε το 2018 να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή σε όλα τα προϊόντα του οργανισμού.
Οι πρώτες αλλαγές θα εφαρμοσθούν στα News Feed όπου οι χρήστες θα «βλέπουν» περισσότερες ενημερώσεις από φίλους, οικογένεια και ομάδες.
Εκτιμάται ότι οι αλλαγές θα επηρεάσουν και το Instagram που ανήκει στο Facebook.
Σύμφωνα με έρευνα της Travelport που παρουσιάσθηκε το φθινόπωρο του 2017, το 82% των αμερικανών ταξιδιωτών ηλικίας από 25 έως 34, επηρεάζονται από το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στα social media από ταξιδιωτικά brand, ενώ το 76% των ηλικιών 35-44 αντλεί έμπνευση ή επηρεάζεται από τέτοιο περιεχόμενο.
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ στα social media και οι ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων για χρόνια διαμαρτύρονται ότι οι αλλαγές που πραγματοποιεί το Facebook στους αλγόριθμους των news feed δυσκολεύουν την προβολή των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα και την προσέγγιση νέων πελατών με δωρεάν δημοσιεύσεις.
Οι περισσότεροι ειδικοί εκτιμούν ότι οι μικρές επιχειρήσεις όπως τα τουριστικά γραφεία μπορούν σήμερα να προσεγγίσουν κάτω από το 10% των ακολούθων τους, ενώ με τις αλλαγές που προγραμματίζονται το ποσοστό αυτό θα μειωθεί περαιτέρω.
Ο πιο πρόσφατος αλγόριθμος τον οποίο δοκιμάζει το facebook, θα ωθήσει μεγάλο αριθμό τουριστικών γραφείων να πληρώνουν την παρουσία τους στα news feed, τονίζει ο σύμβουλος μάρκετινγκ και πρόεδρος της Borelli Strategies στο Cleveland, Nick Borelli.
Ο κ. Zuckerberg πάντως αναφέρει στη δημοσίευσή του ότι οι αλλαγές γίνονται λόγω συγκέντρωσης πολλών σχολίων από χρήστες ότι οι εμπορικές δημοσιεύσεις απορροφούν τις προσωπικές στιγμές τους και εμποδίζουν τη σύνδεσή τους με άλλες χρήστες.
Η υπερφόρτωση αυτή, όπως εκτιμά ο ίδιος, οφείλεται σε υλικό βίντεο και άλλου είδους περιεχόμενο που πήρε μεγάλες ποσοτικές διαστάσεις στο Facebook την τελευταία 2ετία.
Ωστόσο άφησε μια πόρτα ανοικτή για το μάρκετινγκ επιχειρήσεων, με σημαντική διάδραση μεταξύ ανθρώπων μέσω στενών κοινοτήτων.
Έτσι, οι αλλαγές μπορεί να οδηγήσουν τα brand να εστιάσουν σε περισσότερο περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες και οι διαμορφωτές κοινής γνώμης στα social media.
Ο κ. Borelli πιστεύει ότι το να έχει ένα brand φίλους τους πελάτες του στην προσωπική του σελίδα και να δίνει έμφαση σε στρατηγικές μάρκετινγκ είναι μια επιλογή.
Επιπλέον, ο κ. Zuckerberg ανέφερε ότι το Facebook προσφέρει μεγαλύτερα οφέλη από τη μετάδοση ζωντανών βίντεο.