EΚΘΕΣΕΙΣ

Τη γενιά του 2000 βάζει στόχο η TUI

Εφαρμόζοντας την πολιτική των πολύπλευρων πωλήσεων και στρατηγική εκμεταλλευόμενη τις νέες τεχνολογίες, η TUI, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός οργανισμός στον κόσμο, στρέφεται στη γενιά του 2000, όπως υποστηρίζουν ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Fritz Joussen και ο νέος πρόεδρος, Marek Andryszak.

Στην εναρκτήρια παρουσίαση στο συνέδριο του FVW, στην Κολονία, παρουσία των σημαντικότερων εταιριών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, ο Joussen υπογράμμισε τις ποικίλες mega-τάσεις και εξήγησε πως TUI απαντάει σε αυτές, σημειώνοντας πώς οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τις νέες δραστηριότητες.

Ανέφερε πως οι νέες τεχνολογίες όπως το blockchain (συγκεντρωτικές, ψηφιοποιημένες, συναλλαγές) και η τεχνητή νοημοσύνη φέρνουν σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία του τουρισμού. Ο επικεφαλής της TUI τόνισε ειδικότερα τις δυνατότητες του blockchain, το οποίο περιέγραψε ως «το επόμενο διαδίκτυο», για δραστηριότητες όπως η διαχείριση της χωρητικότητας ξενοδοχείων και αεροσκαφών.

«Η τεχνολογία αυτή μας ταιριάζει απόλυτα», σχολίασε. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσε να επιτρέψει στον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό οργανισμό της Ευρώπης να μειώσει το ρίσκο της χωρητικότητας και με αυτόν τον τρόπο να υπάρξει μείωση των τιμών σε Γερμανία και Βρετανία, για παράδειγμα.

Ο Joussen αποκάλυψε πως η TUI έχει στραφεί στη δημιουργία ενός «ιδιωτικού» blockchain συστήματος, που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο σε επαγγελματίες, όπως οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, οι οποίοι θα είχαν τη δυνατότητα να καταχωρούν τα δεδομένα των κρατήσεών τους απευθείας στο σύστημα. Στη συνέχεια, το σύστημα αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μια πλατφόρμα καταχώρησης της χωρητικότητας γενικότερα στον κλάδο του τουρισμού.

«Το σύστημα αυτό θα είναι κάτι σαν το Amadeus για τις πτήσεις», εξήγησε ο Joussen. Και πρόσθεσε: «Μπορεί να δημιουργήσουμε μία πλατφόρμα που είναι πιθανό να αποκοπεί από την TUI κάποια στιγμή».

Αναφερόμενος στις τάσεις της αγοράς, ο πρόεδρος της TUI Γερμανίας εξήγησε πως η νέα γενιά είναι πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες. «Αποζητούν την εμπειρία. Μιλάμε για τη γενιά που ζει και συλλέγει εμπειρίες», είπε.

«Η ανάπτυξη της εταιρίας έχει πολύ μεγάλη σημασία για εμάς. Αυτό, λοιπόν, έχει άμεση σχέση με τη γενιά του 2000».

Πάνω απ’ όλα, η κινητή τεχνολογία και οι εφαρμογές θα γίνουν πολύ πιο σημαντικές στο μέλλον για να ενεργοποιήσουν περισσότερες επαφές των ταξιδιωτών, πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το ταξίδι, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων προσφορών για προορισμούς. «Θέλουμε να γίνουμε η πρώτη κινητή εταιρία», δήλωσε ο Joussen.

Αναφέρθηκε στο παράδειγμα μιας πολύ επιτυχημένης και απλής εφαρμογής που πληροφορεί τους πελάτες για την αναχώρηση των λεωφορείων από το ξενοδοχείο τους, κάτι που ελαχιστοποίησε τις εισερχόμενες κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της TUI και παράλληλα βοήθησε σε μείωση του κόστους.

«Για τα επόμενα 10 χρόνια, εδώ (στη Γερμανία), θα συνεχίσουμε την τακτική να ψάχνουμε στο ίντερνετ και να κάνουμε κράτηση σε ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο. Όμως, στη Σουηδία κλείσαμε ήδη το τελευταίο ταξιδιωτικό πρακτορείο», είπε ο Joussen.

Στη Γερμανία, που τα ταξιδιωτικά γραφεία εξακολουθούν να κυριαρχούν στις πωλήσεις, η TUI θα έπρεπε να εφαρμόσει μια ποικιλόμορφη στρατηγική, υπογράμμισε. «Χρειαζόμαστε μια τέτοια προσέγγιση για απόλυτη διαφάνεια των πληροφοριών, ώστε να γνωρίζουμε τις απαιτήσεις των πελατών μας. Αν δεν το κάνουμε, τότε δείχνουμε ότι επαναπαυόμαστε», είπε συγκεκριμένα.

Παρόμοια θέματα ακούστηκαν και αργότερα από τον νέο πρόεδρο της TUI στη Γερμανία, Marek Andryszak. Ο πολωνικής καταγωγής μάνατζερ της εταιρίας εξέφρασε το παράπονο για μια βιομηχανία που για 10 χρόνια «μιλούσε» χωρίς να κάνει τίποτα, παραδεχόμενος ότι η TUI δεν είχε επενδύσει αρκετά στο όνομά της, στο παρελθόν.

Τουριστικές επιχειρήσεις όπως η TUI έπρεπε τώρα να αντιγράψουν την προσέγγιση της νεοεισερχόμενης τεχνολογίας, να κάνουν τα προϊόντα τους ψηφιακά και να υιοθετήσουν μια στρατηγική πωλήσεων πολλαπλών καναλιών, για να κερδίσουν το νεανικό κοινό, κυρίως σε ταξιδιωτικά πρακτορεία που, όπως φαίνεται, οι πελάτες «όλο και μεγαλώνουν».

Παράλληλα, αντί να αρνηθεί κάθε αλλαγή, όπως η μείωση των φυλλαδίων για παραδοσιακές διακοπές με τυπωμένα εισιτήρια και πληροφορίες, η βιομηχανία θα έπρεπε να εστιάσει την προσοχή της στο USP, όπως στην ασφάλεια κράτησης πακέτου διακοπών, σε σύγκριση με μία μεμονωμένη απευθείας κράτηση, προέτρεψε ο Andryszak.

Ο νέος πρόεδρος της TUI στη Γερμανία παρέθεσε ορισμένες ακριβείς λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά του για τη γερμανική αγορά, αλλά σημείωσε πως επιθυμεί να ανεβάσει τους ρυθμούς της εταιρίας, δίνοντας σημασία σε λιγότερα προγράμματα και παίρνοντας γρηγορότερες αποφάσεις.

Σχολιάστε