ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Το πιο πιθανό σενάριο για την κρουαζιέρα

«Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα χειρότερα σημεία ανάπτυξης και μετάδοσης του κορονοϊού είναι τα αεροπλάνα και τα κρουαζιερόπλοια. Όσο πιο μεγάλης χωρητικότητας είναι ένα κρουαζιερόπλοιο, τόσο μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι επιβάτες και τα πληρώματα να νοσήσουν από τον κορονοϊό».

Τα παραπάνω ανέφερε, o Μιχάλης Λάμπρος, πρώην αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises.

Σύμφωνα με τον κ. Λάμπρο: «Οι πιο αισιόδοξοι πιστεύουν ότι η διεθνής κρουαζιέρα θα επανέλθει σύντομα δυναμικότερη, κάτι που τοποθετούν με τον πιο αισιόδοξο τρόπο τον Αύγουστο ή Σεπτέμβριο του 2020. Η προσωπική μου άποψη η οποία βασίζεται στην ιστορική πραγματικότητα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας που ξεκίνησε τις δεκαετίες του 1960 / 1970 και 1980 κι έφθασε στη σημερινή κορύφωση με περίπου 450 κρουαζιερόπλοια όλων των κατηγοριών και επιβάτες των 30.000.000 ετησίως, είναι εντελώς διαφορετική τώρα πλέον.

Τα δυσάρεστα γεγονότα κρουσμάτων και θανάτων από τον κορονοϊό που συνέβησαν τους τρεις τελευταίους μήνες σε υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια, αποτελούν την ταφόπλακα για σύντομη επαναφορά του ενδιαφέροντος των tour operators σε διεθνές επίπεδο, να προωθήσουν κρουαζιέρες στους πελάτες τους. Αλλά και οι ίδιοι πελάτες οι οποίοι ζητούσαν έντονα κρουαζιέρες για αναψυχή, θα είναι πολύ προβληματισμένοι να ξαναμπούν σε πλοίο για να κάνουν κρουαζιέρα. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα χειρότερα σημεία ανάπτυξης και μετάδοσης του κορονοϊού είναι τα αεροπλάνα και τα κρουαζιερόπλοια. Όσο πιο μεγάλης χωρητικότητας είναι ένα κρουαζιερόπλοιο, τόσο μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι επιβάτες και τα πληρώματα να νοσήσουν από τον κορονοϊό. Αυτήν την πραγματικότητα την έχουν αντιληφθεί οι ιθύνοντες των μεγάλων εταιρειών κρουαζιερόπλοιων και δεν τολμούν να ανακοινώσουν τη σύντομη επανεκκίνηση των προγραμματισμένων κρουαζιέρων.

Πιστεύω και ελπίζω να διαψευσθώ ότι οποιαδήποτε προσπάθεια επανεκκίνησης των κρουαζιέρων θα ξεκινήσει από μηδενική βάση και θα χρειασθούν πολυετείς αγώνες για να πεισθούν οι επιβάτες να επανέλθουν στα κρουαζιερόπλοια. Να μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό επιβατών κρουαζιέρας σε διεθνές επίπεδο αφορά ηλικίες άνω των 65 ετών που θεωρούνται ευπαθείς ηλικίες στον κορονοϊό και σε άλλες πιθανές ιώσεις. Οποιαδήποτε ανάκαμψη, σίγουρα θα ξεκινήσει από τα μικρής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια κάτω των 1.000 επιβατών που θεωρούνται ασφαλέστερα σε μετάδοση ιώσεων από τα υπερμεγέθη των 3.000, 4.000 και 5.000 επιβατών που κυριαρχούν σήμερα στο διεθνή στίβο της κρουαζιέρας».

Σχολιάστε