EΚΘΕΣΕΙΣ

Κορυφαία η Ρόδος στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών για το 2018

Κορυφαία η Ρόδος στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών για το 2018 – Δυναμική η παρουσία του Δήμου Ρόδου στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση World Panorama Festival 2018 στη Στοκχόλμη.

Η δυναμική επιστροφή της Ρόδου στις προτιμήσεις και το ενδιαφέρον των Σουηδών τουριστών, κατά κύριο λόγο, αλλά και γενικότερα των Σκανδιναβών, είναι πλέον γεγονός, όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης World Panorama Festival της Στοκχόλμης, που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 17-18 Φεβρουαρίου 2018 στο εκθεσιακό κέντρο Stockholmsmässan της πρωτεύουσας της Σουηδίας.

Σημαντικά στοιχεία από τον ΕΟΤ Σκανδιναβίας, από μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς αλλά και το ταξιδιωτικό βαρόμετρο Resiabarometern του Επιμελητηρίου της Σουηδίας, το επαληθεύουν. Οι κρατήσεις για την Ελλάδα και από την Σκανδιναβία, καταγράφουν ανοδική πορεία της τάξεως του 14,5%, για τη φετινή τουριστική περίοδο και για τη Ρόδο αύξηση της τάξεως του 10%.

Το Δήμο Ρόδου εκπροσώπησε στην έκθεση, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου, που είχε σημαντικές συναντήσεις και επαφές με Σουηδούς ομολόγους του, επιχειρηματίες και άλλους τουριστικούς φορείς και έγινε ο ίδιος κοινωνός της θεαματικής βελτίωσης που πρόκειται να παρουσιάσει, βάσει των στοιχείων, η τουριστική κίνηση στη Ρόδο το 2018.

Όπως επισημαίνει μάλιστα «Η σκανδιναβική αγορά έχει μεγάλη αξία για τη Ρόδο. Το νησί μας αποτελούσε ανέκαθεν αγαπημένο προορισμό για τους Σκανδιναβούς τουρίστες. Από τις εκτενείς συζητήσεις που είχα με εκπροσώπους μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών της Σουηδίας αλλά και της Σκανδιναβίας γενικότερα, διαπιστώνεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς το νησί κατά 10 %. Οι προσπάθειες δε που καταβάλλονται και από τις δύο πλευρές είναι για πλήρωση των θέσεων από την έναρξη κιόλας της τουριστικής περιόδου».

Ο κ. Χατζηιωάννου εξέφρασε μάλιστα και την ικανοποίηση του από την εντυπωσιακή, πολυπληθή και οργανωμένη παρουσία ξενοδόχων και άλλων επιχειρηματιών της Ρόδου στην έκθεση αλλά και εκπροσώπων του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ενώ επεσήμανε την αναγκαιότητα και άλλων δράσεων για την προσέλκυση ακόμα περισσοτέρων τουριστών από την Σκανδιναβία, αλλά και συμμετοχής του Δήμου Ρόδου και επιχειρηματιών και σε άλλες εκθέσεις σε Δανία και Φινλανδία. Τέλος, παραχώρησε συνεντεύξεις σε Σουηδικά ΜΜΕ και στην ΕΡΤ στο δημοσιογράφο του τουριστικού ρεπορτάζ κ. Βασίλη Κατερινόπουλο.

Στην περίοπτη θέση που κατέχει πλέον η Ελλάδα αλλά και η Ρόδος για το 2018 ανάμεσα στους προορισμούς που επιλέγουν οι Σουηδοί για τουρισμό, αναφέρθηκε παρουσιάζοντας επίσημα στοιχεία του ΕΟΤ Σκανδιναβίας, τα οποία και παρέθεσε στα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, ο αναπληρωτής προϊστάμενος του Γραφείου ΕΟΤ Σκανδιναβίας κ. Παύλος Μούρμας.

Σύμφωνα με αυτά, η Ελλάδα από την τέταρτη θέση που κατείχε το 2017 στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών ανήλθε για το 2018 στη δεύτερη θέση, με τη Ρόδο να αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό για φέτος.

Επίσης, το 64% του συνόλου των τουριστών από την Σκανδιναβία στην Ελλάδα, έχει ηλικία 64 ετών και άνω και είναι τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης με 1057 ευρώ μέση συνολική δαπάνη, το 17% αφορά ηλικίες από 45-54 και το 19% ηλικίες από 44 ετών και κάτω.

Όσον αφορά στη διαμονή τους στη χώρα μας το 69% των τουριστών μένει 4-7 ημέρες για διακοπές και το 16% από 12-15 ημέρες. Αναφορικά με το πότε κλείνουν διακοπές σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΟΤ το 50% ένα μήνα πριν, το 36% κλείνουν 4-6 πριν, το 12% 2-3 μήνες πριν και μόλις το 2% κλείνουν 7-12 μήνες πριν.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι λόγοι που ταξιδεύουν οι τουρίστες από την Σκανδιναβία στη χώρα μας. Εξ αυτών το 87% η θάλασσα αποτελεί τον κυρίαρχο λόγο των διακοπών τους, το 69% η γαστρονομία, το 22% τα αξιοθέατα -sightseeing, το 27% η εξερεύνηση, το 22% τα ψώνια και το 5% είναι το active travel.

Περισσότεροι από 10.000 Σουηδοί επισκέφθηκαν την έκθεση World Panorama Festival που έχει πλέον καθιερωθεί ως η μοναδική εκθεσιακή διοργάνωση για τον τουρισμό, και κατ’ επέκταση την γαστρονομία και πολιτισμό στη Σουηδία.

Ιδιαιτέρως αποτελεσματική ήταν, κατά γενική ομολογία, η παρουσία της Ρόδου μέσω της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, σε δικό της χώρο στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Η αγαστή συνεργασία της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Τουρισμού κας Βεατρίκης Σέρβου και της Προϊσταμένης του Τμήματος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Τουρισμού κας Ειρήνης Χατζηνικολάου με εκπροσώπους του τουρισμού της Σουηδίας, επιχειρηματίες, αλλά και ξενοδόχους, που συμμετείχαν στην έκθεση, είχε ως αποτέλεσμα την αποτελεσματική συνεργασία όλων με στόχο την προβολή της Ρόδου, σε περισσότερους φορείς της Σουηδίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη έκθεση μοιράσθηκε και το έντυπο της Ρόδου στα σουηδικά, που επιμελήθηκαν τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού. Προσέφεραν δε στους επισκέπτες, όπως σε όλες τις εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει η Διεύθυνση Τουρισμού, τοπικά προϊόντα του νησιού, όπως

το παραδοσιακό μελεκούνι και παραδοσιακά γλυκίσματα, προσφορά της εταιρίας «Ποντικάκης Γεώργιος και Σία Ο.Ε. – Pane Di Capo», καθώς και βότανα και σαπούνια της επιχείρησης Natura Rodos των κυρίων Σταύρου και Γεώργιου Κάλλα.

Επιφανείς προσωπικότητες του τουρισμού σε Σουηδία και Ελλάδα που επισκέφθηκαν το stand της Ρόδου, στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπως ο Μητροπολίτης Σκανδιναβίας κ. κ. Κλέοπας, ο πρέσβης της Ελλάδας στη Σουηδία κ. Δημήτριος Τουλούπας, ο εμπορικός ακόλουθος της πρεσβείας Παντελής Γιαννούλης, η κα Μαρία Κουμουτσάκου από το εμπορικό τμήμα της πρεσβείας και η υπεύθυνη τύπου κα Νικολέτα Ψυχάρη.

Αξιοσημείωτη ήταν και η εμφάνιση του περιπτέρου του ΙΝ.ΚΑ. Ρόδου , με τον πρόεδρο του κ. Γιώργο Ευγενικό να επικεντρώνεται στις προσπάθειες του Δήμου Ρόδου και φορέων του τουρισμού, προς τον κοινό στόχο, αυτό της προσέλκυσης όχι μόνον περισσοτέρων τουριστών στο νησί, αλλά του ποιοτικού τουρισμού.

Ξεχωριστή παρουσία είχαν και τα ξενοδοχεία της Ρόδου Semiramis City Hotel, Kresten Palace και Kresten Hotel, H Hotel Collection, Rodos Palace, Esperia Group, εκπρόσωποι των οποίων συνεργάσθηκαν άψογα με τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου προς τον κοινό σκοπό, την προβολή του νησιού στη Σουηδία και την προσέλκυση τουριστών από τις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και το Rhodes Medical Care –Krito και η επιχείρηση «Λαδόμυλος» του κ. Απόστολου Διμέλη.

 

Σχολιάστε