ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες εισηγμένες «ποντάρουν» στην άνοδο του τουρισμού

Πέρα από τους «συνήθεις υπόπτους», ποιοι άλλοι εισηγμένοι όμιλοι από τον χώρο των μεταφορών, του εμπορίου και της βιομηχανίας ευνοούνται από την αυξημένη φετινή τουριστική δραστηριότητα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Αν και η φετινή αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού συμβάλλει θετικά -άμεσα ή έμμεσα- στην ανάπτυξη ολόκληρης της οικονομίας και στα οικονομικά αποτελέσματα των πλείστων επιχειρήσεων της χώρας, ορισμένες εταιρείες ωφελούνται περισσότερο από τις άλλες.

«Ένα αξιοσημείωτο τμήμα της όποιας οικοδομικής δραστηριότητας (κατά το πρώτο τετράμηνο του 2007 ο όγκος των οικοδομικών αδειών παρουσίασε αύξηση 17,9%), ή της εγχώριας ζήτησης για τσιμέντο, ξύλο και μέταλλα, οφείλεται στις επενδύσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό, είτε αυτά είναι ξενοδοχεία, είτε λοιπά καταλύματα, είτε, τέλος, εμπορικά καταστήματα. Ο τουρισμός επίσης συντηρεί ένα τμήμα του εμπορίου αλλά και τη ζήτηση πολλών αγροτικών και βιομηχανικών προϊόντων. Σε πολλούς κλάδους της οικονομίας, ο τουρισμός μεταφράζεται ως ο δέκατος τρίτος μήνας του έτους σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις και αυτό είναι πολύ σημαντικό, ιδίως κατά την περίοδο της κρίσης» δηλώνει χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς.

Σε ό,τι αφορά στους εισηγμένους Ομίλους στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, δεκάδες είναι αυτοί που θα δουν τα φετινά τους οικονομικά αποτελέσματα να επηρεάζονται ανοδικά από τη νέα αύξηση των τουριστικών αφίξεων (σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει και η σαφώς ικανοποιητική επίδοση του νομού Αττικής).

Η Αεροπορία Αιγαίου ευνοείται σημαντικά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο «guidance» που εξέδωσε (για πρώτη φορά φέτος), η εισηγμένη αναφέρεται σε αύξηση τηςε τάξεως του 15% έως 30% στα κέρδη πριν τη φορολογία.

Αναμφίβολα, ο αυξημένος εισερχόμενος τουρισμός ενισχύει τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών (Attica Group, Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ ΑΝΕΚ 0,00%), αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό, καθώς η πλειονότητα των αφίξεων από το εξωτερικό γίνεται είτε μέσω αεροπορικών εταιρειών, είτε οδικώς (αντίθετα, η ακτοπλοΐα επηρεάζεται περισσότερο από τον εγχώριο τουρισμό, ο οποίος και φέτος αναμένεται να κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης).

Η Autohellas επηρεάζεται θετικά στη μία από τις δύο αγορές που δραστηριοποιείται, αυτή του Rent A Car (η εισηγμένη επίσης κατέχει μειοψηφικό ποσοστό στην Αεροπορία Αιγαίου, οπότε ευνοείται διπλά).

To μεγαλύτερο τμήμα των εργασιών της Τεχνικής Ολυμπιακής προέρχεται πλέον από το συγκρότημα του Πόρτο Καρράς στη Χαλκιδική (ξενοδοχεία, καζίνο, μαρίνα).

Ο Όμιλος Κυριακούλη Μεσογειακές Κρουαζιέρες δραστηριοποιείται τόσο στον χώρο των σκαφών αναψυχής, όσο και στις μαρίνες. Αν και έχει διεθνοποιημένες εργασίες, η άνοδος του εγχώριου τουρισμού τον ευνοεί.

Η Λάμψα (ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και διαχείριση του όμορου King George), καθώς και η ΓΕΚΕ (ξενοδοχείο President, γύρω ή και πάνω από το 60% των πελατών προέρχεται από το εξωτερικό) έχουν λόγους φέτος να αισιοδοξούν για καλύτερες οικονομικές επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι.

H άνοδος του τουρισμού και η θετική επίδραση στην αγορά του Rent A Car επηρεάζουν θετικά και τις πωλήσεις αυτοκινήτων (η φετινή ζήτηση αναμένεται ελαφρά βελτιωμένη σε σύγκριση με την περυσινή). Από την εξέλιξη αυτή ωφελείται ως ένα βαθμό και η εισηγμένη Σφακιανάκης (Suzuki, Ford).

Ο Καράτζης και ο Δάιος είναι Όμιλοι που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στον κλάδο των χημικών προϊόντων. Ωστόσο διαθέτουν και ξενοδοχειακές μονάδες (Κρήτη ο πρώτος, Κρήτη και Θεσσαλονίκη ο δεύτερος), οι οποίες επηρεάζονται θετικά από την άνοδο της τουριστικής δραστηριότητας.

Η αύξηση του τουρισμού ευνοεί τις μεταφορές και ως επακόλουθο τη ζήτηση για καύσιμα. Άρα, σε μικρό βαθμό, επηρεάζονται τα δύο διυλιστήρια (Ελληνικά Πετρέλαια, Motor Oil), και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών (π.χ. θυγατρικές των παραπάνω διυλιστηρίων και η REVOIL).

Περισσότερο ευνοείται η ΕΛΙΝΟΙΛ, η οποία παραδοσιακά έχει μεγαλύτερη διείσδυση στη νησιωτική Ελλάδα.

Πηγή: euro2day.gr

Σχολιάστε