ΕΡΕΥΝΕΣ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

IATA: Έντονα πτωτικά κινήθηκε η ζήτηση πτήσεων και τον Μάρτιο|ΠΙΝΑΚΕΣ ανά περιοχή

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) σε ανακοίνωση της αναφέρει την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης πτήσεων κατά τον Μάρτιο του 2020, καθώς υπήρξε μεγάλη μείωση, κατά 52,9%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση στην πρόσφατη ιστορία, η οποία αντικατοπτρίζει τον αντίκτυπο των κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Κορωνοϊού. Η πληρότητα του Μαρτίου μειώθηκε κατά 36.2% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε στο 60%.

Ο Γενικός Διευθυντής και CEO της IATA, Alexandre de Juniac, αναφέρει:

«Ο Μάρτιος ήταν καταστροφικός μήνας για τις αερομεταφορές. Οι αεροπορικές εταιρίες βίωσαν τον αντίκτυπο του Κορωνοϊού μέσω των περιορισμών εισόδου στα σύνορα και τον περιορισμό στην κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένων και των εσωτερικών αγορών.

Η ζήτηση κινήθηκε στα επίπεδα του 2006, αλλά πλέον διαθέτουμε το διπλάσιο αριθμό αεροσκαφών και εργαζομένων. Ακόμα χειρότερα, γνωρίζουμε πως η κατάσταση επιβαρύνθηκε τον Απρίλιο και μπορούμε να κάνουμε λόγο για μια αργή ανάκαμψη».

Διεθνείς αγορές

Η παγκόσμια ζήτηση για πτήσεις μειώθηκε κατά 55.8% κατά τον μήνα Μάρτιο σε σύγκριση με το 2019, ποσοστό το οποίο είναι χειρότερο από τη μείωση 10.3% του Φεβρουαρίου. Όλες οι περιοχές κατέγραψαν διψήφια ποσοστά μείωσης. Η πληρότητα μειώθηκε κατά 42.8% και ο συντελεστής φορτίων μειώθηκε στο 62.5%.

Η Ασία-Ειρηνικός κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση ζήτησης, καθώς η κίνηση του Μαρτίου μειώθηκε κατά 65.5%, ποσοστό το οποίο ήταν το διπλάσιο από αυτό του Φεβρουαρίου (30.7%). Η πληρότητα μειώθηκε κατά 51.4% και ο συντελεστής φορτίων μειώθηκε στο 57.1%.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες κατέγραψαν μείωση ζήτησης κατά 54.3%. Η πληρότητα μειώθηκε στο 42.9% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε στο 67.6%, ο οποίος ωστόσο κινήθηκε υψηλότερα σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι αεροπορικές της Μέσης Ανατολής κατέγραψαν πτώση ζήτησης 45.5%, ενώ το Φεβρουάριο η ζήτηση κινήθηκε ανοδικά κατά 1.6%. Η πληρότητα υποχώρησε κατά 33.5% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε στο 59.9%

Οι αεροπορικές της Β. Αμερικής κατέγραψαν πτώση ζήτησης κατά 53.7%, η οποία είναι κατά πολύ μεγαλύτερη της μείωσης 2.7% του Φεβρουαρίου. Η πληρότητα μειώθηκε κατά 38.1% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε στο 62.8%.

Οι αεροπορικές της Λ. Αμερικής κατέγραψαν πτώση ζήτησης κατά 45.9%, ποσοστό ανησυχητικά μεγαλύτερου από την πτώση 0.2% το Φεβρουάριο. Η πληρότητα μειώθηκε στο 33.5% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε στο 66.5%.

Οι αεροπορικές της Αφρικής κατέγραψαν πτώση ζήτησης κατά 42.8%, το οποίο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τη μείωση της τάξης του 1.1% το Φεβρουάριο. Η πληρότητα μειώθηκε κατά 32.9% και ο συντελεστής φορτίου συρρικνώθηκε στο 60.8%

Εσωτερικές αγορές

Η ζήτηση για εσωτερικά ταξίδια μειώθηκε κατά τα 47.8% τον Μάρτιο του 2020, ενώ το Φεβρουάριο η πτώση κινούταν στο 21.3%. Η πληρότητα μειώθηκε κατά 24.5% και ο συντελεστής πληρότητας μειώθηκε στο 58.1%.

Οι κινεζικές αεροπορικές συνέχισαν την πτωτική τάση με την εσωτερική ζήτηση να μειώνεται κατά 65.5%, ποσοστό το οποίο είναι πολύ καλύτερο από την πτώση του 85% του Φεβρουαρίου, καθώς η χώρα επανεκκίνησε τις πτήσεις εσωτερικού.

Οι ιαπωνικές αεροπορικές κατέγραψαν πτώση 55.8%, παρά το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε γενικό lockdown.

O Αlexander de Juniac προσθέτει:

«Ο κλάδος βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και ακόμα δεν έχουμε πιάσει πάτο. Ελπίζω πως θα έρθει σύντομα η στιγμή που οι αρχές θα είναι έτοιμες να χαλαρώσουν τα μέτρα περιορισμού στην κινητικότητα και το άνοιγμα των συνόρων. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι οι κυβερνήσεις θα συνεργαστούν με τον κλάδο για να ετοιμαστούν για αυτή τη στιγμή.

Είναι ο μόνος τρόπος να διασφαλίσουμε το γεγονός, ότι θα εφαρμοστούν μέτρα για την ασφάλεια των επιβατών κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους και να βεβαιώσουμε τις κυβερνήσεις ότι οι αερομεταφορές δε θα συμβάλλουν στη μετάδοση του Κορωνοϊού.

Οφείλουμε, επίσης, να αποφύγουμε την πολυπλοκότητα που ακολούθησε την 11η Σεπτεμβρίου. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα είναι απαραίτητη η θέσπιση standards, τα οποία θα είναι κοινά αποδεκτά και θα μπορούν να εφαρμοστούν επί του πρακτέου. Η συνεργασία καθίσταται αναγκαία περισσότερο από ποτέ άλλοτε».

 

Σχολιάστε