ΕΡΕΥΝΕΣ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

IATA: Στα 84 δισ. δολάρια οι απώλειες για το 2020 για τις Αερομεταφορές

Στην πρόσφατη οικονομική του πρόβλεψη ο Διεθνής Οργανισμός Αερομεταφορών (IATA) καταγράφει απώλειες ύψους 84.3 δισεκατ. δολαρίων για το 2020 με αρνητικό περιθώριο κέρδους (-20.1%).

Τα έσοδα θα μειωθούν κατά 50% στα 419 δισεκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 838 δισεκατ. δολάρια του 2019. Το 2021 οι απώλειες αναμένονται να μειωθούν στα 15.8 δισεκατ. δολάρια, καθώς τα έσοδα προβλέπεται να κινηθούν στα 598  δισεκατ. δολάρια.

Ο CEO και Γενικός Διευθυντής του IATA, Alexandre de Juniac, αναφέρεται στην παραπάνω πρόβλεψη και υπολογίζει ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα χάνουν 37.54 δολάρια ανά πελάτη ενώ τα ημερήσια έξοδά τους ανέρχονται στα 230 εκατ. δολάρια. Για αυτό το λόγο κρίνει απαραίτητη την κυβερνητική οικονομική στήριξη.

Προσθέτει ότι ελπίζει πως τα χειρότερα έχουν περάσει και ότι πρέπει να εφαρμοστούν τα σωστά μέτρα για την επανεκκίνηση των πτήσεων, κάτι το οποίο θα επιτευχθεί μέσω των κοινά αποδεκτών πρωτοκόλλων ασφαλείας όπως αυτά που προτείνει ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

ζήτηση για πτήσεις μειώθηκε λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και αυτό είναι το μεγαλύτερο πλήγμα για τον κλάδο. Τον Απρίλιο η ετήσια μείωση κινούταν στο 95%. Τα χειρότερα φαίνεται να έχουν περάσει αλλά θα υπάρξει συνολικά μείωση κατά 54.7% σε σύγκριση με το 2019. Οι επιβάτες θα μειωθούν στα 2.25 δισεκατομμύρια αγγίζοντας τα νούμερα του 2006 ενώ η διαθεσιμότητα αναμένεται να μειωθεί κατά 40.4%.

Τα έσοδα από τους πελάτες θα κινηθούν στα 241 δισεκατ. δολάρια(το 2019 ανέρχονταν στα 612  δισεκατ. δολάρια ). Ο παράγοντας πλήρωσης αναμένεται να ανέλθει στο 62.7% για το 2020, το οποίο είναι κατά 20 μονάδες λιγότερο από το 82.5% του 2019.

Τα έξοδα έχουν μειωθεί και αυτά στα 517  δισεκατ. δολάρια (-34.9% σε σύγκριση με το 2019) αλλά μειώνονται και τα έσοδά κατά 50%. Τα έξοδα που αφορούν τα καύσιμα θα αυξηθούν μόνο κατά 14.1% καθώς τα σταθερά έξοδα θα διαμοιραστούν στους επιβάτες. Επίσης, η μειωμένη χρήση των αεροσκαφών λόγω των καθηλώσεων θα αυξήσουν τα έξοδα για τις αεροπορικές εταιρίες.

Οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί από τα 77 δολάρια ανά βαρέλι (2019) στα 36.8 δολάρια (2020). Τα καύσιμα αναμένεται να ανέλθουν στο 15% των συνολικών εξόδων (ενώ το 2019 κινήθηκαν στο 23.7%).

Το cargo αποτελεί ένα θετικό σημείο καθώς η μείωση κινείται μόνο στα 10.3 εκατ. τόνους. Ωστόσο, η σοβαρή έλλειψη χωρητικότητας φορτίων λόγω της καθήλωσης των επιβατικών αεροσκαφών θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών κατά 30%. Τα έσοδα από το cargo θα σημειώσουν το ρεκόρ των 110.8 δισεκατ. δολαρίων κατά το 2020 (το 2019 κινήθηκαν στα 102.4  δισεκατ. δολάρια). Το cargo θα ανέλθει στο 26% των συνολικών κερδών του κλάδου από το 12% στο οποίο κινούταν κατά το 2019.

Μειωμένες απώλειες για το 2021

Ο συνολικός αριθμός επιβατών αναμένεται να κινηθεί στα 3.38 δισεκατομμύρια (σχεδόν τα ίδια επίπεδα με το 2015 αλλά λιγότερα από τα 4.54 δισεκατομμύρια του 2019)

Τα συνολικά έσοδα αναμένεται να ανέλθουν στα 598 δισεκατ. δολάρια, ποσοστό το οποίο θα είναι κατά 42% υψηλότερο από το 2020 αλλά μειωμένο κατά 29% από αυτά του 2019 (838  δισεκατ. δολάρια)

Τα έξοδα μονάδων θα μειωθούν καθώς τα σταθερά έξοδα θα διανεμηθούν στους επιβάτες, αλλά η συνέχιση των μέτρων περιορισμού της μετάδοσης θα μειώσει τα έσοδα των αεροσκαφών  λόγω της καθήλωσης τους.

Το cargo θα αγγίξει τα 138  δισεκατ. δολάρια (25% αύξηση από ότι το 2020) και θα ανέρχεται στο 23% των συνολικών εσόδων του κλάδου διπλασιάζοντας το ποσοστό του.

Ο τιμές των καυσίμων θα αυξηθούν στα 51.8 δολάρια ανά βαρέλι καθώς η παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα θα επανέλθει μαζί με τη ζήτηση για πετρέλαιο.

Οι προκλήσεις της ανάκαμψης

Τα μέτρα των κυβερνήσεων διατήρησαν το χρέος των αεροπορικών σε χαμηλό επίπεδο για τα δεδομένα της κρίσης (430 δισεκατ. δολάρια), τα οποία ανήλθαν στα 550  δισεκατ. δολάρια, ποσό το οποίο αποτελεί το 92% των προβλεπόμενων κερδών για το 2021.

Τα νέα μέτρα για τον περιορισμό της μετάδοσης του Κορωνοϊού στα ταξίδια αναμένεται να αλλάξουν τις επιχειρησιακές παραμέτρους του κλάδου.

Το βάθος και η διάρκεια της ύφεσης που θα ακολουθήσει θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις και την εμπιστοσύνη του κοινού. Θα υπάρξει μία αυξημένη ζήτηση αλλά θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί καθώς θα χρειάζονται προσφορές, οι οποίες θα επηρεάζουν τα έσοδα των αεροπορικών εταιριών

Ως προς την ταξιδιωτική συμπεριφορά το 60% των τουριστών αναμένεται να ταξιδέψει μερικούς μήνες αργότερα, αφού θα έχει τεθεί σε έλεγχο η πανδημία, το 69% θα ταξιδέψει όταν βελτιωθεί η οικονομική του κατάσταση και περισσότεροι από το 80% θα ταξιδέψουν όταν εφαρμοστούν μέτρα καραντίνας.

 

Σχολιάστε