ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΕΤΑΞΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ: Xωρίς το μάρκετινγκ δεν πάμε πουθενά

“Στην Ελλάδα στον τομέα του τουρισμού, όλα γίνονται τυχαία, χωρίς πλάνο. Η Κρήτη έχει τεράστιες προοπτικές περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης και ευημερίας, αλλά χρειάζεται μάρκετινγκ. Θα μπορούσαμε για παράδειγμα, να βάλουμε στόχο την επόμενη δεκαετία να μετριάσουμε το all inclusive και να αυξήσουμε τους πελάτες υψηλού οικονομικού επιπέδου και να το πετύχουμε” λέει σε συνέντευξή του στην εφημερίδας “Πατρίς” ο διευθύνων σύμβουλος των Maris Hotels, Ανδρέας Μεταξάς.

Ο ίδιος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο “we do local” υπογραμμίζοντας ότι τουρισμός και γεωργία θα έπρεπε να πηγαίνουν χέρι χέρι, αλλά έχουμε, όπως τονίζει, έναν θησαυρό που δεν τον εκμεταλλευόμαστε.

Με το μάρκετινγκ αλλάζουμε επίπεδο και περιορίζουμε το all inclusive

“Η Κρήτη έχει τεράστιες προοπτικές περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης και ευημερίας αλλά χρειάζεται μάρκετινγκ και το μάρκετινγκ “κοιτάει” την πώληση του αύριο και όχι του σήμερα. Ο τουρισμός στη χώρα μας στηρίζεται στην τυχαιότητα και αυτό είναι το μεγάλο λάθος” τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος των Maris Hotels, Ανδρέας Μεταξάς, τα οποία έχουν στην ομπρέλα τους το Creta Maris Beach Resort, το TUI Magic Life Candia Maris και το Santo Maris Oia Luxury Suites.

Ο κ. Μεταξάς δεν μας μιλά μόνο για τη φετινή σεζόν αλλά για το μέλλον του τουρισμού που χρειάζεται πλάνο αλλά και την γεωργία που επίσης κινείται άναρχα, ενώ, όπως επισημαίνει, “θα έπρεπε να πηγαίνει με τον τουρισμό χέρι – χέρι. Εχουμε έναν θησαυρό που δεν τον εκμεταλλευόμαστε” σημειώνει.

Αυξημένες αφίξεις, μειωμένος ο τζίρος

Αναφερόμενος στη φετινή χρονιά λέει ότι κατά την εκτίμησή του θα έχουμε αυξημένες αφίξεις έως 5%, διανυκτερεύσεις όπως το 2016, αλλά χαμηλότερο τζίρο έως 10% λόγω του τεράστιου κύματος του early booking και των μεγάλων εκπτώσεων.

“Οι περισσότεροι μίλησαν βιαστικά για μια σπουδαία τουριστική σεζόν, ωστόσο αυτό που βλέπουμε είναι ότι οδεύουμε σε μια φυσιολογική σεζόν, κινούμενη στα περυσινά επίπεδα”.

Ο Ανδρέας Μεταξάς σχολιάζει ότι η πλειοψηφία των τουριστών που έρχονται στην Κρήτη ανήκει στη μεσαία οικονομική τάξη και για να αλλάξει αυτό, να αρχίσει να έρχεται κόσμος υψηλότερου οικονομικού επιπέδου, χρειάζεται σχέδιο.

“Η Κρήτη δεν κάνει μάρκετινγκ, δεν προγραμματίζει. Εμείς οι ιδιώτες επιχειρηματίες είχαμε προτείνει πριν 7-8 χρόνια στον περιφερειάρχη να δημιουργηθεί μια εταιρεία μάρκετινγκ που θα λειτουργεί με την ευθύνη των Ενώσεων Ξενοδόχων απ’ όλη την Κρήτη και στην οποία θα συμμετείχαμε οικονομικά.

Αφού μας είπε ότι ήταν μια πολύ καλή ιδέα, το πράγμα έμεινε εκεί” ανέφερε.

Η Κρήτη χρειάζεται μάρκετινγκ

Οπως εξηγεί ο ίδιος, όταν κάνεις μάρκετινγκ, σχεδιάζεις τις πωλήσεις του αύριο και όχι του σήμερα. Σχεδιάζεις το πώς θέλεις να πουλήσεις έναν προορισμό σε έναν ορίζοντα κάποιων χρόνων.

“Θα μπορούσαμε να βάλουμε στόχο την επόμενη δεκαετία, να μετριάσουμε το all inclusive και να αυξήσουμε τους πελάτες υψηλού οκονομικού επιέδου” αναφέρει.

“Για παράδειγμα, στη Σαντορίνη και τη Μύκονο τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα και τα περισσότερα δεν έχουν πακέτα all inclusive. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα όλα γίνονται τυχαία. Η Μύκονος για παράδειγμα, έγινε προορισμός για πλούσιους τυχαία, δεν το σχεδιάσαμε. Το ίδιο ισχύει και για τη Σαντορίνη. Ετσι προχωράμε, αλλά έτσι δεν μπορούμε να πάμε μπροστά”. Ο διευθύνων σύμβουλος των Maris Hotels επισημαίνει ότι η Κρήτη έχει τεράστιες προοπτικές για περισσότερες και καλές κλίνες σε περιοχές που μπορούν να αναπτυχθούν ήπια, όπως στην περιοχή της Μονής Τοπλού, στο Καβούσι, στην Ιεράπετρα κ.ά. προσθέτοντας ωστόσο ότι χρειάζεται απαραιτήτως το κράτος να υποστηρίζει τον τουρισμό με έργα υποδομής.

“Το νησί μας”, τονίζει, “είναι ένα καλό μαγαζί με τεράστιες δυνατότητες ευημερίας. Ο,τι έργα και να κάνεις είναι ανταποδοτικά”.

“We do local”: Ενας ανεκμετάλλευτος θησαυρός

Ο Ανδρέας Μεταξάς δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στο “we do local”, μια φιλοσοφία κάτω από την οποία μια επιχείρηση λειτουργεί διαδίδοντας τα τοπικά ήθη και έθιμα, παρουσιάζοντας την τοπική κουζίνα, υποστηρίζοντας τους τοπικούς παραγωγούς, με σεβασμό στο περιβάλλον και την αειφορία και στηρίζοντας το τοπικό εργατικό δυναμικό.

Συμμετέχουν ήδη αρκετά ξενοδοχεία αλλά πρέπει να συμμετέχουν πολλά περισσότερα. Αλλωστε, τουρισμός και γεωργία έπρεπε να συμβαδίζουν με σχέδιο. Δυστυχώς όμως έχουμε έναν θησαυρό που δεν τον εκμεταλλευόμαστε όπως θα έπρεπε” καταλήγει.

Καταναλώσεις τοπικών προϊόντων στο Creta Maris

Είναι εντυπωσιακές οι ποσότητες τοπικών προϊόντων που καταναλώνει ένα ξενοδοχείο 680 δωματίων όπως είναι το Creta Maris (τα Maris Hotels συμμετέχουν στο “We do local”), το οποίο τα προμηθεύεται από τους ντόπιους παραγωγούς. Το 2016 καταναλώθηκαν:

60 τόνοι κρέας, 15 τόνοι παγωτό, 17 τόνοι τυριά, 15 τόνοι γλυκά, 8 τόνοι χυμοί, 29 τόνοι λάδι, 51 τόνοι τομάτες, 36 τόνοι πατάτες, 23 τόνοι γαλακτοκομικά, 1 τόνος ελιές, 1 τόνος μέλι και 71 τόνοι κρασί.

Πηγή: εφημερίδα “Πατρίς”

Σχολιάστε