Mετά από μια καταστροφική χρονιά, η ταξιδιωτική βιομηχανία ελπίζει ότι φέτος το καλοκαίρι θα σημειωθεί σημαντική ανάκαμψη. Ενώ οι εμβολιασμοί συνεχίζονται με γρήγορους ρυθμούς, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εργάζονται πυρετωδώς για τον σχεδιασμό των ταξιδιών και των εμπειριών που θα τις συνοδέψουν, στοχεύοντας στη δημιουργία ανεπανάληπτων, πραγματικών διακοπών για εκατομμύρια ανθρώπους.
Πράγματι, τα μηνύματα που έρχονται από τις ΗΠΑ, μία από τις δυνατότερες τουριστικές πηγές, είναι ενθαρρυντικά και ίσως αποτελούν έναν προάγγελο και για όσα θα συμβούν σε λίγους μήνες σε πολλές από τις τουριστικές χώρες του κόσμου: Σύμφωνα με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, οι κρατήσεις πτήσεων πηγαίνουν εξαιρετικά καλά, τα ξενοδοχεία γεμίζουν γρήγορα, οι εξοχικές κατοικίες δεν έχουν διαθεσιμότητα και οι ταξιδιώτες ανυπομονούν να ταξιδέψουν, σχεδόν οπουδήποτε.
Χαρακτηριστικές είναι οι επικοινωνίες των τουριστικών πρακτόρων με τους υποψήφιους ταξιδιώτες. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που τηλεφωνούν στον ταξιδιωτικό τους πράκτορα αμέσως μετά τη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου τους, ζητώντας του να τους κλείσει ένα ταξίδι, σχεδόν εν λευκώ. Συνεπώς, αρκετοί ταξιδιωτικοί πράκτορες βλέπουν μια άνευ προηγουμένου αύξηση της κίνησης. Για παράδειγμα το παγκόσμιο δίκτυο της InteleTravel, ανέφερε αύξηση της τάξεως του 35%, και μάλιστα σε σύγκριση με το 2019, που ήταν η καλύτερη χρονιά της επιχείρησης. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, περίπου το 50% αφορά σε νέους πελάτες. Σύμφωνα με σχετική δημοσκόπηση που διενήργησε η ASTA στις αρχές Μαρτίου, το 76% των ταξιδιωτικών συμβούλων είδε αύξηση στους πελάτες το 2021, σε σύγκριση με την προ πανδημίας χρονιά, ενώ το 80% ήρθε σε επαφή με ταξιδιώτες που δεν έχουν συνεργαστεί ποτέ με ταξιδιωτικό σύμβουλο. Από τα αιτήματα των εν λόγω πελατών, φαίνεται ότι η επιλογή συγκεκριμένων προορισμών δεν αποτελεί βασική προτεραιότητα. Επί του παρόντος, τα στοιχεία στα οποία δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα οι ταξιδιώτες, είναι ο σωστός προγραμματισμός που δεν θα επιφέρει δυσάρεστες εκπλήξεις, η σαφήνεια όσον αφορά στα πρωτόκολλα και στα όσα ισχύουν σε κάθε περιοχή, καθώς και η ασφάλεια- ιδιαίτερα για τις οικογένειες με παιδιά. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, όταν πρόκειται για διεθνή ταξίδια, υπάρχει σαφής προτίμηση σε θέρετρα που διαθέτουν ίδιες ιατρικές εγκαταστάσεις, σε περίπτωση που ένας ταξιδιώτης χρειαστεί περίθαλψη.
Ουσιαστικά, οι πελάτες περιμένουν από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες τη διαμόρφωση ενός πακέτου που θα τους απαλλάξει από κάθε ανησυχία, επιτρέποντάς τους να χαλαρώσουν, διότι την περασμένη άνοιξη, πολλοί από εκείνους που είχαν κλείσει τα ταξίδια τους μόνοι τους, ταλαιπωρήθηκαν με τις ακυρώσεις και τις αναβολές. Για τον λόγο αυτό, έχει δημιουργηθεί και μία νέα θέση στα μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία: Ο υπεύθυνος επικοινωνίας με τα θέρετρα, ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την συλλογή πληροφοριών και επικαιροποιήσεων σε ότι αφορά στον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων, στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που ισχύουν στην περιοχή, στις προϋποθέσεις μετάβασης και συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Τέλος, το μήνυμα που λαμβάνουν αλλά και μεταδίδουν οι τουριστικοί πράκτορες των ΗΠΑ, είναι ότι οι πρώτες, μετά την πανδημία διακοπές, είναι μία συναρπαστική εμπειρία που δεν πρόκειται να επαναληφθεί.