Uncategorized

Εκδήλωση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης: «Νέες τάσεις και καινοτομίες στο χώρο του τουρισμού»

Οι πέντε κυριότερες τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό, η καινοτόμα εφαρμογή trip maker που ετοιμάζονται να «τρέξουν» το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), καθώς και οι 12 στοχεύσεις της ελληνικής τουριστικής πολιτικής παρουσιάστηκαν μέσα από την εκδήλωση του Οργανισμού που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Money Show. Στην εκδήλωση με θέμα: «New Trends & Innovation In Tourism Sector – Νέες τάσεις και καινοτομίες στο χώρο του τουρισμού», μίλησαν και παρουσίασαν στοιχεία για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, αλλά και την πορεία του ελληνικού τουρισμού η πρόεδρος του ΟΤΘ Βούλα Πατουλίδου, ο κοσμήτορας της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Χρήστου, ο αν. καθηγητής του ΤΕΙ δρ. Σπύρος Αβδημιώτης, ο Βασίλης Τζεκερίδης, Consultant και η Περσεφόνη Τρίχα, προϊσταμένη της Σχολής Ξεναγών Θεσσαλονίκης.

Στο χαιρετισμό της η κα Πατουλίδου έκανε αναφορά και στο Brexit επισημαίνοντας ότι οι Βρετανοί είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πληθυσμιακή ομάδα τουριστών της χώρας μας με 4,2 εκατ. κάθε χρόνο. Στην Ελλάδα οι τουριστικοί φορείς συμμετέχουν ελάχιστα στη δημόσια συζήτηση που γίνεται στη χώρα και στην ΕΕ για το Brexit και «στη νέα κατάσταση που θα δημιουργήσει στον τουρισμό ένα άτακτο Brexit ή μια ενδεχόμενη συμφωνία».

Στα εργαλεία που χρησιμοποιεί το εργαστήριο «TourLab»του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης για να βελτιώσει θέματα που σχετίζονται με το τουριστικό προϊόν και τις δυνατές εμπειρίες που προσφέρει αναφέρθηκε στο δικό του χαιρετισμό ο καθηγητής και διευθυντής του εργαστηρίου Ευάγγελος Χρήστου. Προϊόν με πολλές ιδιαιτερότητες χαρακτήρισε τον τουρισμό ο αν. καθηγητής του ΤΕΙ Σπύρος Αβδημιώτης. «Περιβάλλον και Τουρισμός είναι σχεδόν ταυτόσημες έννοιες – τεχνολογία και τουρισμός είναι σχεδόν ταυτόσημες έννοιες. Ο τουρισμός αλλάζει… Είμαστε έτοιμοι;», είναι ένα από τα ερωτήματα που έθεσε στη συζήτηση ο κ. Αβδημιώτης επισημαίνοντας ότι ο «περιηγητής σήμερα δεν αναζητά το τυποποιημένο προϊόν αλλά αυτό που είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντά του», ενώ και στον τόπο διαμονής του αναζητά την τεχνολογία (smart hotels, smart apps).

Μία καινοτόμα ηλεκτρονική εφαρμογή (trip maker) που μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στον ταξιδιώτη που επιλέγει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό city break ή για λίγες μόνο ώρες (π.χ. κρουαζιέρα, για ένα συνέδριο ή για μια έκθεση) δημιουργεί μέσα στο πρόγραμμα «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ», η εταιρία PlanΟ2 Consulting σε συνεργασία με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Η πιλοτική εφαρμογή όπως ανακοινώθηκε στην εκδήλωση του Money Show θα γίνει με την υποστήριξη του Οργανισμού Τουρισμού. Η εφαρμογή trip maker όπως είπε ο υπεύθυνος ανάπτυξης της εταιρείας Βασίλης Τσεκερίδης, «θα δίνει τη δυνατότητα σ’ έναν τουρίστα στις λίγες ώρες παραμονής του στην πόλη να τις αξιοποιήσει σωστά αποφεύγοντας άσκοπες αναμονές, να δει χωρίς άγχος τα αξιοθέατα, να κάνει στοχευμένες αγορές με βάση το προφίλ και τα ενδιαφέροντά του, να ενημερώνεται παράλληλα για τους χρόνους που χρειάζεται να κινηθεί στην πόλη και τα χρονικά περιθώρια να φτάσει στο σημείο αναχώρησης».

Σχολιάστε