Uncategorized

Μανώλης Πασπαλάκης (Surprice Car Rentals): Ο όρος mobility έχει πλέον μπει και καθιερωθεί στη ζωή μας

Στην εξέλιξη της αγοράς μίσθωσης αυτοκινήτων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό αναφέρεται σε συνέντευξή του ο συνιδρυτής της Surprice Car Rentals, Μανώλης Πασπαλάκης.

Ο κ. Πασπαλάκης, αφού πρώτα υποστηρίζει ότι ο όρος mobility έχει πλέον μπει και καθιερωθεί σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, τονίζει ότι στο άμεσο μέλλον πολλές εταιρείες του κλάδου, αλλά και αυτοκινητοβιομηχανίες θα παράσχουν νέες υπηρεσίες / προϊόντα, ευέλικτα προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ανάγκες της μετακίνησης.

Παράλληλα, ο συνιδρυτής της Surprice Car Rentals εκτιμά ότι το 2023 θα εξελιχθεί σε μια εξίσου καλή χρονιά, όπως και το 2022, σημειώνοντας ότι η εταιρεία, διαθέτοντας εταιρικούς σταθμούς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Χανιά και με 20 επιπλέον σημεία franchise στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος, θα μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της σε όλη την επικράτεια.

– Πώς κινείται η αγορά της ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στις χώρες που δραστηριοποιήστε; Εντοπίζετε διαφορές;

Η βραχυχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων αλλάζει ραγδαίως στη μετά covid εποχή. Η τεχνολογία, οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, αλλά και η ίδια η φιλοσοφία του κλάδου έχουν εξελιχθεί με γεωμετρική πρόοδο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Φυσικά τα δεδομένα μεταβάλλονται ανά γεωγραφική περιοχή με ιδιαίτερα κοινά χαρακτηριστικά. Η ελληνική αγορά σε συνθήκες συγκλίνει με τις αγορές της Μεσογείου, που ακολουθούν κοινή πορεία και προοπτική.

Οι καταναλωτικές συνήθειες, το ευρωπαϊκό κοινό που επισκέπτεται την χώρα μας, η διάρκεια της τουριστικής περιόδου, αλλά και το μέσο έσοδο ανά αυτοκίνητο μπορούμε να πούμε ότι είναι σε ένα κοινό παρονομαστή με τις υπόλοιπες ανταγωνιστικές μας αγορές. Σίγουρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις, κυρίως λόγω της ιδιομορφίας των πολλών μικρών νησιών και της περιορισμένης αγοράς εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων.

– Ποιες είναι οι τρέχουσες προκλήσεις και οι νέες τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου; 

Ο κλάδος της μίσθωσης μεταβάλλεται. Ο όρος mobility έχει πλέον μπει και καθιερωθεί στη ζωή μας. Στο άμεσο μέλλον θα δούμε από πολλές εταιρίες του κλάδου, αλλά και από αυτοκινητοβιομηχανίες νέα προϊόντα, ευέλικτα προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ανάγκες. Αυτή η τάση έχει ξεκινήσει ήδη στην κεντρική Ευρώπη, ήρθε και στην Ελλάδα και η Surprice δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από αυτή την εξέλιξη.

Όπως πριν 15 χρόνια πρωτοτύπησε μέσω της τεχνολογίας έτσι και σήμερα μελετάει το αύριο με τον ίδιο ακριβώς γνώμονα. Όλα τα  νέα προϊόντα της εταιρίας θα ξεκινήσουν από την Ελλάδα. Εκτιμούμε ότι θα είμαστε έτοιμοι να τα ανακοινώσουμε όλα μετά το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς.

– Θεωρείτε ότι ο κλάδος θα πληγεί από την έλλειψη αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την έλλειψη διαθεσιμότητας αυτοκινήτων, λόγω των θεμάτων της παραγωγής.O κλάδος την τελευταία τριετία έχει πληγεί ιδιαίτερα από την έλλειψη αυτοκινήτων, που σε συνδυασμό με την απότομη αύξηση της ζήτησης δημιούργησαν άνοδο των τιμών, όπως συμβαίνει σε οποιαδήποτε ελεύθερη οικονομία. Θεωρούμε όμως ότι τα απόνερα αυτής της κρίσης δεν έχουν έρθει ακόμα. Σήμερα αντιμετωπίζουμε τη δυσκολία εύρεσης αυτοκινήτων.

Στο απώτερο μέλλον θα κληθούμε να διαχειριστούμε την απότομη ομαλοποίηση των τιμών του μεταχειρισμένου, που σίγουρα θα επηρεάσουν τους δείκτες και γι’ αυτό οφείλουμε να την έχουμε προβλέψει.

Η Ελλάδα έχει την ιδιαιτερότητα εν συγκρίσει με τις Ευρωπαϊκές αγορές των πολλών μικρών επιχειρήσεων, κυρίως στα νησιά, με αποτέλεσμα να υπάρχει τελείως διαφορετική προσέγγιση του μεταχειρισμένου και αξίας μεταπώλησης.

– Γενικότερα, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2023; Πιστεύετε ότι θα οδηγηθούμε σε ύφεση, η οποία θα συμπαρασύρει και την αγορά στην οποία δραστηριοποιήστε;

Το 2023 προμηνύεται μια εξίσου καλή χρονιά, όπως και το 2022. Παρακολουθούμε στενά την αγορά και είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Υπάρχει, ωστόσο, η ανησυχία πως θα επηρεάσει η ενεργειακή κρίση το μέσο Ευρωπαίο, πως θα μεταβληθούν τα κριτήρια του.

Σαν Surprice Car Rentals εκτιμούμε ότι οι κυβερνήσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και η Ελληνική φυσικά είναι αποφασισμένες να στηρίξουν για να βγούμε από αυτή την κρίση.

Η ομαλοποίηση της κατάστασης φυσικά θα καθυστερήσει, αλλά δεν θεωρούμε ότι θα επηρεάσει ιδιαίτερα τις αποφάσεις για τις καλοκαιρινές διακοπές.

Παράλληλα βλέπουμε σε εθνικό επίπεδο πως η ηλεκτροκίνηση σταδιακά μπαίνει στη ζωή μας.

Μανώλης Πασπαλάκης (Surprice Car Rentals): Ο όρος mobility έχει πλέον μπει και καθιερωθεί στη ζωή μας

 

– Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια και οι επιχειρηματικοί στόχοι σας για την ελληνική αγορά; Διαβλέπετε προοπτικές ανάπτυξης;

Η ελληνική αγορά θα αλλάξει το επόμενο χρονικό διάστημα. Σίγουρα η επόμενη γενιά πελατών θα είναι πιο στοχευμένη στις απαιτήσεις της.

Ο εύκολος τρόπος αναζήτησης και το value for money θεωρούμε οτι θα είναι αντιπροσωπευτικά χαρακτηριστικά της.

Η Surprice διεκδικεί ηγετική θέση στα νέα δεδομένα, εστιάζοντας σε tailor made προϊόντα που θα καλύπτουν ευρύτερες ανάγκες στο χώρο της μετακίνησης.

Με εταιρικούς σταθμούς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Χανιά, με 20 επιπλέον σημεία franchise στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος η Surprice θα μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες σε όλη την επικράτεια.

Είμαστε το πρώτο ελληνικό brand που άνοιξε τα φτερά του στην Ευρώπη. Είναι ευθύνη όλων μας η ανάπτυξη, εξέλιξη και καθιέρωση της εταιρίας.

Πηγή: capital.gr

Σχολιάστε