Uncategorized

Μοναδικός παγκοσμίως ο ανελκυστήρας ΑμΕΑ στην Ακρόπολη – Εμβληματικό έργο!

Μοναδικός από τεχνολογικής άποψης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο ανελκυστήρας ΑμΕΑ, που εγκαταστάθηκε στην Ακρόπολη και λειτουργεί από σήμερα.

Η άνοδος στην Ακρόπολη για χιλιάδες επισκέπτες ήταν σχεδόν αδύνατη, καθώς ήδη από τις αρχές του 2018, το παλιό αναβατόριο είχε φτάσει στα όριά του. Από την άνοιξη του 2019 σχεδόν δεν λειτουργούσε, ενώ τα προβλήματα εντάθηκαν το καλοκαίρι, καθώς ΑμεΑ από όλο τον κόσμο έφταναν στο μνημείο και δεν μπορούσαν να ανέβουν.

Ανελκυστήρας Ακρόπολης καλύτερος παγκοσμίως

Δύσκολο τεχνικό έργο η κατασκευή

Παρόμοιος ανελκυστήρας δεν υπάρχει σε άλλο μνημείο ανά τον κόσμο, ενώ η κατασκευή του ήταν ένα δύσκολο τεχνικό έργο. Πρόκειται για τον μοναδικό παγκοσμίως με υψηλή τεχνολογία κατασκευής που η μεταβλητή γωνία πλησιάζει την ορθή.

Πρόκειται για ανελκυστήρα πλαγιάς μεταβλητής γωνίας, με χωρητικότητά 1.300 κιλά ωφέλιμο φορτίο, ήτοι, δύο αμαξίδια με δύο συνοδούς ή ένα φορείο ασθενοφόρου με έναν συνοδό. Η επιλογή του τύπου έγινε σύμφωνα με την τοπογραφία της περιοχής και τα γεωτεχνικά στοιχεία και έχει πιστοποιηθεί από τη διεθνή εταιρεία TUV, όπως ορίζουν οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί σχετικά με τους ανελκυστήρες πλαγιάς.

ανελκυστήρας Ακρόπολης με κλίση

Εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση απευθείας από το επίπεδο του δρόμου και την ασφαλή ανάβαση/κατάβαση των χρηστών προς και από τον Ιερό Βράχο της Αθήνας, την Ακρόπολη. Είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα εξελιγμένος συνδυάζοντας την ταχύτητα και την ασφάλεια μετακίνησης, ενώ υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή άλλου απρόβλεπτου προβλήματος.

εσωτερικό ανελκυστήρα Ακρόπολης

Ο χρόνος που απαιτείται για την ανάβαση και την κατάβαση του ανελκυστήρα είναι 32 δευτερόλεπτα, διευκολύνοντας στο μέγιστο δυνατό την ανάβαση στο μνημείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι με το παλιό αναβατόριο για να φτάσει ο χρήστης από το επίπεδο του δρόμου (περιπάτου) έως το μνημείο της Ακρόπολης, έπρεπε να ανέβει στο επίπεδο του σημερινού μηχανοστασίου από εξωτερική κλίμακα κάνοντας χρήση αναβατορίου με κάθισμα κι έπειτα να χρησιμοποιήσει το παλιό αναβατόριο, η τεχνολογία του οποίου υστερούσε σε δυνατότητα ασφαλούς ανάπτυξης ταχύτητας ανάβασης.

Σχολιάστε