ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Αραβες επενδυτές στοχεύουν στον πολιτιστικό τουρισμό της Αθήνας

«Eίμαστε σε ένα σημείο που βλέπουμε ότι η Αθήνα αξίζει και έχει προοπτικές για κάτι παραπάνω. Γι’ αυτό επενδύουμε αρχικά σε δύο πολιτιστικούς, όπως τους θεωρούμε εμείς, άξονες της πρωτεύουσας, ξεκινώντας από εδώ το εγχείρημα του νέου brand των Neighborhood Lifestyle Hotels – ΝLH».

Με σχέδια για τουλάχιστον τέσσερα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας έως το τέλος του 2018, τα ΝLH ξεκινούν με… αραβικό αέρα από την ελληνική πρωτεύουσα τον φιλόδοξο στόχο να επεκταθούν και εκτός Ελλάδος.

Πίσω από την αλυσίδα που ξεκίνησε με πρώτο ξενοδοχείο αυτό στη λεωφόρο Συγγρού στις αρχές του έτους βρίσκονται ισχυρά επιχειρηματικά κεφάλαια με ευρύ πλέγμα δραστηριοτήτων στον τουρισμό, στις κατασκευές, στον κλάδο των ακινήτων, των τροφίμων και των καλλυντικών και περιοχές ενδιαφέροντος την Ευρώπη, τον Αραβικό Κόλπο και τη Μέση Ανατολή.

Ιδιαίτερα στη χώρα μας, ο όμιλος με τον οποίο συνδέεται η νέα αλυσίδα NLH τρέχει νέες πεντάστερες επενδύσεις σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, ενώ έχει επενδύσει και στο εγχώριο real estate με συμμετοχή σε μεγάλα εμπορικά ακίνητα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Κρήτη.

«Η αλυσίδα NLH είναι ένα νέο brand στην κατηγορία των μικρομεσαίων ξενοδοχείων στην Αθήνα που ξεκίνησε από την πρώτη μονάδα στη λεωφόρο Συγγρού και θα συνεχίσει μέσα στο 2017 με το δεύτερο ξενοδοχείο στην περιοχή της Ομόνοιας.

Σκοπεύουμε να ανοίξουμε τουλάχιστον δύο ακόμη ξενοδοχεία μέσα στο 2018 στην Αθήνα, κυρίως στην ευρύτερη περιοχή του ιστορικού κέντρου, όπου έχουμε εστιάσει σε πρώτη φάση», επισημαίνει στο «business stories» ο διευθυντής του brand Λάμπρος Σακκάς, o οποίος, έχοντας ήδη σημαντική πείρα στον εγχώριο ξενοδοχειακό κλάδο, τρέχει τώρα το νέο εγχείρημα των Neighborhood Lifestyle Hotels. «Το πρώτο ξενοδοχείο, το “NLH Fix”, που διαθέτει 12 ευρύχωρα δωμάτια (36 και 39 τ.μ.) και ένα δώμα με θέα την Ακρόπολη, δίνει μεγάλη έμφαση στην τεχνολογία και στηρίζεται πολύ στη συλλογή εμπειριών του πελάτη από την καθημερινή ζωή της πόλης.

Εξ ου και προτείνεται ένας οδηγός της Αθήνας με λιγότερο γνωστές και… κρυμμένες γωνιές, ενώ το ξενοδοχείο εισάγει και μία νέα υπηρεσία, αυτή του “Breakfast Box”, με ένα κουτί πρωινού ειδικά σχεδιασμένο με βάση τις επιθυμίες των πελατών, οι οποίοι μπορούν να το μεταφέρουν οπουδήποτε επιλέξουν να πάνε στο ξεκίνημα της μέρας τους στην πόλη. Το κοινό μας προέρχεται από όλες τις κατηγορίες: τουρίστες, οικογένειες, αλλά και επαγγελματίες που μπορεί να θέλουν να συνδυάσουν δουλειά και διασκέδαση, ενώ ήδη έχουμε μεγάλο αριθμό κρατήσεων για το καλοκαίρι».

Σημειωτέον ότι το «ΝLH Fix» προέκυψε από τη μετατροπή σε ξενοδοχείο ενός πρώην κτιρίου γραφείων, το οποίο μισθώθηκε γι’ αυτό τον σκοπό πολύ κοντά στον σταθμό του μετρό Φιξ και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Η νέα πραγματικότητα, όπως έχει διαμορφωθεί στην εγχώρια αγορά ακινήτων, φαίνεται να ευνοεί τέτοιου είδους κινήσεις, έχοντας μάλιστα κάνει πιο ανοιχτούς και τους ιδιοκτήτες σε καινούριες πρωτοβουλίες-προτάσεις.

Αντίθετα, ιδιόκτητο είναι το έτερο κτίριο για την καινούρια ξενοδοχειακή μονάδα που σχεδιάζεται στη γειτονιά του Γερανίου απέναντι από το «Ρομάντσο», το πρώην κτίριο γραφείων-τυπογραφείων του ομώνυμου παλιού εντύπου, το οποίο βρίσκεται στην κάτω πλευρά της Ομόνοιας, στις αρχές της οδού Πειραιώς.

«Το νέο ξενοδοχείο θα είναι 18 δωματίων, με ευρύχωρους χώρους, άνω των 30 τ.μ., και προβλέπεται να λειτουργήσει το φθινόπωρο του 2017. Μετατρέπουμε και στην περίπτωση αυτή ένα πρώην επαγγελματικό κτίριο παλιάς βιοτεχνίας, στη οδό Γερανίου και Αναξαγόρα, σε ξενοδοχείο, με το στοίχημα να συμβάλουμε κι εμείς στη βελτίωση της εικόνας της περιοχής.

Το νέο ξενοδοχείο “NLH Gerani”, το οποίο θα διαθέτει και χώρο εστίασης, θεωρούμε ότι μπορεί να δημιουργήσει έναν νέο πόλο προσέλκυσης επισκεπτών σε συνδυασμό με το “Ρομάντσο”. Θέλουμε να φέρουμε κόσμο -και κυρίως νεανικό κοινό- σε γειτονιές της Αθήνας που έχουν τεράστιες δυνατότητες αλλά έχουν παραμεληθεί τα τελευταία χρόνια, προβάλλοντας παράλληλα τη δυναμική του κέντρου σε δρόμους και συνοικίες που φέρουν το παλιό άρωμα της ελληνικής πρωτεύουσας».

Εδώ επισημαίνεται ότι ακριβώς τον ίδιο σκοπό υπηρετεί και η ιδέα του «Ρομάντσο», το οποίο αυτοσυστήνεται ως «ένας δημιουργικός κόμβος με χώρους γραφείων δραστηριοποίησης νέων επιχειρήσεων του δημιουργικού χώρου, αλλά και ένα πολιτιστικό κέντρο, ανοικτό στο κοινό, με καθημερινό πρόγραμμα εκδηλώσεων».

Το κτίριο της Αναξαγόρα 3-5 ήταν η έδρα του περιοδικού «Ρομάντσο» για περισσότερο από 60 χρόνια, στεγάζοντας επίσης αρκετές δημοφιλείς λαϊκές εκδόσεις από τις δεκαετίες του ’50 μέχρι και το ’80, όπως το «Πάνθεον» και η «Βεντέτα», ενώ τώρα, με επίκεντρο την πραγματική καθημερινότητα στην πόλη και όχι μια εξωραϊσμένη μορφή της, φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν ζωντανό οργανισμό στο ιστορικό εμπορικό κέντρο, στηρίζοντας τις προσπάθειες νέων δημιουργικών ανθρώπων που βρίσκονται στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους δράσης με ιδιωτικούς χώρους γραφείων προς ενοικίαση, αλλά και συνεργατικούς χώρους εργασίας.

Ακόμη, το πολιτιστικό κέντρο του «Ρομάντσο» διοργανώνει και φιλοξενεί μουσικές εκδηλώσεις, εικαστικές εκθέσεις, σεμινάρια, workshops και παρουσιάσεις ανοιχτές στο ευρύτερο κοινό, με σκοπό την επανενεργοποίηση ενός ξεχασμένου σημείου του ιστορικού εμπορικού κέντρου της πόλης, το οποίο κάποια χρόνια πριν αποτελούσε σημαντικό κομμάτι του δημιουργικού πυρήνα της αστικής ζωής.

«Το brand των Neighborhood Lifestyle Hotels επενδύει σε δύο από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς άξονες της πρωτεύουσας αυτή τη στιγμή, τη λεωφόρο Συγγρού και την οδό Πειραιώς».

Η λεωφόρος Συγγρού, ξεκινώντας από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, περνώντας από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Ευγενίδειο και καταλήγοντας τελικά στο νέο τοπόσημο της Αθήνας, το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, θεωρείται ο νεότερος πολιτιστικός άξονας της ελληνικής πρωτεύουσας. Εξ ου και η συγκέντρωση το τελευταίο διάστημα ουκ ολίγων ξενοδοχειακών ομίλων – ανάμεσά τους συγκαταλέγεται και ο παγκόσμιος κολοσσός της Marriott, ο οποίος θα επιστρέψει το 2018 στη λεωφόρο, μετά από μία πενταετία απουσίας, βάζοντας την υπογραφή του στο σημερινό «Metropolitan» του ομίλου Χανδρή.

Ηδη έχει προστεθεί από το περασμένο καλοκαίρι το «Athens Avenue» του κ. Κώστα Δέδε, ενώ στον επικείμενο πλειστηριασμό του «Athens Ledra» μέσα στον Απρίλιο αναμένεται συνωστισμός ενδιαφερομένων.

Μεγάλες δυνατότητες, οι οποίες δεν έχουν αναδειχτεί λόγω των γνωστών προβλημάτων υποβάθμισης του κέντρου της Αθήνας, έχει και η οδός Πειραιώς, «η οποία συγκεντρώνει επίσης μεγάλους κόμβους πολιτισμού της πόλης: το Μουσείο Μπενάκη, το Ιδρυμα “Μιχάλης Κακογιάννης”, το Κέντρο Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος”», αναφέρει ο κ. Σακκάς. «Αναφορικά με το 2018, βρισκόμαστε ήδη στο στάδιο του σχεδιασμού για δύο ακόμη μεσαία ξενοδοχεία των 50 δωματίων έκαστο, με περιοχή ενδιαφέροντος το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Εφόσον εδραιωθούμε στο κέντρο, υπάρχει ενδιαφέρον για επέκταση στα νότια προάστια και ενδεχομένως στη Θεσσαλονίκη».

Η νέα πολιτιστική Αθήνα

Στο πολιτιστικό πρόσωπο της Αθήνας φαίνεται ότι ποντάρει και ο Δήμος Αθηναίων, ο οποίος μόνο για την έναρξη της διεθνούς φήμης εικαστικής διοργάνωσης «Documenta 14», η οποία θα πραγματοποιηθεί στην πόλη από τις 8 Απριλίου έως τις 16 Ιουλίου αναμένει πάνω από 6.500 επισκέπτες και επιπλέον αυτούς που θα επισκεφθούν την πόλη μέχρι τα μέσα Ιουλίου.

Η διεθνούς ακτινοβολίας εικαστική έκθεση εγκαινιάζεται για πρώτη φορά στα χρόνια της διοργάνωσής της στην Αθήνα, μετατρέποντάς τη σε μεγάλο εικαστικό εργαστήρι, ενώ αργότερα, στις 10 Ιουνίου, στην έδρα της, το Κάσελ, θα φιλοξενήσει τμήμα της μόνιμης συλλογής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης με έργα από την ελληνική και τη διεθνή σύγχρονη τέχνη στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.

Ο Δήμος Αθηναίων έχει παραχωρήσει ήδη από τον Ιούλιο του 2016 το Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων στο πάρκο Ελευθερίας, όπου και υλοποιούνται τα δημόσια προγράμματα της «Documenta 14». Εργα και δράσεις της έκθεσης θα παρουσιαστούν στις πλατείες Κοτζιά, Αυδή, Συντάγματος, Βικτωρίας, στον δημοτικό κινηματογράφο «Στέλλα», στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου και στους πρόποδες της Ακρόπολης, ενώ στους εκθεσιακούς χώρους της περιλαμβάνονται η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (κτίριο οδού Πειραιώς), το Ωδείο Αθηνών, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο (Κήπος), το Μέγαρο Μουσικής, το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης (Μουσείο Μπενάκη), το «Ρομάντσο» κ.ά.

Ενας ακόμη πολιτιστικός σταθμός για την Αθήνα είναι η ανακήρυξή της -για το έτος 2018- ως Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου από την UNESCO, ένα γεγονός το οποίο επίσης μπορεί να ενισχύσει το πολιτιστικό και άρα τουριστικό προφίλ της πόλης.

Να σημειωθεί εδώ ότι η Αθήνα, παρά την άνοδο της τουριστικής κίνησης από το 2014 και μετά, εξακολουθεί να ταλανίζεται από έντονη εποχικότητα. «Παρά τη σημαντική άνοδο των αφίξεων στην πόλη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του “Ελ. Βενιζέλος”, εξακολουθεί να υπάρχει έντονη εποχικότητα στον προορισμό», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) Αλέξανδρος Βασιλικός, προσθέτοντας ότι «για έξι μήνες τον χρόνο τα ξενοδοχεία της Αθήνας έχουν τιμή κοντά στα 80 ευρώ και κάτω.

Το ποσό αυτό θεωρείται εξαιρετικά χαμηλό αν συγκριθεί με τα αντίστοιχα ποσά άλλων ευρωπαϊκών προορισμών, πολύ περισσότερο δε από τη στιγμή που οι μονάδες της Αθήνας παραμένουν ανοιχτές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και δεν έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν στη χαμηλή σεζόν όπως μπορεί να συμβαίνει με τα resorts σε νησιωτικούς ή άλλους δημοφιλείς προορισμούς».

Η ΕΞΑΑΑ, στηριζόμενη στα στοιχεία της εταιρείας συμβούλων GBR Consulting, όπου συγκρίνεται η μέση τιμή δωματίου σε 11 ευρωπαϊκές πόλεις (Αθήνα, Βιέννη, Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Μόναχο, Ρώμη, Αμστερνταμ, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη), αναφέρει ότι για το 2016 η ελληνική πρωτεύουσα ξεκόλλησε για πρώτη φορά από την τελευταία θέση.

Το γεγονός αυτό ωστόσο οφείλεται μάλλον στην πτώση της Κωνσταντινούπολης για το 2016, όπου οι τιμές έπεσαν κατά 25,1%, στα 90 ευρώ, σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω των θεμάτων ασφαλείας που αντιμετωπίζει ο τουρκικός τουρισμός, ενώ στην ελληνική πρωτεύουσα η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 4,6% – από τα 90 ευρώ το 2015 στα 94 ευρώ το 2016. Η υψηλότερη μέση τιμή δωματίου σημειώνεται στο Παρίσι με 232 ευρώ (από 242 ευρώ το 2015) και ακολουθεί το Λονδίνο με 174 ευρώ.

Πηγή: newmoney.gr

Σχολιάστε