ΠΡΟΣΩΠΑ

Ρένος Παπαπάσχος: Ο Έλληνας που αγάπησε ο Μπαρακ Ομπάμα

Τον βράβευσε ο Λευκός Οίκος, του έσφιξε το χέρι ο Ομπάμα, τον συνεχάρη ο Μακρόν, τον λάτρεψε ο 50CENT και η Σακίρα.

Πόσο εύκολο είναι λάβεις μια ευχαριστήρια επίσημη επιστολή από τον Λευκό Οίκο ή να σε φωνάξουν στα παρασκήνια οι άνθρωποι ενός πρώην προέδρου των ΗΠΑ για να σε ευχαριστήσει ο ίδιος προσωπικά; Τέτοιες ευκαιρίες που η πραγματοποίηση τους ενδεχομένως να αντιστοιχεί με τους χρυσούς αριθμούς του Τζόκερ παρουσιάστηκαν στη ζωή του συμπατριώτη μας Ρένου Παπαπάσχου. Του κορυφαίου ενδεχομένως καλλιτεχνικού διευθυντή της χώρας, ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα να αναβαθμίσει την εικόνα του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα κατά την διάρκεια των περιοδειών του στην ελληνική επαρχία.

Είναι ο ίδιος άνθρωπος που ευχαρίστησε προσωπικά ο πρώην αμερικανός πρόεδρος Μπαρακ Ομπάμα στα παρασκήνια του Νιάρχος για μια “fireplace picture” επειδή οι άνθρωποι του προέδρου του είπαν ότι, « ήταν μια από τις καλύτερες ομιλίες που έχεις κάνει ποτέ». Όπως συνέβη και με τον Εμμανουέλ Μακρόν στον οποίο ζητήθηκε προσωπικά από τον Αλέξη Τσίπρα να μιλήσει στον λόφο της Πνύκας και στο τέλος της ομιλίας του ο Γάλλος πρόεδρος ευχαρίστησε προσωπικά τον Ρένο Παπαπάσχο όντας φανερά ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, όπως του το είχαν μεταφέρει οι συνεργάτες του. Όμως τα επιτεύγματα του δεν τελειώνουν εδώ.

Ο Ρένος Παπαπάσχος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκίνησε τις σπουδές του στη σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών στην Αθήνα και τις ολοκλήρωσε στη Μεγάλη Βρετανία εντρυφώντας στα μυστικά της μουσικής τεχνολογίας και ηχοληψίας.

Δεν του είχε πάρει και πολύ χρόνο να καταλάβει με τι ακριβώς θα ήθελε να ασχοληθεί μετά την ενηλικίωση του. Το μέλλον του ήταν προδιαγεγραμμένο από τα 13του κιόλας χρόνια όταν και ξεκίνησε να δουλεύει ως βοηθός σε συναυλίες μαθαίνοντας τα μυστικά της δουλειάς. Καθώς τελείωνε το σχολείο, ο Σταύρος Ξαρχάκος του εμπιστεύτηκε τον σχεδιασμό και την ηχοληψία της μουσικής παράστασης «Αμάν Αμήν» που έκανε περιοδεία σε ολόκληρη της Ελλάδα και κάπως έτσι ξεκίνησε η απογείωση του.

Στα 18του χρίζεται τεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Ελληνικής Μουσικής με την οποία ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο αποκομίζοντας εμπειρίες που αποδεικνύονται σημαντικές στην μετέπειτα πορεία του, όταν και χρίζεται διευθυντής παραγωγής σε συναυλίες με ονόματα όπως, ο 50Cent, η Σακίρα, η Τζένιφερ Λόπεζ, οι Μετάλλικα, Ρόλινγκ Στόουνς και ένα σωρό άλλοι σπουδαίοι της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.

Όταν δούλεψε δε με τον Andrea Bocelli, τότε κατάλαβε σε τι επίπεδο είχε φτάσει.

«Παρά το πρόβλημα όρασης που αντιμετώπιζε ο σπουδαίος αυτός καλλιτέχνης, μπορούσε να καταλάβει με ποιον μιλάει ή ποιος είναι δίπλα του και μόνο με την αύρα του, ίσως και την μυρωδιά του» είχε πει ο Ρένος Παπαπάσχος σε παλαιότερη συνέντευξη του.

Κάποια στιγμή ο ζωντανός θρύλος της ροκ, Μπράιαν Ανταμς σε μια από τις συναυλίες του στο Webley Arena, τον ρώτησε, «πως είναι ο ήχος έξω στην αρένα». Ο Έλληνας τεχνικός διευθυντής της συναυλίας του απάντησε πως όλα είναι εντάξει, ρωτώντας τον με τη σειρά του, πως είναι ο ήχος πάνω στη σκηνή.

« Δεν ακούω και τέλεια, αλλά δεν με πειράζει τη στιγμή που εκεί έξω θα με δουν και θα με ακούν καλά. Εγώ χωρίς αυτούς είμαι ένα τίποτα. Κάποια άλλη φορά θα ακούσω καλύτερα», ήταν η απάντηση του γερόλυκου της ροκ, λόγια τα οποία δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ ο Ρένος Παπαπάσχος, όπως είχε πει.

Ο ίδιος θεωρεί ότι συμμετοχή του το 1996 στους Ολυμπιακούς της Ατλάντα στην τελετή λήξης της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας στο Atlanta Symphony Hall, ήταν και η πιο άτυχη στιγμή μέχρι σήμερα στην καριέρα του. Την ημέρα της παράστασης η τοπική εταιρία παραγωγής μάζεψε τον εξοπλισμό εξαιτίας ενός λάθους στον προγραμματισμό, καθώς θεώρησε τη γενική πρόβα ως την επίσημη παράσταση!

Σχολιάστε