Uncategorized

Στρατηγικός στόχος το άνοιγμα νέων αγορών για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Μία πολύ καλή χρονιά για τον τουρισμό αναμένεται να είναι το 2017 σύμφωνα με δηλώσεις της Αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Μαριέττας Παπαβασιλείου.

Σε συνένεντευξη της στο «Holidaynews.gr» η κα. Παπαβασιλείου τονίζει πως οι προκρατήσεις είναι αυξημένες κατά 30% τους μήνες «αιχμής», ενώ διψήφια αύξηση υπάρχει και για τους λοιπούς μήνες της τουριστικής περιόδου.

Η ίδια αναφέρεται στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, τις νέες τουριστικές «αγορές» στην οποίες απευθύνεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αλλά και τα «δυνατά χαρτιά» των νησιών μας για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών.

Συνέντευξη: Ελευθερία Πελλού

Ποια τα μηνύματα που έχετε λάβει για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής σαιζόν από τις εκθέσεις που έχει συμμετάσχει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου;

Τα μηνύματα είναι θετικά. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα νησιά μας. Η φετινή τουριστική σεζόν έχει όλες τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί ικανοποιητικά. Με βάση και τα στοιχεία των μεγάλων τουριστικών οργανισμών, oι προκρατήσεις είναι αυξημένες κατά 30% και ειδικά για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο που καθορίζουν ουσιαστικά την εξέλιξη σαιζόν.

Οι υπόλοιποι μήνες θα έχουν  διψήφια αύξηση αλλά όλα το ακριβές ποσοστό θα κριθεί από την έκπτωση που έχει δοθεί στα early bookings. Οι αφίξεις σε κάθε περίπτωση θα έχουν μία σημαντική άνοδο. Η επιτυχία της σεζόν θα κριθεί όμως από τα έσοδα που επηρεάζονται από την υψηλή φορολογία και τις όποιες εκπτώσεις έχουν δοθεί.

Σε γενικές γραμμές, αν αποφευχθούν τα απρόοπτα, το 2017 θα αποτελέσει μία πολύ καλή χρονιά για τον Τουρισμό. Η Περιφέρεια μας βρίσκεται πάντα σε ετοιμότητα,  ώστε να διαχειριστεί κάθε έκτακτο φαινόμενο. Στο παρελθόν χειριστήκαμε με αποτελεσματικότητα απαιτητικές καταστάσεις… Διαθέτουμε τα μέσα και την τεχνογνωσία να αντιμετωπίσουμε τα όποια απρόοπτα μπορεί να έχουν αρνητική επιρροή στον Τουρισμό.

Παράλληλα, συνεχίζουμε την προσπάθεια για να  επεκτείνουμε τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, να ανοίξουμε νέες αγορές και να εδραιώσουμε μία εικόνα ομαλότητας και ηρεμίας για να μας εμπιστεύονται οι τουρ οπερέιτορς και οι αεροπορικές εταιρείες και να φέρνουν στον τόπο ποιοτικό τουρισμό.

Υπάρχει σχεδιασμός για «άνοιγμα» σε νέες αγορές, ποιες είναι αυτές και με τι προοπτικές.

Το άνοιγμα των νέων τουριστικών αγορών αποτελεί ένα από τους στρατηγικούς μας στόχους.

Καταφέραμε φέτος να ανοίξει η αγορά της Ιορδανίας για τη Ρόδο. Η  αεροπορική σύνδεση θα ξεκινήσει από τις 15 Ιουνίου και θα διαρκέσει έως και τις 10 Σεπτεμβρίου. Θα εκτελούνται 2 έως τρεις πτήσεις την εβδομάδα.

Είναι η πρώτη φορά που ανοίγει η συγκεκριμένη αγορά για το νησί και αυτή είναι μόνον η αρχή. Να αναφέρω επίσης ότι καταφέραμε να αυξήσουμε φέτος τη συχνότητα και τη διάρκεια των πτήσεων από το Λίβανο.

Παράλληλα, βρισκόμαστε σε προχωρημένες διαδικασίες για να «ξεκλειδώσουμε» την αγορά του Ιράν. Πρόκειται για μία αγορά με πολύ σημαντικές προοπτικές που θα βοηθήσει πολύ στην επιμήκυνση της σεζόν. Διαθέτει ποιοτικούς τουρίστες οι οποίοι ταξιδεύουν κυρίως το δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου. Τουλάχιστον 3 εκατ. Ιρανοί ταξιδεύουν μόνο το Μάρτιο. Εάν η Πρεσβεία μας ήταν επαρκώς στελεχωμένη και διεκπεραιώνονταν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες ταχύτερα, πιστεύω ότι θα είχαμε ήδη πολύ καλά αποτελέσματα.

Να πούμε βέβαια ότι η Ρόδος θα δεχόταν ήδη από τον Μάρτιο τουρισμό από το Ιράν μέσω Τουρκίας. Μετά από στοχευμένες  ενέργειες, Tour Operators από την Τεχεράνη ήταν έτοιμοι να φέρουν επισκέπτες. Στο μεταξύ όμως καταργήθηκε το πιλοτικό πρόγραμμα θεωρήσεων εισόδου για τουρίστες τρίτων χωρών προερχόμενους από την Τουρκία, οπότε πλέον αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον όχι για φέτος.

Όλα τα παραπάνω τα πετύχαμε με την παρουσία μας το 2016 σε διαδοχικά Roadshows και Workshops στις αγορές της Μέσης Ανατολής, όπου θα πάρουμε μέρος και το 2017.  Με την παρουσία μας εκεί και τις επαφές που κάναμε, δημιουργήσαμε το ενδιαφέρον για τη Ρόδο και τους προορισμούς του Νοτίου Αιγαίου.

Οι προσπάθειες μας για το άνοιγμα των νέων τουριστικών αγορών δεν περιορίζονται βέβαια μόνο σε χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά επεκτείνονται και στις ΗΠΑ. Η προτίμηση των Αμερικανών για τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς αυξάνεται και τα νησιά μας μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις ένα σημαντικό μερίδιο από την αμερικανική τουριστική αγορά.

Φέτος η Περιφέρειά μας θα είναι παρούσα στην έκθεση “Panorama Greece” που θα διεξαχθεί το διάστημα από 11 έως 13 Μαΐου 2017 στη Νέα Υόρκη.  Έχουμε επίσης πραγματοποιήσει έρευνα σε πολιτείες των ΗΠΑ προκειμένου να διαπιστωθεί πόσο και ποια πρακτορεία πωλούν ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς ώστε να προβούμε στη συνέχεια στις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες. Τέλος, η φιλοξενία Αμερικανών δημοσιογράφων, όπως πραγματοποιήσαμε το 2016 με επιτυχία θα συμβάλει στην προσέγγιση της αγοράς των ΗΠΑ.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα «δυνατά χαρτιά» των νησιών μας, και ειδικότερα της Ρόδου για την προσέλκυση περισσοτέρων επισκεπτών.

Κάθε νησί μας είναι μοναδικό, δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Γι’ αυτό επιλέξαμε ως κεντρικό σύνθημα της κεντρικής μας Καμπάνιας για την τουριστική προβολή του Νοτίου Αιγαίου το “Aegean Islands-Like No Other”! Οι ιδιαίτερες φυσικές ομορφιές, η ιστορία και ο πολιτισμός του κάθε νησιού δημιουργούν ουσιαστικά τις συνθήκες για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών Τουρισμού.  Υπάρχουν στην Περιφέρειά μας προορισμοί που έχουν βρει το δρόμο τους και έχουν αναδείξει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που παρέχουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Κάλυμνος με τον αναρριχητικό Τουρισμό, η Πάτμος με τον Θρησκευτικό Τουρισμό. Πιστεύω ότι μοιραία κάθε νησί θα φτάσει σε σημείο να αναδείξει τις ιδιαιτερότητές του που θα βοηθήσουν στο να προσελκύει ένα ειδικό τουριστικό κοινό.

Σε ότι έχει να κάνει με τη Ρόδο, πιστεύω ότι είναι ένα νησί που μπορεί να ικανοποιήσει κάθε προσδοκία των φιλοξενούμενων. Πέρα από τις μοναδικές ομορφιές του, τις καταπληκτικές παραλίες, διαθέτει πλούσια ιστορία και ανεκτίμητο πολιτισμό. Έχει εξαιρετική γαστρονομική παράδοση, κάτι που αναζητά ο τουρίστας από τον τόπο των διακοπών του. Αποτελεί δε ένα ανερχόμενο προορισμό αθλητικού τουρισμού και προσφέρεται για island hopping καθώς εύκολα μπορεί να αποδράσει κανείς σε κοντινά νησιά. Πέρα από τα παραπάνω, το  ξενοδοχειακό δυναμικό του νησιού είναι υψηλού επιπέδου, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες και απαιτήσεις, ενώ οι τιμές είναι προσιτές συγκριτικά με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Γενικά η Ρόδος έχει όλο το πακέτο. Το μεγαλύτερο της ατού είναι η φιλοξενία των  Ροδιτών που σε μαγνητίζει κάνοντας σε να θέλεις να ξανάρθεις.

Το προσφυγικό είναι ένα μεγάλο θέμα που έχει πλήξει τουριστικά δύο νησιά της Δωδεκανήσου, την Κω και τη Λέρο. Ποιες οι εκτιμήσεις για την φετινή τουριστική πορεία των δύο αυτών νησιών.

Θεωρώ ότι οι κραδασμοί που προκάλεσε το προσφυγικό το 2015 έχουν πλέον πλήρως απορροφηθεί. Δεν αποτελεί ζήτημα που επηρεάζει σήμερα τα νησιά.

Η Κως επανέρχεται δυναμικά παρουσιάζοντας αυξήσεις αφίξεων έως και 100%. Αποτελεί ένα από τους δημοφιλέστερους προορισμούς και όπως όλα δείχνουν, θα ανακάμψει φέτος τουριστικά. Πιστεύω ότι αντίστοιχα και η Λέρος θα έχει μία καλή σεζόν. Βέβαια η Λέρος επηρεάζεται σημαντικά από την κίνηση στην Τουρκία. Καθώς οι πλοιοκτήτριες εταιρείες αποφεύγουν να συμπεριλάβουν τα λιμάνια της γειτονικής μας χώρας στα προγράμματά τους, επηρεάζονται και οι ενδιάμεσοι σταθμοί. Επιπλέον, με την κατάργηση του πιλοτικού προγράμματος θεωρήσεων εισόδου, τα μικρά νησιά θα πληγούν περισσότερο, καθώς οι αφίξεις από Τουρκία αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό της τουριστικής κίνησης. Η Ρόδος και η Κως και γενικότερα τα μεγαλύτερα νησιά θα επηρεαστούν σε μικρότερο βαθμό. Συγκεκριμένα η Ρόδος δέχθηκε πέρσι περίπου 33.000 τουρίστες από Τουρκία μέσω θαλάσσης  και μόνο το 15% από αυτούς δεν είχε βίζα.

Σχολιάστε