Uncategorized

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το χρονικό μίας εθνικής τραγωδίας και τα μοιραία λάθη – Στους 40 οι νεκροί

Για μία ακόμη φορα τα Τέμπη συνδέουν το όνομά τους με μία εθνική τραγωδία, με τον ανθρώπινο πόνο. «Η κοιλάδα του Θανάτου», όπως πολλοί χαρακτηρίζουν το σημείο.

Μία σφοδρή σύγκρουση τρένων στις 23.00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου θα στοιχίσει τη ζωή τουλάχιστον 40 ανθρώπων, ενώ 66 είναι οι τραυματίες, σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό. Ένα δυστύχημα που έγινε πρωτοσέλιδο σε όλον τον κόσμο.

Άμορφες μάζες σιδερικών, μυρωδιά καμένου κι ένα σκηνικό πολέμου έρχεται από τον τόπο της τραγωδίας. Οι σοροί των νεκρών μεταφέρονται στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας και έχει ήδη αρχίσει η αναγνώριση των νεκρών. Σε τουλάχιστον επτά περιπτώσεις θα χρειαστούν εξετάσεις καθώς τα θύματα έχουν απανθρακωθεί, ενώ ακόμη υπάρχουν αγνοούμενοι.

%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c0

Πληροφορίες από την έρευνα που έχει ξεκινήσει δείχνει πως η μετωπική σύγκρουση των τρένων σημειώθηκε με ταχύτητες άνω των 100 χιλιομέτρων. Εκείνα τα δραματικά δευτερόλεπτα κανείς από τους μηχανοδηγούς δεν κατάφερε να ανακόψει ταχύτητα και να αποτρέψει το μοιραίο. Η αμαξοστοιχία είχε βγει από σήραγγα και λίγα μέτρα παρακάτω συγκρούστηκε με την εμπορική, που βρισκόταν στο ίδιο ρεύμα.

Την ώρα της σύγκρουσης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellenic Train, επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες. Σύμφωνα με πληροφορίες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα η αμαξοστοιχία μετέφερε 430 ανθρώπους και στη Λάρισα αποβιβάστηκαν περίπου 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων.

Φλέγονταν επί δύο ώρες τα βαγόνια

%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c2

Εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε μετωπικά με το τρένο Intercity 62 που μετέφερε σχεδόν 350 επιβάτες στην Κοιλάδα των Τεμπών.

Είναι ελάχιστα λεπτά, ίσως και δευτερόλεπτα, μετά την φρικιαστική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Οι επιβάτες, σαν ζαλισμένοι, προτού καλά-καλά συνειδητοποιήσουν τι έχει συμβεί, βρίσκονται ανάμεσα σε συντρίμμια, σπασμένα γυαλιά και στραπατσαρισμένες λαμαρίνες που έχουν γίνει κυριολεκτικά μια άμορφη μάζα από σίδερο.

Δίπλα τους έχουν τυλιχθεί στις φλόγες τα πρώτα βαγόνια των δύο τρένων. Ουρλιάζοντας, οι επιβάτες καλούν τους συνεπιβάτες τους να απομακρυνθούν: «Όλοι έξω, έχει φωτιά!»!

Στα βαγόνια που φλέγονταν επί σχεδόν δύο ώρες, περίπου μέχρι τη μία και μισή μετά τα ξημερώματα της Τετάρτης, σύμφωνα με αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, είχαν αναπτυχθεί θερμοκρασίες που ξεπερνούσαν τους 1200 βαθμούς Κελσίου!

Το μοιραίο λάθος

%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c4

Στο ερώτημα πώς έγινε αυτό το καταστροφικό λάθος που προκάλεσε την τραγωδία, η σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train δεν έχει απαντήσει ακόμη.

Φως στα δεδομένα που εκτυλίχθηκαν λίγο πριν την σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων πριν από τις σήραγγες στην Κοιλάδα των Τεμπών δίνουν ορισμένες μαρτυρίες επιβατών που ταξίδευαν με την αμαξοστοιχία Inter City 62.

Μια μαρτυρία επιβάτη ουσιαστικά αποδίδει την σύγκρουση στην καθυστέρηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας, καθώς οι μηχανοδηγοί εμφανίζονται ανήσυχοι για τη σύγχυση στις γραμμές.

«Καθυστέρηση 20 λεπτά, μισή ώρα, μετά μας λέει ο οδηγός καθυστέρηση μία ώρα και εκεί είναι που λέει υπάρχει σύγχυση στις γραμμές!» είπε χαρακτηριστικά ο επιβάτης.

Μια άλλη μαρτυρία από τη τη μοιραία αμαξοστοιχία αναφέρει ότι μηχανοδηγοί ακούστηκαν να λένε μέσω ασυρμάτων «Πάμε κι όπου βγεί»!

«Σε άσχημη η κατάσταση των σορών, δύσκολη η αναγνώριση»

%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c6

Την ίδια στιγμή, ο εκπροσωπος της Πυροσβεστικής Γιάννης Αρτοποιός, σχετικά με τη σφοδρή σύγκρουση σημείωσε ότι τον κραδασμό της συγκρουσης απορρόφησαν τα 3 πρώτα βαγόνια.

Ο κ. Αρτοποιός δήλωσε ότι υπάρχουν εγκλωβισμένοι άνθρωποι σε πολύ δύσκολες συνθήκες, ενώ σημείωσε ότι νωρίτερα εντοπίστηκαν τέσσερις απακθρακωμένες σοροί.  Η ιατροδικαστής του νοσοκομείου Λάρισας επισημαίνει, ότι οι σοροί που φτάνουν στο νοσοκομείο της πόλης είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση και το έργο της αναγνώρισης είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία ενός διασώστη, που μίλησε για την κατάσταση των ανθρώπων που αντίκρισαν οι ομάδες διάσωσης: «Η κατάσταση ήταν τραγική, καθώς υπήρχαν πολύ νεκροί καθώς από τη 1:15 και μετά δεν είχαμε απεγκλωβίσει ήταν όλοι νεκροί. Βρήκαμε στα χωράφια 4 με 5 ανθρώπους που δεν ήταν στην ζωή και στα βαγόνια – κυρίως στα τρία πρώτα – δεν ήταν κανένας εν ζωή. Οι τραυματίες βγήκαν την πρώτη μία με μιάμιση ώρα από εκεί και πέρα βγάζαμε μόνο νεκρούς».

Όπως είπε ο διασώστης από τα τρία πρώτα βαγόνια έβγαζαν νεκρούς καθώς εκεί η κατάσταση ήταν τραγική. «Στο σύνολο έβγαιναν πολλοί νεκροί», είπε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για την ταυτότητα των θυμάτων ο διασώστης ανέφερε ότι στην πλειονότητά τους είναι φοιτητές.

«Υπήρχαν νέα παιδιά στην πλειονότητά τους, το 80% ήταν νέα παιδιά, κάτω από 30 ετών. Οι περισσότεροι που βρήκαμε νεκρούς ήταν νέα παιδιά».

Τέσσερις προσαγωγές – Παρέμβαση Ντογιάκου

%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c8

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ πρόκειται για έναν εργαζόμενο του ΟΣΕ ηλικίας 60 ετών ο οποίος υπηρετούσε σε άλλα πόστα του ΟΣΕ και έγινε σταθμάρχης πριν από έναν μήνα στη Λάρισα μετά από εκπαίδευση.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο ίδιο τμήμα έχει μεταφερθεί και ο Εκπόσωπος της Hellenic Train και οι δύο εξετάζονται προανακριτικά.

Παράλληλα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ανέθεσε την εποπτεία των ερευνών για το πολύνεκρο δυστύχημα στον εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι εμπλεκόμενοι αντιμετωπίζουν ακόμη και ποινή ισοβίων.

Η προειδοποίηση που αγνοήθηκε

Τραγωδία στα Τέμπη: Σφοδρή σύγκρουση τρένων - 32 νεκροί, δεκάδες τραυματίες

Ακόμα και από τις αρχές του 2000 έχουν αποκτηθεί από τον ΟΣΕ ορισμένα συστήματα κρίσιμα για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, χωρίς ωστόσο ποτέ να έχουν εγκατασταθεί και λειτουργήσει.

Αυτό κατήγγειλε ο – προερχόμενος από τον χώρο των σιδηροδρομικών υπαλλήλων – γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης. Μιλώντας στο OPEN, ο κ. Κιουτσούκης περιέγραψε τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα ως ένα διαχρονικά έγκλημα, τονίζοντας ότι από το 1995 η χώρα προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τον άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Εύζωνοι) δημιουργώντας μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων (200 χλμ/ ώρα), με τα έργα να μην έχουν ολοκληρωθεί ακόμη.

Τα σύγχρονα συστήματα GPS που ελέγχουν την ακριβή τοποθεσία του τρένου δεν λειτουργούν, παρά το γεγονός ότι κάποια έχουν αγοραστεί ακόμα και από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, είπε.

Συγκλονίζουν οι εικόνες  από το σημείο

%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c10%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c12%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c14%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c16%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c18%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c20%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c22%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c24

Σχολιάστε