ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

On line το 37% των συνολικών πωλήσεων της ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Το 37% των συνολικών πωλήσεων της ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Ευρώπη πραγματοποιείται online, με το μερίδιο του διαδικτύου και στην Ελλάδα να βαίνει αυξανόμενο.

Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων,  o Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας στο TRAVEL LAW FORUM 2018 που διοργανώθηκε από την Palladian, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού  και με την συνεργασία του University of Leiden και του Institute for Travel and Tourism in London.

Παράλληλα, σημείωσε ότι το 2017, η παγκόσμια τουριστική κίνηση σημείωσε αύξηση 6,5%, φθάνοντας συνολικά τα 1,2 δισ. ταξίδια παγκοσμίως. Το 2018, σύμφωνα με τη διεθνή έκθεση της IPK που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό  της ITB – της διεθνής έκθεση του Βερολίνου-, η διεθνής τουριστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά 5% παγκοσμίως, καθιστώντας τον τουρισμό τον σημαντικότερο παράγοντα ανάπτυξης στον κόσμο.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, μεταξύ 2012 και 2016, οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά σχεδόν 60% (59,8% για να είμαστε ακριβείς). Επιπλέον, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που εξέδωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, το 2017 οι αφίξεις από το εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 9,7% σε σύγκριση με το 2016, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό, των 27,2 εκατομμυρίων ταξιδιωτών που επισκέφτηκαν την Ελλάδα, δηλαδή 2,4 εκατομμύρια περισσότεροι ταξιδιώτες από το προηγούμενο έτος. Με βάση αυτά τα στοιχεία και με τις έγκαιρες κρατήσεις

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και με τις κρατήσεις για την τρέχουσα σεζόν ήδη δείχνουν να διπλάσια αύξηση – με μέσο όρο περίπου 10% – από τις περισσότερες από τις κύριες αγορές της Ελλάδας πηγές, ο κ. Τσέγας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το 2018 θα είναι ακόμη μια χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.

Επισήμανε δε, ότι η αυξημένη χρήση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και ο αυξανόμενος αριθμός χρηστών του διαδικτύου σε όλο τον κόσμο δημιουργούν νέες προοπτικές και ευκαιρίες για τους καταναλωτές. Η ταχεία επέκταση του διαδικτύου μαζί με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, έχει διευκολύνει τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα τουριστικών υπηρεσιών, αποφεύγοντας παράλληλα τη διαμεσολάβηση τρίτων μερών.

Οι ταξιδιώτες και οι παραθεριστές επιθυμούν να εξοικειωθούν με την ιστορία, τους ανθρώπους και τον πολιτισμό μιας χώρας. Η shared economy (οικονομία κοινής χρήσης) πληροί αυτές τις ανάγκες, προσφέροντας στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να βιώσουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες, όπως οι ντόπιοι.

O κ. Τσέγας σημείωσε ότι και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και συγκεντρώνει ένα μεγάλο μέρος των προσπαθειών του online:

– Με την νέα ψηφιακή στρατηγική που εφαρμόζει  και βασίζεται στη φιλοσοφία “Imagine the Experience”, ώστε οι καταναλωτές και οι πιθανοί επισκέπτες να μπορούν να εξερευνήσουν την Ελλάδα και να εισέλθουν σε ψηφιακές και διαδραστικές εμπειρίες του τουρισμού χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, ως προορισμό διακοπών, πριν έρθουν στην χώρα
– Με την Εθνική Ψηφιακή Πύλη που θα αναδείξει τα μοναδικά πολιτισμικά και άλλα χαρακτηριστικά της Ελλάδας, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορικής και τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
– Και με την πρόσβαση μέσω κινητού τηλεφώνου, ώστε οι χρήστες να μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τα σημεία ενδιαφέροντος τους χρησιμοποιώντας ειδικούς διαδραστικούς χάρτες και applications (εφαρμογές υποστήριξης).

Ο κ. Frank Puettmann, Head of Public Policy, Corporate Office Berlin της TUI Group εξήρε την αύξηση στις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα την οποία θεωρεί πολύ σημαντική και σημείωσε ότι ο τουριστικός τομέας είναι ένας από τους σημαντικότερους εργοδότες στην χώρα με την TUI να εργοδοτεί 1.300 υπαλλήλους στον ευρύτερο ελληνικό τουριστικό κλάδο.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της TUI κ. Fritz Joussen και στη συνάντηση του με τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα, στην οποία ο κ. Joussen αποδέχτηκε εν μέρει την ανάγκη ύπαρξης σημαντικής φορολογίας στον τουριστικό κλάδο, αλλά παράλληλα εξέφρασε την ανάγκη για ένα σταθερό περιβάλλον για τους επενδυτές, ταυτόχρονα με τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων υποδομών και την καλύτερη επιμόρφωση των εμπλεκομένων στον τουρισμό, τρεις παράγοντες που εξασφαλίζουν τη συνεχή ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου.

Ο κ. Puettmann στάθηκε και στο πρόγραμμα “TUI Cares for Crete” με το οποίο η εταιρεία φέρνει κοντά τον τουρισμό, την γεωργία και την οινοπαραγωγή, σημαντικούς τομείς για το νησί. Η εταιρεία δικτυώνει τους τοπικούς παραγωγούς με τους ξενοδόχους και τον τουριστικό κλάδο, επιτρέποντας σε όλο και περισσότερα τοπικά προϊόντα να βρεθούν στους τουριστικούς προορισμούς του νησιού.

Τέλος, ο κ. Puettmann υπογράμμισε τη σημασία ενός πιο έντονου lobbying στα κέντρα αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και του Βερολίνου, προκειμένου να στηριχθεί η δημιουργία ενός ευνοϊκότερου πλαισίου για την ανάπτυξη του Τουρισμού. Επισήμανε δε χαρακτηριστικά την μεγάλη σημασία του τουρισμού στην οικονομία της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου και ανέφερε ότι κάθε αεροπορική πτήση δημιουργεί 8.000 νέες θέσεις εργασίας.

Σχολιάστε